The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 19:00:24
Opmerkelijk dat je alleen resultaten nader verklaart als deze niet in het voordeel van Kimi spreken. Zodra resultaten wel in het voordeel spreken, zoals Bahrein, blijft het bij het benoemen van getallen. Niet dat ik dat nu omver wil gaan stoten door de Grand Prix zelf te analyseren maar ik vind niet dat Kimi kort achter Alonso zit op een dagsucces na. Of we het nu hebben over de kwalificatie, de races zelf of in punten, ik vind het contrast toch groot hoor. Althans, zo groot dat ik Kimi niet instaat acht dit op korte termijn om te buigen en Alonso te verslaan.
Kimi zal Alonso vast wel hier en daar kloppen, maar niet in het kampioenschap. Maar goed, laten we vooral de rest van het seizoen afwachten, ik begrijp die drang om Kimi af te slachten niet zo.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2014 - 19:12:50
Vandaag weer een aardig gat overigens.
vorige week stond ie er nog voor. Kortom, we hebben meer resultaten nodig voor een eerlijk oordeel.

0634

Dat was ook meteen de enige keer. Kortom, Kimi heeft de schijn tegen.

Wings

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 19:14:37
Kimi zal Alonso vast wel hier en daar kloppen, maar niet in het kampioenschap. Maar goed, laten we vooral de rest van het seizoen afwachten, ik begrijp die drang om Kimi af te slachten niet zo.

De feiten benoemen vind ik niet afslachten. Verder zeggen we het zelfde: Kimi is instaat Alonso te kloppen (dagsucces) maar niet om Alonso structureel te verslaan (in de strijd om het kampioenschap) wat Alonso de bovenliggende partij maakt. Bovendien vroeg ik mij alleen af of de reactie die hier stond, dat Kimi zich kort achter Alonso bevindt, serieus bedoeld was.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2014 - 19:21:38
Dat was ook meteen de enige keer. Kortom, Kimi heeft de schijn tegen.
2e keer ;)

0634

Vooruit. Overigens zal het wel vaker voorkomen hoor. Kimi is geen klungel he. Alleen minder dan Alonso in mijn ogen. Maar goed, oude discussie inmiddels :).

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 19:22:17
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2014 - 19:14:37
Kimi zal Alonso vast wel hier en daar kloppen, maar niet in het kampioenschap. Maar goed, laten we vooral de rest van het seizoen afwachten, ik begrijp die drang om Kimi af te slachten niet zo.
De feiten benoemen vind ik niet afslachten. Verder zeggen we het zelfde: Kimi is instaat Alonso te kloppen (dagsucces) maar niet om Alonso structureel te verslaan (in de strijd om het kampioenschap) wat Alonso de bovenliggende partij maakt. Bovendien vroeg ik mij alleen af of de reactie die hier stond, dat Kimi zich kort achter Alonso bevindt, serieus bedoeld was.
ok, ik denk idd niet dat wij ver uit elkaar liggen, maar toch begrijp ik niet waarom je zo snel je gelijk wilt halen. Feiten benoemen is idd niks mis mee, maar er komt hier en daar toch ook wel een vooroordeeltje tussendoor.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2014 - 19:23:36
Vooruit. Overigens zal het wel vaker voorkomen hoor. Kimi is geen klungel he. Alleen minder dan Alonso in mijn ogen. Maar goed, oude discussie inmiddels :).
in mijn ogen ook, maar precies zoals je zegt, Kimi is ook geen koekenbakker. Alonso staat er altijd, Kimi helaas niet. Maar als hij de boel wel op de rit heeft denk ik wel het niveau van Alonso kan aantikken en ook voor langere tijd, niet incidenteel.

Wings

Ik vroeg meer of de uitspraak serieus was. Mijn gelijk hoef ik niet te halen. Heb ik geen seconde bij stilgestaan eigenlijk. En die valt (nu) niet te halen.

0634

Je hebt natuurlijk wel gelijk.

( ;))

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 19:32:13
Ik vroeg meer of de uitspraak serieus was. Mijn gelijk hoef ik niet te halen. Heb ik geen seconde bij stilgestaan eigenlijk. En die valt (nu) niet te halen.
ja ok, sorry, maar ik doel vooral op het eerdere deel van de discussie. Hebben we jou na Spanje gehoord?? volgens mij niet..

Wings


Tuesday

Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 20:05:32
Citaat van: Jeroen op 24 mei 2014 - 19:36:57
Je hebt natuurlijk wel gelijk.

( ;))

Ssssssssssst. :-*
maar gelukkig ging het daar niet om.. maar eh, ik ben altijd voor objectieve analyses en ook zeker voor een kritische noot.. dat Kimi overschat wordt is voor mij ook geen vraag, maar dat ligt toch vooral aan hoe mensen hem zien en niet zo zeer aan zijn prestaties.. maar 5 of 6 races in een nieuw systeem, daar moet je gewoon heel voorzichtig mee zijn, daarnaast is Kimi ook nog eens nieuw in het team.. dat laatste kan een excuus zijn, maar het is altijd aan de coureur om dat aan te tonen..

FolkertE

Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 19:00:24
Opmerkelijk dat je alleen resultaten nader verklaart als deze niet in het voordeel van Kimi spreken. Zodra resultaten wel in het voordeel spreken, zoals Bahrein, blijft het bij het benoemen van getallen. Niet dat ik dat nu omver wil gaan stoten door de Grand Prix zelf te analyseren maar ik vind niet dat Kimi kort achter Alonso zit op een dagsucces na. Of we het nu hebben over de kwalificatie, de races zelf of in punten, ik vind het contrast toch groot hoor. Althans, zo groot dat ik Kimi niet instaat acht dit op korte termijn om te buigen en Alonso te verslaan.
We zitten in race 6, we zitten niet verder dan dag successen. Ja heb nog niet alles verder verklaard, zit beetje snel te reageren nu. Druk druk druk nu.
Zo groot is dat contrast nu ook weer niet. Spanje was 6 of 7 seconde geloof ik en had Alonso de betere strategie in mijn ogen. Bahrein zat hij er ook kort achter en zat hij op een andere strategie die door de SC om zeep werd geholpen. Australië is moeilijk te zeggen want beide auto's hadden problemen. Kimi heeft toch zeker 2 races behoorlijk wat pech gehad, zeker Malesië, waar hij het hele weekend sneller was.

Er zijn nog steeds geen probleemloze weekenden geweest voor Ferrari en vooral Kimi. En ja ik meen het serieus. Alonso is tot nu toe wel de betere, maar het verschil is niet zo groot als de punten nu doen blijken. Kimi zit dichter bij Alonso dan Massa en Kimi zal gedurende het jaar Alonso steeds moeilijker maken en vaker Alonso verslaan.
Vandaag was het trouwens fout van Kimi die hem op die achterstand bracht.

Wings

Oké. Dan zien we het anders. Compleet anders zelfs.