The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Wings

Citaat van: Kootje op 21 juni 2014 - 10:57:42
Kort door de bocht omdat hij op het moment van stoppen ca 1 sec achter Alonso zat. Als Alonso na zijn stop dan precies vóór dat groepje van 4 terecht komt is het onmogelijk voor Kimi om dat 'n rondje later ook te doen. Dat gat van 1 sec. is nu eenmaal niet ineens verdwenen.

Dat probleem had Massa dus ook. Toen werd geroepen 'dan moet hij maar vóór Alonso rijden, dan heeft hij dat probleem ook niet.' Oké, klopt, maar dat geldt dus ook voor Kimi nu. En zoals ik al schreef kan hij dat probleem dat Massa had niet ombuigen. Dus doet Kimi het niks beter daar waar iedereen toch overtuigd was dat hij het beter zou doen dan Massa (en zelfs dan Alonso). Nu dit uitblijft kunnen we vaststellen dat hij gewoon wordt overschat.

CitaatDat is ook het in de buurt rijden waaraan ik refereerde. Voor die stop zaten ze gewoon vlak achter elkaar, na die stop kon Alonso wegrijden omdat Kimi vastzat achter dat groepje. Het inhalen van dat groepje zorgde, tezamen met z'n spin, voor het gat dat er uiteindelijk was.

Dus is het zijn eigen te kort komen. Kimi valt niet aan (of rijdt niet snel genoeg om aan te kunnen vallen) en Kimi maakt een stuurfout en spint. Gewoon manfouten.

Kootje

En wie zegt jou dat Fernando er wel voorbij was gekomen dan? Beiden reden tot aan de stop gelijkwaardige rondetijden, dus denk ik iig niet dat het hem wel gelukt was. Kimi werd in feite dus gewoon gepiepeld door z'n stop en dat kun ik hem niet kwalijk nemen. Jij blijkbaar wel. ::)

0634

De grote filosoof, de heer F. Bauer, zei het al eens heel treffend: 'het is altijd wat, dan weer dit en dan weer dat.'

En zo is het ook met Kimi Raikkonen.

Wings

Citaat van: Kootje op 21 juni 2014 - 11:55:59
En wie zegt jou dat Fernando er wel voorbij was gekomen dan? Beiden reden tot aan de stop gelijkwaardige rondetijden, dus denk ik iig niet dat het hem wel gelukt was. Kimi werd in feite dus gewoon gepiepeld door z'n stop en dat kun ik hem niet kwalijk nemen. Jij blijkbaar wel. ::)

Natuurlijk is er altijd wel iets waardoor Alonso sneller is wat los staat van het feit dat het zo is. En dat is wat telt. Bovendien (en dat probeer ik te vertellen) is Alonso gewoon structureel sneller. Zowel in de kwalificatie als in de race delft Kimi het onderspit gemiddeld genomen. Dat het dan eens tegenzit of een keer anders is ontken ik nergens maar vind ik ook niet heel interessant.

Tuesday

Citaat van: Wings op 20 juni 2014 - 23:02:10
Oneens. De meesten waren er juist van overtuigd dat Kimi Alonso -op z'n minst- het vuur aan de schenen kon leggen en het beter zou doen dan Massa. Dat is tot nu toe niet gebleken. Jeroen en ik waren de enige die sceptisch waren en als zelfs mijn lage verwachtingen te hoog zijn gebleken moeten we niet doen alsof dat wat Kimi laat zien ook werd voorspeld. Integendeel.
da's niet waar, daar waren er wel meer van. Zelfs ik was wel enigzins sceptisch, vooral gezien het verleden van de combinatie Kimi/Ferrari. Afgezien daarvan hebben ze gewoon de (op dat moment) best beschikbare coureur genomen. Maar goed, die keus is gemaakt, daar kun je idd wel vraagtekens bij plaatsen, maar ik geloof nog steeds dat Kimi veel beter kan dan ie de afgelopen weken heeft laten zien. Maar zoals hij nu rijdt heb ik weinig behoefte om hem verder te verdedigen, gewoon niet best.

Tuesday

Trouwens, hoe kun je met 31 stemmen een uitslag van 23-9 krijgen (zie poll bovenaan)?

Wings


Tuesday

Citaat van: Wings op 21 juni 2014 - 18:53:04
Ik zie: 24-9.
ja, ik nu ook, maar de optelsom klopt nog steeds niet ;)

Perton

Kimi heeft heel snel twee keer op zichzelf gestemd, maar de server heeft dat in totaal aantal stemmen als één stem geregistreerd.

Wings

Citaat van: Tuesday op 21 juni 2014 - 18:56:28
Citaat van: Wings op 21 juni 2014 - 18:53:04
Ik zie: 24-9.
ja, ik nu ook, maar de optelsom klopt nog steeds niet ;)

O, ik zie het nu: je hebt gelijk. Er wordt gesjoemeld! :D

Tuesday

Citaat van: Wings op 21 juni 2014 - 19:11:11
Citaat van: Tuesday op 21 juni 2014 - 18:56:28
Citaat van: Wings op 21 juni 2014 - 18:53:04
Ik zie: 24-9.
ja, ik nu ook, maar de optelsom klopt nog steeds niet ;)

O, ik zie het nu: je hebt gelijk. Er wordt gesjoemeld! :D
ha ha, idd. Bij deze wordt de poll ongeldig verklaard. k ben benieuwd wat voor invloed dit gaat hebben op de prestatie's van Kimi en Alonso. Alonso heeft hier natuurlijk veel moed uit geput terwijl Kimi de moed een beetje in de schoenen was gezakt. t begint nu helemaal opnieuw.

Wings

Zo te zien niet. ;) Rosberg en Hamilton rijden bij elkaar, Bottas en Massa, Hülkenberg en Pérez, Button en Magnussen, enige wie weer een groot gat naar zijn teamgenoot heeft is, jawel, Kimi Räikkönen.

0634


Wings

Volgens mij wel. De Ferrari achteraan is toch Kimi? :-*

FolkertE

Citaat van: Kootje op 21 juni 2014 - 00:14:07
Citaat van: Wings op 20 juni 2014 - 23:02:10
Oneens. De meesten waren er juist van overtuigd dat Kimi Alonso -op z'n minst- het vuur aan de schenen kon leggen en het beter zou doen dan Massa.

En die mening heb ik nog steeds. In 3 van de eerste 6 races was Kimi de snellere vd twee, maar werd z'n race verpest door zaken waar hij geen invloed op had (safetycar op ongunstig moment, slechtere strategie, lekke band dankzij Chilton) en in race 7 (Canada) kon hij Alonso prima volgen totdat ze naar binnen werden gehaald, Fernando precies vóór 'n groepje van 4 de baan opkwam en Kimi precies daarachter. Wederom niet zijn schuld dus dat z'n race verpest werd, alleen de spin in de hairpin kun je hem daar aanrekenen, maar imo was dat wel weer 'n direct gevolg van die mislukte stop. Al met al zit hij dus wel degelijk korter op Alonso dan dat Massa zat en heeft hij hem al meermaals laten werken voor z'n geld, al doet het scorebord anders vermoeden.
Eens. Kimi word door menigeen ontzettend onderschat. Kimi word vaker getroffen door pech en omdaar nu je gelijk uit te halen dat Alonso de betere is vind ik wat onzinnig. Ik wil niet zeggen dat Kimi beter is, maar de resultaten laten niet de werkelijke verhoudingen zien.