The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

FolkertE

Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 22:13:44
Oké. Dan zien we het anders. Compleet anders zelfs.
Nou ja, dat Alonso de betere is zien we denk ik wel het zelfde, maar het is nog te vroeg om te zeggen dat Alonso de overhand gaat hebben in de resterende races. Kimi zat er in Spanje en Maleisië en Bahrein goed bij. Maleisië dan alleen in de kwalificatie, maar in de race reed hij toch wel zelfde tempo als Alonso.

Maar jij hebt volgens mij nooit zo'n hoge pet opgehad van Kimi, iig dat viel me op toen je nog als Wizard posten hier. En dat was overigens niet als aanval bedoelt, was gewoon iets wat me opviel. Ik ben me er ook van bewust dat Kimi geen absolute topper is zoals Alonso, Vettel en Hamilton.
Ben voornamelijk fan van de hele man, manier van racen en zijn doen en laten. Maar ik denk dat Kimi beter is dan velen denken en dat hij vaker dichter op Alonso gaat zitten dan Massa.

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 25 mei 2014 - 09:28:54
Nou ja, dat Alonso de betere is zien we denk ik wel het zelfde, maar het is nog te vroeg om te zeggen dat Alonso de overhand gaat hebben in de resterende races. Kimi zat er in Spanje en Maleisië en Bahrein goed bij. Maleisië dan alleen in de kwalificatie, maar in de race reed hij toch wel zelfde tempo als Alonso.

Ik vind niet dat Kimi er goed bijzit. Ook niet als hij even in de buurt rijdt. Alleen in Spanje kon hij qua snelheid mee. Uiteindelijk verloor hij een rechtstreeks duel. Ik kan er niks van maken dat Kimi structureel te kort schiet. Daarom heeft hij minder dan de helft aan punten. Wat ik overigens bizar vind is dat Massa afgelopen seizoen rond deze tijd werd afgeschoten door fans en in de media, wegens een paar fouten, terwijl Massa het punttechnisch stukken beter deed dan Kimi nu en de afstand naar Alonso in kwalificaties véél kleiner was.

CitaatMaar jij hebt volgens mij nooit zo'n hoge pet opgehad van Kimi, iig dat viel me op toen je nog als Wizard posten hier. En dat was overigens niet als aanval bedoelt, was gewoon iets wat me opviel. Ik ben me er ook van bewust dat Kimi geen absolute topper is zoals Alonso, Vettel en Hamilton.

Hoe Wizard over Kimi dacht weet ik niet. Ik vind Kimi overschat. Al jaren. Al toen hij naar McLaren ging. En ja, tot op de dag van vandaag. Als Kimi zijn dag heeft, niks tegenzit en de wind in de zeilen heeft, kan hij excelleren en is hij ongekend snel, misschien wel onverslaanbaar. Maar loopt het ietwat bergop vind ik hem niet meer of minder dan gemiddeld. En daar ligt juist de kracht van Alonso.

Dat ik de keuze voor Kimi onbegrijpelijk vond heeft trouwens niks te maken met geen hoge pet van Kimi op hebben. In mijn optiek had Ferrari naar het langere termijn moeten kijken en naast Alonso een rijder plaatsen waarmee ze in de toekomst aan de slag winnen en de kar zal trekken. Ideaal om nu te rijpen naast mannen als Alonso.

Verder heb ik inderdaad beweerd dat Kimi zich niet anders zal verhouden tot Alonso als Massa deed. Alonso zelf heeft dat trouwens ook geroepen en de mannen weten doorgaans wel wie wat kan. Als ik nu de balans opmaak van zijn seizoensstart vind ik het niet bijzonder. En zeker niet beter dan Massa deed. Op zaterdag is het contrast zelfs groter en bijzondere races heb ik Kimi niet zien rijden. Hoogtepunt is dat Kimi in Spanje meekon qua snelheid.

CitaatBen voornamelijk fan van de hele man, manier van racen en zijn doen en laten. Maar ik denk dat Kimi beter is dan velen denken en dat hij vaker dichter op Alonso gaat zitten dan Massa.

