The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Sabai

Citaat van: Dimensie op 05 april 2014 - 18:08:16
Alonso calls Kimi ' saviour of the homeland!'

http://thejudge13.com/#saviour

Geen idee wat ik er van moet denken.


Ik vind zo'n opmerking van Alonso meer zeggen over hemzelf dan dat ik denk dat Kimi er zich druk om maakt. Alonso mist een beetje weerbaarheid en veerkracht  ;) t.o.v collega's.

0634

Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 10:51:57
Och ... er is zo vaak minachtend over hem gesproken en hij heeft kritiek genoeg te verduren gehad. Niet alleen binnen z'n team, maar ook via de pers en publiek. Nooit en te nimmer heeft hij mij het idee gegeven ermee te zitten wat anderen van hem zeggen. Hoe hij daar in z'n koppie mee omgaat weten alleen hij en 'n paar ingewijden, dus het zou kunnen dat hij er zéér gevoelig voor is. Hij laat het alleen niet blijken, althans ... ik zie het niet.

Wanneer is er minachtend over hem gesproken dan binnen de F1?


0634

Citaat van: Sabai op 06 april 2014 - 11:06:37
Citaat van: Dimensie op 05 april 2014 - 18:08:16
Alonso calls Kimi ' saviour of the homeland!'

http://thejudge13.com/#saviour

Geen idee wat ik er van moet denken.


Ik vind zo'n opmerking van Alonso meer zeggen over hemzelf dan dat ik denk dat Kimi er zich druk om maakt. Alonso mist een beetje weerbaarheid en veerkracht  ;) t.o.v collega's.

Alonso geen veerkracht? Waar baseer je dat op?

Kootje

Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 11:17:56
Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 10:51:57
Och ... er is zo vaak minachtend over hem gesproken en hij heeft kritiek genoeg te verduren gehad. Niet alleen binnen z'n team, maar ook via de pers en publiek. Nooit en te nimmer heeft hij mij het idee gegeven ermee te zitten wat anderen van hem zeggen. Hoe hij daar in z'n koppie mee omgaat weten alleen hij en 'n paar ingewijden, dus het zou kunnen dat hij er zéér gevoelig voor is. Hij laat het alleen niet blijken, althans ... ik zie het niet.

Wanneer is er minachtend over hem gesproken dan binnen de F1?

Rond z'n debuut bij Sauber, z'n overstap naar McLaren, z'n 3/4 jaar naast Montoya, z'n laatste jaar Ferrari, over z'n come-back en nu ook weer.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 11:18:42
Citaat van: Sabai op 06 april 2014 - 11:06:37
Citaat van: Dimensie op 05 april 2014 - 18:08:16
Alonso calls Kimi ' saviour of the homeland!'

http://thejudge13.com/#saviour

Geen idee wat ik er van moet denken.


Ik vind zo'n opmerking van Alonso meer zeggen over hemzelf dan dat ik denk dat Kimi er zich druk om maakt. Alonso mist een beetje weerbaarheid en veerkracht  ;) t.o.v collega's.

Alonso geen veerkracht? Waar baseer je dat op?

Met Hamilton ging het ook al niet zo lekker destijds en ging hij rare en kinderachtige capriolen uithalen.  Zoals langer in de pits blijven staan zodat zijn collega geen tijd kon neerzetten. En nu begint hij alweer door zulke opmerkingen te maken. Vind het een minachtend mannetje  :P

Arthur

Alonso is altijd sportief en collegiaal zolang hij de betere prestaties neerzet. Maar als dat niet zo is wordt het een vervelend en bijzonder onsportief mannetje....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Trouwens, ik weet niet of het hier al eerder gezegd is, maar vond tijdje terug een artikel over Kimi, Santander(of andere sponsor), Alonso en Ferrari. Zal eens kijken of ik het nog kan vinden, maar was wel interessant om te lezen. Ging over dat Ferrari na 2007 bezig was Kimi er uit te werken om Alonso zo snel mogelijk in de auto te krijgen.

De auto werd meer en meer op Massa af gesteld en naar zijn wensen ontwikkeld. Er zou ook steeds meer onenigheden tussen de hoge bazen en Raikkonen zijn ontstaan.

