The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28


Breaktest

Citaat van: Wings op 25 juni 2014 - 18:09:52
Citaat van: Jeroen op 23 juni 2014 - 21:24:51
Nja, misschien zijn ze slim geweest en staat er iets in zijn contract (denk het niet hoor, maar wie weet).

Zelfs al zou er een uitweg zijn: kun je het verkopen dat een rijder, die -wederom- met de grote trom wordt aangekondigd, -wederom- na een jaar eruit vliegt?
Misschien is een ruil met een ander team (Hulkenberg, Grosjean?) een uitweg waardoor de oprotpremie beperkt kan blijven en niemand gezichtsverlies leidt...

Kootje

Citaat van: Wings op 25 juni 2014 - 18:09:52
Citaat van: Jeroen op 23 juni 2014 - 21:24:51
Nja, misschien zijn ze slim geweest en staat er iets in zijn contract (denk het niet hoor, maar wie weet).

Zelfs al zou er een uitweg zijn: kun je het verkopen dat een rijder, die -wederom- met de grote trom wordt aangekondigd, -wederom- na een jaar eruit vliegt?

Wel als die rijder sowieso maar 'n jaarcontract heeft, al weet ik niet of dat ook zo is.

Wings

Ik dacht dat Kimi in het bezit was van een tweejarige overeenkomst. Mocht ik mij daarin vergissen (heb het niet nagekeken of opgezocht) is het natuurlijk een ander verhaal. 

Citaat van: Breaktest op 25 juni 2014 - 18:53:19
Citaat van: Wings op 25 juni 2014 - 18:09:52
Citaat van: Jeroen op 23 juni 2014 - 21:24:51
Nja, misschien zijn ze slim geweest en staat er iets in zijn contract (denk het niet hoor, maar wie weet).

Zelfs al zou er een uitweg zijn: kun je het verkopen dat een rijder, die -wederom- met de grote trom wordt aangekondigd, -wederom- na een jaar eruit vliegt?
Misschien is een ruil met een ander team (Hulkenberg, Grosjean?) een uitweg waardoor de oprotpremie beperkt kan blijven en niemand gezichtsverlies leidt...

Als Kimi weg moet, egaal hoe, vind ik dat wel gezichtsverlies. Kimi werd eerder de laan uit gestuurd maar moest schijnbaar per sé terug. Met als argument dat Kimi nu beter zou zijn dan toen (en misschien wel omdat er haarscheurtjes ontstonden tussen Alonso en Ferrari) en uiteindelijk is het wederom huilen met de pet op. Ik denk niet dat Ferrari ruiterlijk toe gaat geven een flater te hebben geslagen maar het relateren aan de auto die niet bij de rijstijl past of iets dergelijks. Laat hem nog maar een jaar aanmodderen want uiteindelijk verliest men nu niks.

Franky R.

Citaat van: Wings op 25 juni 2014 - 19:02:09
Ik denk niet dat Ferrari ruiterlijk toe gaat geven een flater te hebben geslagen maar het relateren aan de auto die niet bij de rijstijl past of iets dergelijks. Laat hem nog maar een jaar aanmodderen want uiteindelijk verliest men nu niks.


Dat is een mogelijkheid, maar dan maakt men bij Ferrari IMHO dezelfde fout als eerder bij Massa...Nml. een coureur te lang vasthouden.

Wings

De meerwaarde van een rijder -die er al langer zit- is voor ons als buitenstaander moeilijk te beoordelen. Waarom Massa mocht blijven, ondanks tegenvallende prestaties, weet ik niet. Moeilijk om te beoordelen of het té lang is. Kijk nu naar Kimi: mens en dier dacht dat Kimi het beter zou doen en stuurde Massa met pensioen. Nu we -bijna- een half seizoen verder zijn kunnen we vaststellen dat Kimi het niet beter doet dan Massa. Dus bleef Massa te lang bij Ferrari of kan een topcoreur gewoon niet beter in die situatie? En stel Kimi vertrekt, wie wil je naast Alonso planten? Pérez en Hülkenberg mogen we wel als afvallers aanvinken, Bianchi gaat het niet worden, verder heeft Ferrari (hoe bizar het ook klinkt) geen aanstormend talent langs de zijlijn lopen.

Sabai

Kimi heeft toch een contract van een jaar met een optie voor nog een jaar?

Fabian

Citaat van: Sabai op 25 juni 2014 - 21:25:43
Kimi heeft toch een contract van een jaar met een optie voor nog een jaar?
Volgens mij wel. Vraag is ook wat Kimi zelf wil...

0634

Is er nog toekomst voor hem na Ferrari?


Franky R.


0634


Perton

Ik dacht ook gewoon twee jaar, zonder opties verder. Maar ik geloof best dat er clausules in zitten.

Om op de vraag van Wings terug te komen: jazeker kan men het verkopen. Want als zijn vervanger presteert, heeft Ferrari aangetoond dat geen enkel huisje heilig is in de zoektocht naar succes. Als de vervanger niet presteert, ja dan gaat Ferrari best op haar bek. Maar dat kan je pas achteraf weten.

Figge

Citaat van: Jeroen op 25 juni 2014 - 21:28:12
Is er nog toekomst voor hem na Ferrari?

Niet meer bij een topteam. Net als Massa zelf er daaronder vast nog plek zijn voor. En ik vraag mij af of hij daar niet beter af was geweest dit jaar.

Matthijs

Citaat van: Figge op 26 juni 2014 - 06:53:57
Is er nog toekomst voor hem na Ferrari?
Nee dan is hij echt klaar vermoed ik.