Vandaar dat ik ook zeg dat we ver uit elkaar liggen qua beleving. Ik vind Kimi juist overschat. Volgens mij waren Jeroen en ik de enige die vooraf zeiden niet te verwachten dat Kimi mee zou kunnen qua snelheid. De meerderheid riep dat Kimi Alonso het vuur aan de schenen zou leggen. Als ik dat afzet tegen hoe het seizoen zich vormt durf ik gerust te stellen dat de mensen die dat dachten, de meerderheid dus, Kimi (tot nu toe) overschat. Want het vuur ligt absoluut niet aan Alonso's schenen. Nog niet eens warme lucht dat uit een kapotte föhn komt.

FolkertE

Citaat van: Wings op 25 mei 2014 - 10:07:46


Ik vind niet dat Kimi er goed bijzit. Ook niet als hij even in de buurt rijdt. Alleen in Spanje kon hij qua snelheid mee. Uiteindelijk verloor hij een rechtstreeks duel. Ik kan er niks van maken dat Kimi structureel te kort schiet. Daarom heeft hij minder dan de helft aan punten. Wat ik overigens bizar vind is dat Massa afgelopen seizoen rond deze tijd werd afgeschoten door fans en in de media, wegens een paar fouten, terwijl Massa het punttechnisch stukken beter deed dan Kimi nu en de afstand naar Alonso in kwalificaties véél kleiner was.
Maar je kan ook niet echt een goed vergelijk nog maken. Er is nog geen weekend voorbij gegaan zonder problemen voor Kimi. Oke, China was combinatie van defect aan de auto sinds vrijdag die op zondag niet helemaal opgelost was en dat hij zelf ook niet goed reed. Maleisië had hij heel veel pech en kreeg hij lekke band door Magnussen. Ik geloof dat hij tijdens de race redelijk de zelfde pace had als Alonso. Bahrein zat hij op een seconde van Alonso en Spanje reed hij 63 ronden voor Alonso Minus de ronde rond de pitstops. Alonso won het rechtstreeks duel ook alleen door de betere band. Kimi stond op 2 stops, Alonso op 3. Ik zeg niet dat het zo is, maar Kimi was in mijn ogen oprecht verbaasd waarom Alonso wel op een 3stop werd gezet en Kimi niet. geen voortrekkerij, maar wel opmerkelijk. 

Citaat

Hoe Wizard over Kimi dacht weet ik niet. Ik vind Kimi overschat. Al jaren. Al toen hij naar McLaren ging. En ja, tot op de dag van vandaag. Als Kimi zijn dag heeft, niks tegenzit en de wind in de zeilen heeft, kan hij excelleren en is hij ongekend snel, misschien wel onverslaanbaar. Maar loopt het ietwat bergop vind ik hem niet meer of minder dan gemiddeld. En daar ligt juist de kracht van Alonso.
Oh, jij bent toch Wizard? Iig dat dacht ik, je reageert precies het zelfde als hij. Niet dat dat uit maakt.
Maar juist in de Mclaren jaren was Kimi op zijn best. Overschat? Nee niet echt. Niet zo goed als Alonso, Hamilton en Vettel, maar zeker niet overschat. Mist wel de toewijding buiten de baan, maar ach dat is niet zo erg. Maar het is een beetje overdreven om te zeggen dat als het wat moeilijker word, hij maar gemiddeld is. Misschien niet zo top als Alonso, maar zit er niet heel ver achter. Alonso vind ik in veel gevallen ook overschat. Of nou ja overschat, ik vind vaak dat iedereen zegt dat de auto heel slecht is, terwijl dat wel mee valt. Dat hij 3 van de 4 jaar 2de is geworden ligt volgens velen alleen aan de auto, want als je naar Massa kijkt zie je dat Alonso veel beter en meer er uit haalt. Ik vind de Ferrari's van afgelopen jaren toch echt niet zo heel slecht.
2010 was de Ferrari toch even goed/snel als de Mclaren. Maar minder dan de RBR
2011 was het het 3de team en werd Alonso ook slechts 4de.
2012 was de Ferrari helemaal niet zo slecht meer halverwege en aan het eind van het seizoen. RBR was duidelijk de beste auto, maar Ferrari kwam daar toch echt als de 2de beste auto over de streep.
2013 Ferrari was ook 2de beste auto van dat jaar en dat hij 2de werd is ook wel logisch. Webber is nou niet de topper als Vettel, Alonso en Hamilton.

