The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

0634

Ok. Ik niet, maar ik laat het er verder bij anders draaien we rondjes :).

@Perton, dat verhaal over het ietwat geforceerde vertrek van MS is wel waar volgens mij. Staat ook iets over in MS's biografie (geen autobio, dus het zegt ook weer niet alles). Ik heb het zo vaak gehoord van zoveel verschillende mensen dat ik denk dat het waar is.

Tuesday

Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 12:10:46
Citaat van: Jeroen op 05 april 2014 - 08:31:19
Citaat van: Wings op 05 april 2014 - 05:34:37
Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 00:02:20
Citaat van: Jeroen op 04 april 2014 - 19:28:13
De enige reden die ik kan bedenken waarom Luca perse een twee haan in het kippenhok wilde stoppen is omdat er iets broeit tussen hem en Alonso. Een andere reden kan ik niet bedenken, zeker niet omdat het niet des Ferrari's is om twee kopmannen aan te stellen. Totaal de weg kwijt in Maranello.
Exact hetzelfde dus als met Schumacher, volgens de geruchten althans. Waarvan ik totaal geen idee heb hoe waar dat allemaal is.

Schumacher heeft naar mijn weten nooit problemen gehad met Ferrari en is nog nooit teruggefloten. Goed, dat was ook anders, dSchumacher bracht Ferrari naar ongekende hoogte en bombardeerde zichzelf tot een fenomeen. Hoe goed ik Alonso ook vind, hij heeft dat nog niet klaar gespeeld. Hij heeft die status niet die Schumacher had.

Ik denk dat Perton bedoelde dat Schumacher met zachte dwang werd gevraagd om te stoppen toen ze Raikkonen konden halen. Anders weet ik ook niet precies op wanneer hij doelde.
Ik heb ooit een uitgebreid verhaal gelezen (ben helaas vergeten waar, anders had ik het kunnen terughalen + ik weet totaal niet hoe betrouwbaar het verhaal is verder) dat er een soort machtsstrijd tussen Todt (2 handen op 1 buik met Schumacher) en Di Montezemolo was ontstaan (nog even negerend dat Massa ook nog es de schoonzoon van Todt was, om het zo maar even te zeggen). Di M. wilde ook zijn mannetje hebben en schoof dus Raikkonen naar voren, waardoor Schumacher de keus had: Kimi naast hem accepteren of wegwezen. Gezien hij in de jaren na zijn pensioen zo overduidelijk de sport miste, heb ik het altijd sowieso een bizar verhaal gevonden hoe hij gestopt is (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het verhaal dat ik nu vertel waar is, ik heb daar namelijk totaal geen idee van).

Dat is wat ik bedoelde dat het me nu doet denken aan destijds: Luca is klaar met Alonso (net als dat ie een beetje klaar was met kamp-Schumacher binnen Ferrari toen) en haalt weer een ander mannetje erbij.

Nogmaals, dat kan ik niet genoeg benadrukken, ik heb totaal geen idee hoe waar het bovenstaande verhaal is. Maar (indien het Schumacher-verhaal op waarheid berust) zijn er wel wat parallellen. Indien het Schumacher-verhaal niet waar is, zijn er natuurlijk geen parallellen, omdat het verhaal simpelweg niet waar is.

Ik weet het niet.
maar de Raikkonen van toen is toch niet echt vergelijkbaar met de Raikkonen van nu. Dus dat ze hiermee Alonso onder druk proberen te zetten geloof ik echt niet. En bij dat Schumacher verhaal heb ik ook mn twijfels, die was er zelf ook gewoon ff klaar mee en dacht nog mooi met een titel afscheid te kunnen nemen. Als dat gebeurd was weet ik ook niet of ie ooit nog terug was gekomen.

Dimensie

Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 15:06:49
Citaat van: Jeroen op 05 april 2014 - 08:27:31
Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 00:52:53
Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 00:02:20
Citaat van: Jeroen op 04 april 2014 - 19:28:13
De enige reden die ik kan bedenken waarom Luca perse een twee haan in het kippenhok wilde stoppen is omdat er iets broeit tussen hem en Alonso. Een andere reden kan ik niet bedenken, zeker niet omdat het niet des Ferrari's is om twee kopmannen aan te stellen. Totaal de weg kwijt in Maranello.
Exact hetzelfde dus als met Schumacher, volgens de geruchten althans. Waarvan ik totaal geen idee heb hoe waar dat allemaal is.
Toch zit Alonso er nog. Ik zie Raikkonen ook helemaal niet als 2e haan ofzo, ik denk dat ze dat bij Ferrari ook niet zo zien. Die weten nu echt wel dat ze een andere Raikkonen binnenhalen als dat ze in 2007 binnen dachten te halen.

