The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Jehoentelaar


Gerard

Ja, inderdaad...
Laat het rusten zeg...
Jeroen en Enzo lopen hier lang genoeg rond om elkaar te kennen en te respecteren


on topic...

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/309726/raikkonen-giftig-over-vraagtekens-bij-zijn-motivatie/

;D


FolkertE

Citaat van: Gerard op 16 mei 2014 - 13:29:17

Het ligt misschien aan mij, maar ik versta er nog steeds geen druif van. Zelfs met het oorverdovende geluid van de huidige motoren.

Tuesday

en dit was zn reactie na de race, volgens mij was dit het hele interview ;) 11 seconden

Maikel0230

Ik snap zijn frustratie wel maar ik denk dat als ie nog eens was binnengewest hij ook na Alonso op de baan was gekomen want die lag toen hij zijn derde stop maakte al 10 seconden voor op Raikkonen dus zelfs als Kimi ook op een driestopper was overgeschakeld had ie Alonso zelfs niet eens kunnen uitdagen.

Maar goed dat kan ik ook verkeerd zien.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: F1fan2987 op 16 mei 2014 - 15:04:50
Citaat van: Gerard op 16 mei 2014 - 13:29:17

Het ligt misschien aan mij, maar ik versta er nog steeds geen druif van. Zelfs met het oorverdovende geluid van de huidige motoren.

...... who is making the calls ........... second choice .......... i want to know what the hell is goin on .....

Dat is wat ik ervan versta. Duidelijk genoeg dus dat hij zich benadeeld voelt. Of dit terecht is laat ik in het midden.

0634

Mja, ik snap best dat je je zo kan voelen. Maar ik denk niet dat het terecht is, al kan je dat bij Ferrari nooit uitsluiten. In ieder geval is het te vroeg voor conclusies m.i..

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 16 mei 2014 - 18:13:25
Ik snap zijn frustratie wel maar ik denk dat als ie nog eens was binnengewest hij ook na Alonso op de baan was gekomen want die lag toen hij zijn derde stop maakte al 10 seconden voor op Raikkonen dus zelfs als Kimi ook op een driestopper was overgeschakeld had ie Alonso zelfs niet eens kunnen uitdagen.

Maar goed dat kan ik ook verkeerd zien.
ja, hij lag 10 seconden achter omdat ie zuiniger moest zijn op zn banden omdat ie op een 2 stopper stond. Met een 3 stopper had hij ook door kunnen stampen. Maar goed, vooralsnog geef ik Ferrari wel het voordeel van de twijfel. Van de top 8 reden alle teams met verschillende strategiën voor beide coureurs.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 16 mei 2014 - 18:14:11
Citaat van: F1fan2987 op 16 mei 2014 - 15:04:50
Citaat van: Gerard op 16 mei 2014 - 13:29:17

Het ligt misschien aan mij, maar ik versta er nog steeds geen druif van. Zelfs met het oorverdovende geluid van de huidige motoren.

...... who is making the calls ........... second choice .......... i want to know what the hell is goin on .....

Dat is wat ik ervan versta. Duidelijk genoeg dus dat hij zich benadeeld voelt. Of dit terecht is laat ik in het midden.
Ja 2de keer hoorde ik het ook beter, maar wat ik begreep is dat Alonso zelf aanstuurde op een 3 stop omdat hij te veel last had van slijtende banden. En nu vraag ik mij af, is Kimi niet net wat zuiniger en beheerster dan Alonso wat betreft de banden. 2012 en 2013 waren toch ook wel goeie jaren van Kimi met een Lotus die goed met de banden om ging, maar kennelijk ook dankzij Kimi goed kon presteren. Grosjean overigens ook, want die bleef vaak goed in de buurt van Kimi.

Maar om terug te komen op de team battle, kan wel eens een hele leuke worden en doet Kimi niet veel onder voor Alonso. Maar het is nog niet goed naar voren gekomen imo, begin van het jaar verliep nog niet geheel vlekkeloos en had toch al 2 keer kleine aanrijding door Magnussen.
Daarnaast, op Spanje gaat Alonso vaak als een raket en heeft hij altijd wat extra's en Kimi deed bijna niks voor hem onder dat  weekend. Ben benieuwd naar Spa, Canada en Silverstone. Banen waar Kimi vaak ook erg goed gaat.