Citaat
Dat ik de keuze voor Kimi onbegrijpelijk vond heeft trouwens niks te maken met geen hoge pet van Kimi op hebben. In mijn optiek had Ferrari naar het langere termijn moeten kijken en naast Alonso een rijder plaatsen waarmee ze in de toekomst aan de slag winnen en de kar zal trekken. Ideaal om nu te rijpen naast mannen als Alonso.
Ja en nee. Ik snap de beslissing wel. Alonso brengt al jaren niet iedereen van hem verwachte. Iedereen verwachte wel dat Alonso Ferrari naar voren zou helpen en weer voor aan zouden staan. Maar na 4 jaar was er nog altijd niks en Ferrari dacht dat wil nu met Kimi Alonso extra aan sporen om met 2 kampioenen het team naar voren te helpen. Maar aan de andere kant was een jonkie wel beter geweest. En inderdaad laten ontwikkelen naast een ervaren kampioen, zoals RBR nu wel doet. Helemaal onbegrijpelijk vind ik het niet, maar ik was inderdaad ook voor een jonkie gegaan. Overigens ben ik wel uitermate blij dat Kimi bij Ferrari rijd, want ik zou het geweldig vinden als Kimi Wk word voor Alonso in Ferrari.


Citaat
Verder heb ik inderdaad beweerd dat Kimi zich niet anders zal verhouden tot Alonso als Massa deed. Alonso zelf heeft dat trouwens ook geroepen en de mannen weten doorgaans wel wie wat kan. Als ik nu de balans opmaak van zijn seizoensstart vind ik het niet bijzonder. En zeker niet beter dan Massa deed. Op zaterdag is het contrast zelfs groter en bijzondere races heb ik Kimi niet zien rijden. Hoogtepunt is dat Kimi in Spanje meekon qua snelheid. 
Maar jij vergelijkt Massa na 4 jaar met Alonso, met Kimi na 5 races met Alonso. Dus van ons beiden is het alleen maar een vermoeden/hoop dat de overige 3,75 jaar zo blijven als eerste 5 races. Maar je spreekt nu over slechts 5 races, waar Kimi 2 keer problemen had en 2 keer kort op Alonso eindigde en 1 keer ver achter Alonso eindigde met kleine problemen. Misschien is Spanje wel de ommekeer. We zullen zien de komende 14 races.

Citaat

Vandaar dat ik ook zeg dat we ver uit elkaar liggen qua beleving. Ik vind Kimi juist overschat. Volgens mij waren Jeroen en ik de enige die vooraf zeiden niet te verwachten dat Kimi mee zou kunnen qua snelheid. De meerderheid riep dat Kimi Alonso het vuur aan de schenen zou leggen. Als ik dat afzet tegen hoe het seizoen zich vormt durf ik gerust te stellen dat de mensen die dat dachten, de meerderheid dus, Kimi (tot nu toe) overschat. Want het vuur ligt absoluut niet aan Alonso's schenen. Nog niet eens warme lucht dat uit een kapotte föhn komt.
Maar om een conclusie te trekken na 5 races en daar je gelijk uit te halen vind ik wat ver gaan. In een ander topic doe je precies het tegen overgestelde en geef je Vettel voor deel van de twijfel omdat het slechts de 4de races was. maar zoals ik al zei, 2 races problemen en toch al 2 races dat hij kort op Alonso zit. Dat noem ik op zijn minst warme lucht stroom. Alonso kon ook alleen voor bij aan Kimi dankzij de snellere 3 stopper. Dus als ik de ontwikkeling van dit seizoen af zet tegen jou voorspelling en mening, durf ik toch wel te stellen dat jullie Kimi onderschatten. Heel erg zelfs.

Wings

#633
Het wordt een beetje onoverzichtelijk nu. Even zo:

1. Het seizoen is na vandaag 6 races oud. Dat geeft een meer dan prima indicatie hoe de krachtverhoudingen zijn. Ik ga verder niet alles compleet ontleden en bespreken. Niet om vervelend te zijn maar het wordt een neverending story en gaan elkaar daarmee niet overtuigen.

2. Je standpunt om Kimi naar Ferrari te halen deel ik niet. Evenals je kritiek op Alonso dat hij niet heeft gebracht wat werd gehoopt. Dat heeft meer aan Ferrari gelegen dan aan Alonso in mijn optiek.

Even één quote:

CitaatMaar jij vergelijkt Massa na 4 jaar met Alonso, met Kimi na 5 races met Alonso.

Nee hoor. Lees maar terug. Ik doel op de kritiek op Massa, van afgelopen jaar, na 5 races. Hoe hun zich verhouden tegen Alonso zet ik daar tegen af.

