The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Wings

Volgens mij heeft hij die naam meer te danken aan zijn droge reacties (zoals toen hij was schijten tijdens de presentatie van Pelé en droog riep 'I was having a shit') dan aan zijn rijstijl.

FolkertE

Citaat van: Wings op 01 juli 2014 - 18:15:36
Volgens mij heeft hij die naam meer te danken aan zijn droge reacties (zoals toen hij was schijten tijdens de presentatie van Pelé en droog riep 'I was having a shit') dan aan zijn rijstijl.
Inderdaad. Zijn droge manier van reageren is de reden van die benaming. Maleisië 2009 gaf een extra dimensie.

0634

Nou ja, ik heb verslaggevers vaak genoeg horen zeggen dat hij altijd koel blijft in de duels want hij is the Iceman.

Jehoentelaar

Volgens mij komt het in eerste instantie uit dingen op het circuit zelf, maar heeft dat ijskoude mediagebeuren de boel opgeblazen.

Maikel0230

Hij komt uit het koude noorse Finland, komt altijd koel over, doet alsof weinig hem intereseert, was vaak ook gewoon keihard op de baan.

Tja hij werd al toen hij pas bij McLaren reed Iceman genoemd dus ik gok dat het gewoon iets van de fans is geweest en dat Kimi het maar wat al te graag opnam.

Finnen die het goed doen worden over het algemeens 'flying fins' genoemd maar Kimi zou Kimi niet zijn als hij een beter alternatief had. Ik geloof dat hij het zelfs op zijn arm heeft getatoeëerd.

'What's in a name' zeggen de Engelsen dan.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 01 juli 2014 - 21:44:22
Hij komt uit het koude noorse Finland, komt altijd koel over, doet alsof weinig hem intereseert, was vaak ook gewoon keihard op de baan.

Tja hij werd al toen hij pas bij McLaren reed Iceman genoemd dus ik gok dat het gewoon iets van de fans is geweest en dat Kimi het maar wat al te graag opnam.

Finnen die het goed doen worden over het algemeens 'flying fins' genoemd maar Kimi zou Kimi niet zijn als hij een beter alternatief had. Ik geloof dat hij het zelfs op zijn arm heeft getatoeëerd.

'What's in a name' zeggen de Engelsen dan.


Ik dacht dat het Ron Dennis was, die Kimi deze bijnaam gaf. Kimi zou zelfs niet blij geweest zijn, maar het gaandeweg hebben geaccepteerd. Dacht ik hoor!

Wings

[poging tot humor]Offtopic: leuke avatar van Lewis, Franky! [/poging tot humor]

*rent weg*

Matthijs

Citaat van: Wings op 03 juli 2014 - 17:38:00
[poging tot humor]Offtopic: leuke avatar van Lewis, Franky! [/poging tot humor]

*rent weg*
Is it because I'm black?

Franky R.

Citaat van: Wings op 03 juli 2014 - 17:38:00
[poging tot humor]Offtopic: leuke avatar van Lewis, Franky! [/poging tot humor]

*rent weg*
:P


Black Stig Forever... :P

Pancake Shield

http://www.nusport.nl/formule-1/3819151/raikkonen-denkt-stoppen-in-formule-1.html

Tsja, lijkt mij ook wel een logische beslissing. Hij lijkt een beetje zijn glans verloren en als hij zich dan beter thuis voelt bij de rally? Waarom niet
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Heeft ie een alternatief dan? Ongetwijfeld kan hij bij mindere teams terecht, maar dat zal hij niet willen. Met zijn huidige presteren zal Ferrari niet verlengen. Dus welke keus zal er zijn op het moment dat hij blijft presteren als dat hij nu doet? En daar hangt het m.i. gewoon mee samen. Want stel, Mercedes wil hem volgend jaar overnemen, dan doet hij dat volgens mij gewoon in de blind.

Breaktest

Een beetje een non-issue, vooral interessant om wat er niet staat. Vergelijk het met bv Schumacher en Webber. Na zoveel jaar vonden zij het welletjes; ze waren er klaar mee. Bij Raikkonen daarentegen heeft het begrip passie voor formule 1 nooit deel uitgemaakt van zijn denkwereld. Voor hem is het op de eerste plaats een goedbetaalde job.  Eigenlijk zegt ie: waarschijnlijk zit niemand nog op mij te wachten gezien de reeks die ik nu neerzet - en waarschijnlijk nog ga neerzetten.
En hij zegt ook: die goedbetaalde job ga ik niet vrijwillig uit handen geven.

0634

Nou, ik denk wel dat hij een gepassioneerd racer is die het ook weer niet alleen maar voor het geld doet. Maar ik ben het met de strekking van wat je zegt zeker wel eens: ik heb nooit het idee gehad dat Kimi de gedrevenheid heeft van de echte toppers.

Kootje

Ik denk juist dat Kimi het helemaal niet voor het geld doet en als baan ziet, maar het juist puur voor de lol doet en dus als hobby ziet. Hij heeft namelijk duidelijk 'n passie voor het racen zelf, maar alles wat daaromheen gebeurd kan hem gestolen worden.