0634

Dat is ook een verschil met Alonso of Vettel he: op sommige banen is Kimi altijd snel, en op anderen weer niet. Rosberg heeft dat ook. Alonso en Vettel hebben nauwelijks circuits waarop ze beter zijn dan op andere banen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 17 mei 2014 - 22:17:37
Dat is ook een verschil met Alonso of Vettel he: op sommige banen is Kimi altijd snel, en op anderen weer niet. Rosberg heeft dat ook. Alonso en Vettel hebben nauwelijks circuits waarop ze beter zijn dan op andere banen.
enkel Spa steekt er uit in positieve zin, verder heeft hij volgens mij geen banen die m slecht liggen ofzo. Kimi is juist erg constant.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 17 mei 2014 - 22:17:37
Dat is ook een verschil met Alonso of Vettel he: op sommige banen is Kimi altijd snel, en op anderen weer niet. Rosberg heeft dat ook. Alonso en Vettel hebben nauwelijks circuits waarop ze beter zijn dan op andere banen.
Dat weet ik zo net niet hoor. Vettel ging nooit echt lekker in Duitsland, Australië, Hongarije en nog wel paar banen en gaat als een tierelier in de Aziatische banen. Abu Dhabi, Singapore(Samen met Hamilton), Japan en Korea. India geloof ik ook. Die 5 banen zijn op het lijf geschreven lijkt het wel. Alonso gaat altijd snoeihard in Spanje en gaat vaak ook minder op de Aziatische banen op Japan na. Ik denk dat elke coureur op bepaalde banen beter gaat dan op andere. Sommige banen liggen hen beter of vinden ze fijner om te rijden. Al ligt dat ook vaak aan de auto of die wel of niet geschikt is voor die baan.
Hamilton heeft altijd iets extra's in Silverstone, Canada en Hongarije en Singapore. Hongarije kan hij voor de 5de keer winnen. Schumacher was een fenomeen op Magny cours.

0634

Hm, daar ben ik het niet zo mee eens hoor. Ik vind Alonso altijd top. Op elke baan eigenlijk. Tuurlijk is een thuisrace specialer, maar voor de rest zie ik bij hem echt geen structureel zwakke of goede banen. Bij Vettel ook niet. Bij Schumacher al helemaal niet. Een baan kan overigens ook meer geschikt zijn voor een bepaalde wagen natuurlijk dan voor een andere.

FolkertE

#599
Citaat van: Jeroen op 18 mei 2014 - 14:26:41
Hm, daar ben ik het niet zo mee eens hoor. Ik vind Alonso altijd top. Op elke baan eigenlijk. Tuurlijk is een thuisrace specialer, maar voor de rest zie ik bij hem echt geen structureel zwakke of goede banen. Bij Vettel ook niet. Bij Schumacher al helemaal niet. Een baan kan overigens ook meer geschikt zijn voor een bepaalde wagen natuurlijk dan voor een andere.
Ik zie toch duidelijk dat Vettel het veel beter doet in  Singapore, Japan, Korea, Abu Dhabi, dan in Hongarije, Spa, Hockenheim of Nurnbergring. Waar Alonso en Hamilton motivatie uit de thuis baan krijgen en vaak net wat beter presteren dan in andere races, zag ik vaak bij Vettel het omgekeerde. Zeker toen de auto wat minder was/werd zie ik Vettel aanzienlijk beter presteren op bepaalde banen.
Hamilton het zelfde als bij Vettel, is de auto wat minder presteert hij ogenschijnlijk ook minder op bepaalde banen en presteert hij ook beduidend beter op banen waar hij graag rijd. Al denk ik dat Hamilton ook meer neigt naar Alonso en dat hij vaker overal goed rijd dan naar de kant van Vettel.

Maar ik denk dat iedere coureur beter of slechter presteert op bepaalde banen. Maar dan zie ik het meer als (heel) goed en uitstekend. Alonso, Hamilton, Vettel en Kimi zijn natuurlijk op alle banen gewoon top.