4. Ik hoef mijn gelijk niet, sterker nog, er is geen gelijk. Verder vind ik overschatten en onderschatten een simpel rekensommetje: verwachte prestatie versus prestatie. Dus dat ik hem overschat vind ligt niet direct aan zijn prestatie maar aan dat wat anderen van hem verwachten. Je kan dus wel blijven zeggen dat de meerderheid hem onderschat maar als je het topic terugleest zie je dat de verwachtingen juist erg hoog waren. Dus als je al van mening bent dat Kimi hier aan voldoet wordt hij prima op waarde geschat. Maar zeker niet onderschat. Alleen Jeroen waren ietwat sceptisch. En ook dat vind ik trouwens reuze meevallen. Als ik de resultaten naast mijn verwachting leg heb zelfs ik hem nog overschat.

Ik denk dat als ik had geschreven dat hij een seconde langzamer zou zijn tijdens de kwalificatie ik al standrechtelijk virtueel neergeschoten zou zijn. ;)

-edit-

Even in het Nederlands neergezet. Mannen kunnen echt niet multitasken blijkt.

0634


FolkertE

Citaat van: Wings op 25 mei 2014 - 12:18:12
Het wordt een beetje onoverzichtelijk nu. Even zo:

1. Het seizoen is na vandaag 6 races oud. Dat geeft een meer dan prima indicatie hoe de krachtverhoudingen zijn. Ik ga verder niet alles compleet ontleden en bespreken. Niet om vervelend te zijn maar het wordt een neverending story en gaan elkaar daarmee niet overtuigen.

2. Je standpunt om Kimi naar Ferrari te halen deel ik niet. Evenals je kritiek op Alonso dat hij niet heeft gebracht wat werd gehoopt. Dat heeft meer aan Ferrari gelegen dan aan Alonso in mijn optiek.

Even één quote:

CitaatMaar jij vergelijkt Massa na 4 jaar met Alonso, met Kimi na 5 races met Alonso.

Nee hoor. Lees maar terug. Ik doel op de kritiek op Massa, van afgelopen jaar, na 5 races. Hoe hun zich verhouden tegen Alonso zet ik daar tegen af.

4. Ik hoef mijn gelijk niet, sterker nog, er is geen gelijk. Verder vind ik overschatten en onderschatten een simpel rekensommetje: verwachte prestatie versus prestatie. Dus dat ik hem overschat vind ligt niet direct aan zijn prestatie maar aan dat wat anderen van hem verwachten. Je kan dus wel blijven zeggen dat de meerderheid hem onderschat maar als je het topic terugleest zie je dat de verwachtingen juist erg hoog waren. Dus als je al van mening bent dat Kimi hier aan voldoet wordt hij prima op waarde geschat. Maar zeker niet onderschat. Alleen Jeroen waren ietwat sceptisch. En ook dat vind ik trouwens reuze meevallen. Als ik de resultaten naast mijn verwachting leg heb zelfs ik hem nog overschat.

Ik denk dat als ik had geschreven dat hij een seconde langzamer zou zijn tijdens de kwalificatie ik al standrechtelijk virtueel neergeschoten zou zijn. ;)

-edit-

Even in het Nederlands neergezet. Mannen kunnen echt niet multitasken blijkt.
Nou, 6 races vind ik nou niet een duidelijke indicatie, want daar is het gewoon te kort voor. Eigenlijk had je je oordeel al na 4 races geloof ik. Maar goed, wat ik al aan gaf, Maleisië was moeilijk inschatten want Kimi kreeg een lekke band en de overige races had hij of een ander probleem of reed hij er goed achter. Al moet ik bekennen dat ik China ook een teleurstellende race vond van Kimi zelf.

Maar Massa werd niet direct in zijn eerste jaar naast Alonso na 5 races af geserveerd, dat was ook pas na 2 jaar.

Maar je hebt gelijk er is geen gelijk. Al vind ik het wat overdreven hoe je het probeert te vertellen. En ik had het niet over de meerderheid die Raikkonen onderschat, maar over iedereen die hem onderschat, of dat de meerderheid is of niet. Ik heb nooit gezegd dat de meerderheid hem onderschat.

Maar goed, dat wil ik dus zeggen, de resultaten geven niet de juiste verhoudingen weer. Je schuift de problemen van Kimi onder tafel en negeert de races waarin hij wel heel kort op Alonso was. Pech niet mee gerekend, is het 2-2 in de zin van kort op Alonso of er ver van af.