Jehoentelaar

Citaat van: Arthur op 06 april 2014 - 11:42:16
Alonso is altijd sportief en collegiaal zolang hij de betere prestaties neerzet. Maar als dat niet zo is wordt het een vervelend en bijzonder onsportief mannetje....
True, maar dat hebben we uiteindelijk maar één seizoen meegemaakt. In andere jaren was hij of zelf de betere, en waar dat minder gemakkelijk ging hielp het team af en toe een handje.

Even los van 2001 met Minardi, want dat is mij echt te lang geleden om me dat voor de geest te halen.

Perton

Dat jaar dat hij Petrov in Abu Dhabi na de finish bijna van de baan roste vond ik ook vervelend en bijzonder onsportief van Alonso.

robbert

Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 12:40:01
Dat jaar dat hij Petrov in Abu Dhabi na de finish bijna van de baan roste vond ik ook vervelend en bijzonder onsportief van Alonso.

dat is nu eenmaal alonso. Wil winnen, maar als het niet lukt kan hij redelijk agressief uit de hoek komen ( zeg niet dat hij agressief is é) , en kan onbeschoft zijn tegenover het team (lees: 2013)

Perton

Klopt, dat is inderdaad nou eenmaal Alonso, maar dat geeft voor mij aan dat hij dus inderdaad wel een vervelend en bijzonder onsportief mannetje is/was als het hem niet naar de zin gaat. Niet alleen in 2007.

Al heb ik wel het idee dat het in zijn Ferrari-jaren een stuk minder is geworden. Goed, vorig jaar had ie wat samurai-uitspraken, maar de oude Alonso lijkt er inmiddels wel een beetje uit. De Alonso van nu kan ik ook wel hebben, vind ik een prima kerel.

0634

Citaat van: Sabai op 06 april 2014 - 11:35:52

Met Hamilton ging het ook al niet zo lekker destijds en ging hij rare en kinderachtige capriolen uithalen.  Zoals langer in de pits blijven staan zodat zijn collega geen tijd kon neerzetten. En nu begint hij alweer door zulke opmerkingen te maken. Vind het een minachtend mannetje  :P

Wat heeft dat met veerkracht te maken dan?

Arthur

Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 13:35:07
Klopt, dat is inderdaad nou eenmaal Alonso, maar dat geeft voor mij aan dat hij dus inderdaad wel een vervelend en bijzonder onsportief mannetje is/was als het hem niet naar de zin gaat. Niet alleen in 2007.

Al heb ik wel het idee dat het in zijn Ferrari-jaren een stuk minder is geworden. Goed, vorig jaar had ie wat samurai-uitspraken, maar de oude Alonso lijkt er inmiddels wel een beetje uit. De Alonso van nu kan ik ook wel hebben, vind ik een prima kerel.

Tja, tot nu toe heeft hij nog weinig last gehad van Raikkonen. Maar zodra dat verandert....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 11:34:38
Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 11:17:56
Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 10:51:57
Och ... er is zo vaak minachtend over hem gesproken en hij heeft kritiek genoeg te verduren gehad. Niet alleen binnen z'n team, maar ook via de pers en publiek. Nooit en te nimmer heeft hij mij het idee gegeven ermee te zitten wat anderen van hem zeggen. Hoe hij daar in z'n koppie mee omgaat weten alleen hij en 'n paar ingewijden, dus het zou kunnen dat hij er zéér gevoelig voor is. Hij laat het alleen niet blijken, althans ... ik zie het niet.

Wanneer is er minachtend over hem gesproken dan binnen de F1?

Rond z'n debuut bij Sauber, z'n overstap naar McLaren, z'n 3/4 jaar naast Montoya, z'n laatste jaar Ferrari, over z'n come-back en nu ook weer.

??

Volgens mij is de racewereld altijd heel positief geweest over Raikkonen hoor. Veel te positief m.i., daarom vind ik hem ook overschat. Behalve in zijn laatste jaar bij Ferrari, dat ben ik met je eens. Maar toen waren zijn prestaties ook ruk, dus kunnen we niet zeggen dat hij daar eenvoudig mee omgaat. Als je daar goed mee omgaat, stijg je juist boven de moeilijke tijden uit.

0634

Citaat van: Arthur op 06 april 2014 - 11:42:16
Alonso is altijd sportief en collegiaal zolang hij de betere prestaties neerzet. Maar als dat niet zo is wordt het een vervelend en bijzonder onsportief mannetje....

Zet hij nu geen betere prestaties neer dan?