Wat zien ze dan in hem? Een echte tweede rijder? Dat zou helemaal bespottelijk zijn zeg...

Ze betalen eerst 20 miljoen euro om van iemand af te komen die ze zien als tweede rijder, en daarna halen ze hem weer terug (voor een ongetwijfeld goed loon).

Dat doe je toch niet voor een tweede rijder? OF begrijp ik je verkeerd?
die eerste 20 miljoen die doen er nu niet meer toe. Dat was om van '1e rijder' Raikkonen af te komen en m te vervangen door Alonso. Goede zet van Ferrari. Dat Ferrari goed betaald voor 2e rijders lijkt me ook duidelijk, ik denk niet dat Raikkonen nou veel duurder is als Massa. En ja, ik denk dat ze m min of meer als 2e rijder hebben gehaald, iemand die zeer constant punten scoort maar niet teveel bij Alonso zal weghalen. Ik kan me iig prima vinden in de theorie van Jehoentelaar die hierboven staat.

De inkomsten deal met Santander was meer waard als die 20 miljoen en de deal met Kimi was dat hij niet voor een ander team uit zou komen....
(Daarom zou het ook kunnen dat ze hem gehaald hebben voor dat RB dat zou doen)
Massa verdiende uit mijn hoofd in 2012 17 miljoen.

De gedachtengang van Jehoentelaar vind ik ook zo gek niet en met "met pure verveling in een trein" doet hij zijn logica tekort.

Dimensie

Alonso calls Kimi ' saviour of the homeland!'

http://thejudge13.com/#saviour

Geen idee wat ik er van moet denken.

Franky R.

Citaat van: Dimensie op 05 april 2014 - 18:08:16
Alonso calls Kimi ' saviour of the homeland!'

http://thejudge13.com/#saviour

Geen idee wat ik er van moet denken.


Sarcasme? Psychologisch spelletje?

Jozef

Ik denk een een lolletje, misschien een running gag die Alonso heeft met z'n race engineer? Vind het wel grappig. :D

Kootje

Ik gok toch op sarcasme, aangezien Fernando direct na Kimi's aanstelling al door liet schemeren geen hoge pet van hem op te hebben. Kimi's onfortuinlijke optredens gedurende de eerste twee GP's zullen die zienswijze niet op 'n positieve wijze veranderd hebben.

Perton

Alonso heeft natuurlijk ook altijd rare samurai-uitspraken. Heeft dit niet daarmee te maken?

Arthur

Citaat van: Franky R. op 05 april 2014 - 18:10:27
Citaat van: Dimensie op 05 april 2014 - 18:08:16
Alonso calls Kimi ' saviour of the homeland!'

http://thejudge13.com/#saviour

Geen idee wat ik er van moet denken.


Sarcasme? Psychologisch spelletje?

Psychologisch spelletje of niet, het zal Kimi allemaal worst wezen. Hij houdt zich daar helemaal niet mee bezig. Hem gaat het alleen om racen of een stevige neut!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

O? Heeft Kimi een drankprobleem?

Kootje

Nee hoor, Kimi lust graag 'n borreltje en heeft daar helemaal geen probleem mee. ;)

0634

Ik weet niet of dit soort dingen Kimi ongemoeid laat. Dat zal nog moeten blijken.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 10:09:01
Ik weet niet of dit soort dingen Kimi ongemoeid laat. Dat zal nog moeten blijken.

Hij weet het iig goed te verbergen als hij er wel mee zit wat anderen over hem zeggen/denken. ::)

0634

Zoals wanneer dan? Wanneer werd hij met uitspraken zo onder druk gezet? Wanneer deed een teamgenoot laatdunkend over hem? Ik heb allemaal geen idee.

Ik weet alleen maar dat toen Massa hem op de baan onder druk zette, hij steeds minder ging presteren. Hoe hij reageert op psycholigische oorlogsvoering zou ik echt niet weten.

Kootje

Och ... er is zo vaak minachtend over hem gesproken en hij heeft kritiek genoeg te verduren gehad. Niet alleen binnen z'n team, maar ook via de pers en publiek. Nooit en te nimmer heeft hij mij het idee gegeven ermee te zitten wat anderen van hem zeggen. Hoe hij daar in z'n koppie mee omgaat weten alleen hij en 'n paar ingewijden, dus het zou kunnen dat hij er zéér gevoelig voor is. Hij laat het alleen niet blijken, althans ... ik zie het niet.