The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

0634

Er is altijd wat. Als de verhoudingen nu nog niet duidelijk zijn....

welke pech had hij nu dan? Dat ie minder goed is dan Alonso?

Kootje

Nee ... deze race was hij idd duidelijk de mindere, maar we hebben het hier niet over slechts één race.

Perton

Wat mij betreft zin de algehele verhoudingen dat Alonso gewoon duidelijk de betere is. Het verschil wordt alleen vergroot door de tegenslagen van Raikkonen. Ik vind dan ook niet dat Alonso Raikkonen compleet wegrijdt - wel dat ie em verslaat.

Jozef

Vandaag reed hij hem wel compleet weg, maar dat was toch geleden van de eerste paar races van het seizoen, toen Kimi niet overweg kon met de remmen/KERS. En het mag gezegd, ook Alonso reed een onzichtbare race. Alleen wel een toefje sneller dan de onzichtbare race van Kimi.

0634

Nou ja, na de 4 onverslaanbare Merc's en Williamsen wordt hij keurig vijfde. Meer mag je niet verwachten lijkt me. Als je dat onzichtbaar noemt, okee, maar ik vond het behoorlijk goed. Zeker omdat hij ook heel kort op Massa zat ook nog.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2014 - 17:28:57
Nou ja, na de 4 onverslaanbare Merc's en Williamsen wordt hij keurig vijfde. Meer mag je niet verwachten lijkt me. Als je dat onzichtbaar noemt, okee, maar ik vond het behoorlijk goed. Zeker omdat hij ook heel kort op Massa zat ook nog.

Jozef bedoelt meer omdat Alonso echt in niemandsland reed. Zijn prestatie bleef natuurlijk niet onopgemerkt, maar hij deed het puur op strategie en niet in een direct gevecht. Ook knap natuurlijk, maar dan ben je wel wat onzichtbaarder.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Figge

Een paar pagina's terug werd ook een analyse gegeven voor de rijeigenschappen van de Ferrari waar Kimi zich niet aan lijkt te kunnen aanpassen. (Wat overigens Kimi's probleem is) Is dat al opgelost? Hoe dan ook, momenteel heeft Alonso duidelijk de overhand. Ik hoop dat Kimi zich in de 2e seizoenshelft weet te verbeteren. Zo niet, dan worden het nog boeiende maanden in de reorganisatie bij de Italianen.

Wings

Dat wordt het sowieso. Ben benieuwd of Kimi blijft. Als ik de geruchten mag geloven (wat ik niet doe, integendeel zelfs: zou wel erg groot gezichtsverlies zijn Kimi nu wederom met een jaarsalaris weg te sturen) is zijn stoeltje onzeker voor komend seizoen.

0634

Terecht. Als je zó presteert bij Ferrari, terwijl je in naam een mede-kopman zou moeten zijn, dan is het logisch dat je positie eens goed wordt bekeken.

Wings

Zeker. Maar ik denk ook dat het Italiaanse bluf is. Kimi wederom laten gaan met een gevulde achterzak zie ik niet gebeuren. Daarvoor zijn de Italianen te trots.

0634

Nja, misschien zijn ze slim geweest en staat er iets in zijn contract (denk het niet hoor, maar wie weet).

Figge

Ik denk zelfs dat als de publieke opinie vraagt om een vertrek van Kimi, dat ze mbt gezichtsverlies niet anders kunnen dan afscheid van hem te nemen. Ze kunnen em altijd nog kwijt onder t motto dat ie nog onder Domenicali is gehaald.

0634

Montezemolo was degene die zich er hard voor maakte, dus dat zal het niet worden.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2014 - 18:14:16
Montezemolo was degene die zich er hard voor maakte, dus dat zal het niet worden.


Hm, goed punt...die is voor jou.

Wings

Citaat van: Jeroen op 23 juni 2014 - 21:24:51
Nja, misschien zijn ze slim geweest en staat er iets in zijn contract (denk het niet hoor, maar wie weet).

Zelfs al zou er een uitweg zijn: kun je het verkopen dat een rijder, die -wederom- met de grote trom wordt aangekondigd, -wederom- na een jaar eruit vliegt?