Punt 2: Ik deel jou mening voor de helft. Ik snap de keuze wel en ik snap de keuze niet. Of het zo is, zoals ik schreef zullen we nooit weten, is ook slechts wat ik van internet heb over genomen. Misschien was het niet om Alonso meer aan te sporen, maar meer om met 2 kampioenen het hele team beter te maken.
Maar waar ik me soms over verbaas, is dat veel mensen Ferrari als een hele slechte auto beschouwen sinds 2010, terwijl dat reuze mee viel. Het was nooit de beste auto, maar toch zeker wel 2de of 3de beste auto in de 4 jaar. In dat opzicht ben ik van mening dat Alonso soms ook wat word overschat. Hij is steen goed en op dit moment de beste, maar door velen word hij veel en veel hoger ingeschat. En dat vind ik vaak wat over dreven.

Wings

Een indicatie is geen definitief waardeoordeel hé. Ik maak geen balans op en sluit het hoofdstuk maar wat ik zie ga ik ook niet negeren. En ik vind Kimi's seizoenstart behoorlijk matig. Hoe het verder ontwikkeld zien we wel. Wat Massa betreft, ik heb het over de kritieken van afgelopen seizoen. Op basis daarvan vonden mensen dat hij onvoldoende liet zien en Ferrari moest verlaten. En waren mensen van mening dat de komst van Kimi van meerwaarde zou zijn. Daarom neem ik het seizoen van zijn ontslag bij Ferrari als leidraad. Sowieso was de situatie van Massa, na zijn revalidatie, anders dan die van Kimi nu. En zitten beiden nu in de zelfde fase van hun carrière.

Overigens herken ik nu pas je schrijfstijl (en standpunten): Welkom terug. ;)

FolkertE

Citaat van: Wings op 25 mei 2014 - 13:25:25
Een indicatie is geen definitief waardeoordeel hé. Ik maak geen balans op en sluit het hoofdstuk maar wat ik zie ga ik ook niet negeren. En ik vind Kimi's seizoenstart behoorlijk matig. Hoe het verder ontwikkeld zien we wel. Wat Massa betreft, ik heb het over de kritieken van afgelopen seizoen. Op basis daarvan vonden mensen dat hij onvoldoende liet zien en Ferrari moest verlaten. En waren mensen van mening dat de komst van Kimi van meerwaarde zou zijn. Daarom neem ik het seizoen van zijn ontslag bij Ferrari als leidraad. Sowieso was de situatie van Massa, na zijn revalidatie, anders dan die van Kimi nu. En zitten beiden nu in de zelfde fase van hun carrière.

Overigens herken ik nu pas je schrijfstijl (en standpunten): Welkom terug. ;)
Dan heb ik me vergist, dacht dat je al een waarde oordeel gaf.
Maar eerlijk is eerlijk, ik ben ook enigszins teleur gesteld in Kimi, maar wat nog niet is, kan nog komen. Maar kreeg Massa dan ook al de kritieken eerder in zijn eerste seizoen? Als dat zo is ben ik natuurlijk weer verkeerd, maar de vergelijking houd stand tot aan Spanje, daarna ligt nog alles open.
We zullen zien.

Maar je herkent me nu pas? Hebben we al keer eerder ergens anders gediscussieerd?

Wings

Nee. Daarom. Verder is Kimi vandaag beter gestart dan Alonso (of stond hij op het schone gedeelte?) dus de vlag kan uit. ;)

FolkertE

Zouden ze allebei nog wel eens over Japan 2012 praten/denken?

Sabai

Citaat van: F1fan2987 op 02 juni 2014 - 00:05:54
Zouden ze allebei nog wel eens over Japan 2012 praten/denken?


Dat was toch een race incident denk niet dat Alonso daar wrok gevoelens over heeft.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 05 juni 2014 - 19:42:46
Citaat van: F1fan2987 op 02 juni 2014 - 00:05:54
Zouden ze allebei nog wel eens over Japan 2012 praten/denken?


Dat was toch een race incident denk niet dat Alonso daar wrok gevoelens over heeft.
Ja tuurlijk, maar het heeft wel bij gedragen aan het verliezen van de titel. En bedoelde het ook niet als "Wrok" maar gewoon als een onderwerp.

Breaktest

"Kimi begrijpt zijn problemen niet," lees ik in de pers. De volgende stap laat zich raden: als een rijder onder presteert zonder aanwijsbare oorzaak, wordt meestal naar een noodargument gegrepen: de wagen past niet bij de rijstijl van de coureur. Liever je daarachter verschuilen dan een pijnlijker waarheid onder ogen zien, namelijk dat het aan de coureur zelf ligt. Ik zie dit als een drogargument: niet van rijstijl kunnen veranderen is in mijn ogen voor een topcoureur even zeer een vorm van falen. Racen is in essentie nu eenmaal je aanpassen aan een veranderende situatie.

Maar ik vraag me af of er niet meer aan de hand is. De technische problemen en externe factoren daargelaten krijg ik de indruk dat Kimi de concentratie niet meer zo lang kan vasthouden. Vaak zie je hem Alonso in het begin goed partij geven, zowel bij trainingen als in de race, maar naar mate de tijd vordert zakt Kimi wat weg. Ik vraag mij weleens af of zijn reputatie als feestbeest  niet langzamerhand zijn tol begint te eisen...

Figge

Citaat van: Breaktest op 12 juni 2014 - 11:10:28
"Kimi begrijpt zijn problemen niet," lees ik in de pers. De volgende stap laat zich raden: als een rijder onder presteert zonder aanwijsbare oorzaak, wordt meestal naar een noodargument gegrepen: de wagen past niet bij de rijstijl van de coureur. Liever je daarachter verschuilen dan een pijnlijker waarheid onder ogen zien, namelijk dat het aan de coureur zelf ligt. Ik zie dit als een drogargument: niet van rijstijl kunnen veranderen is in mijn ogen voor een topcoureur even zeer een vorm van falen. Racen is in essentie nu eenmaal je aanpassen aan een veranderende situatie.

Maar ik vraag me af of er niet meer aan de hand is. De technische problemen en externe factoren daargelaten krijg ik de indruk dat Kimi de concentratie niet meer zo lang kan vasthouden. Vaak zie je hem Alonso in het begin goed partij geven, zowel bij trainingen als in de race, maar naar mate de tijd vordert zakt Kimi wat weg. Ik vraag mij weleens af of zijn reputatie als feestbeest  niet langzamerhand zijn tol begint te eisen...

Ik heb geen idee wat er met Kimi aan de hand is, eigenlijk denk ik helemaal niets. Ik denk dat ie gewoon niet harder kan met deze auto. Dat ie het gaat afleggen tegen Fernando is mij ook wel duidelijk inmiddels. Hij heeft volgens mij niet de gedrevenheid die Alonso wel heeft. Hoe dan ook, dat Alonso de carriere van Kimi zn laatste fase induwt is wel duidelijk. Teksten als Kimi snapt t niet is een aankondiging dat er wel meer niet klopt.

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 12 juni 2014 - 11:10:28
"Kimi begrijpt zijn problemen niet," lees ik in de pers. De volgende stap laat zich raden: als een rijder onder presteert zonder aanwijsbare oorzaak, wordt meestal naar een noodargument gegrepen: de wagen past niet bij de rijstijl van de coureur. Liever je daarachter verschuilen dan een pijnlijker waarheid onder ogen zien, namelijk dat het aan de coureur zelf ligt. Ik zie dit als een drogargument: niet van rijstijl kunnen veranderen is in mijn ogen voor een topcoureur even zeer een vorm van falen. Racen is in essentie nu eenmaal je aanpassen aan een veranderende situatie.

Maar ik vraag me af of er niet meer aan de hand is. De technische problemen en externe factoren daargelaten krijg ik de indruk dat Kimi de concentratie niet meer zo lang kan vasthouden. Vaak zie je hem Alonso in het begin goed partij geven, zowel bij trainingen als in de race, maar naar mate de tijd vordert zakt Kimi wat weg. Ik vraag mij weleens af of zijn reputatie als feestbeest  niet langzamerhand zijn tol begint te eisen...


Ik vind het wat tekort door de bocht...Toen het beter ging werd Kimi aangetikt en kon hij opnieuw beginnen. Als alles goed blijft gaan is het ook makkelijker om te blijven pushen, niet waar?


Aan de andere kant krijgt Raikkonen inderdaad iets 'Trulli-achtigs' over zich. Maar vergeet niet dat er tegenwoordig op de banden en brandstofverbruik [per uur] moet worden gelet. Continue stampen is er niet meer bij... :-\