The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Perton

Zit Alonso er nog omdat ie niet weg kon, of omdat ie daadwerkelijk bij Ferrari wilde blijven? Is overigens een vraag waar ik het antwoord niet op weet hoor en ook geen idee heb wat het meest waarschijnlijke is. Maar wel een belangrijke vraag om rekening mee te houden als je zegt "Alonso zit er nog".

Tuesday

Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 00:56:13
Zit Alonso er nog omdat ie niet weg kon, of omdat ie daadwerkelijk bij Ferrari wilde blijven? Is overigens een vraag waar ik het antwoord niet op weet hoor en ook geen idee heb wat het meest waarschijnlijke is. Maar wel een belangrijke vraag om rekening mee te houden als je zegt "Alonso zit er nog".
volgens mij wilde McLaren hem wel graag hebben en als ze bij Ferrari van m af zouden willen zouden ze m toch niet tegenhouden.

Jehoentelaar

Wat wel zou kunnen is dat ze bij Ferrari wel duidelijk het beeld hadden dat Räikkönen het Alonso niet al te moeilijk zou kunnen maken (geen idee hoe dit seizoen zich verder ontwikkelt, maar kan dus zijn dat Ferrari het huidige verschil voor ogen had). Iemand als Hülkenberg kan zich verder ontwikkelen, en dan heb je met Alonso ernaast al snel een intern probleem. Räikkönen ontwikkelt zich niet snel meer verder, en als zijn plafond dan dus onder dat van Alonso zit, heb je een natuurlijke hiërarchie die niet snel doorbroken wordt. Twee betrouwbare coureurs, waarvan de een voor de titel zou moeten gaan (lukt niet, maar diens oorzaken zijn bekend) en de ander er achterhaan hobbelt en veel punten van concurrenten wegneemt.

Uiteraard is bovenstaande niet meer dan een theorie die voortkomt uit pure verveling in een trein, maar ik kon het idee niet loslaten.

Wings

Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 00:02:20
Citaat van: Jeroen op 04 april 2014 - 19:28:13
De enige reden die ik kan bedenken waarom Luca perse een twee haan in het kippenhok wilde stoppen is omdat er iets broeit tussen hem en Alonso. Een andere reden kan ik niet bedenken, zeker niet omdat het niet des Ferrari's is om twee kopmannen aan te stellen. Totaal de weg kwijt in Maranello.
Exact hetzelfde dus als met Schumacher, volgens de geruchten althans. Waarvan ik totaal geen idee heb hoe waar dat allemaal is.

Schumacher heeft naar mijn weten nooit problemen gehad met Ferrari en is nog nooit teruggefloten. Goed, dat was ook anders, Schumacher bracht Ferrari naar ongekende hoogte en bombardeerde zichzelf tot een fenomeen. Hoe goed ik Alonso ook vind, hij heeft dat nog niet klaar gespeeld. Hij heeft die status niet die Schumacher had.

0634

Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 00:52:53
Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 00:02:20
Citaat van: Jeroen op 04 april 2014 - 19:28:13
De enige reden die ik kan bedenken waarom Luca perse een twee haan in het kippenhok wilde stoppen is omdat er iets broeit tussen hem en Alonso. Een andere reden kan ik niet bedenken, zeker niet omdat het niet des Ferrari's is om twee kopmannen aan te stellen. Totaal de weg kwijt in Maranello.
Exact hetzelfde dus als met Schumacher, volgens de geruchten althans. Waarvan ik totaal geen idee heb hoe waar dat allemaal is.
Toch zit Alonso er nog. Ik zie Raikkonen ook helemaal niet als 2e haan ofzo, ik denk dat ze dat bij Ferrari ook niet zo zien. Die weten nu echt wel dat ze een andere Raikkonen binnenhalen als dat ze in 2007 binnen dachten te halen.

Wat zien ze dan in hem? Een echte tweede rijder? Dat zou helemaal bespottelijk zijn zeg...

Ze betalen eerst 20 miljoen euro om van iemand af te komen die ze zien als tweede rijder, en daarna halen ze hem weer terug (voor een ongetwijfeld goed loon).

Dat doe je toch niet voor een tweede rijder? OF begrijp ik je verkeerd?

0634

Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 01:03:09
Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 00:56:13
Zit Alonso er nog omdat ie niet weg kon, of omdat ie daadwerkelijk bij Ferrari wilde blijven? Is overigens een vraag waar ik het antwoord niet op weet hoor en ook geen idee heb wat het meest waarschijnlijke is. Maar wel een belangrijke vraag om rekening mee te houden als je zegt "Alonso zit er nog".
volgens mij wilde McLaren hem wel graag hebben en als ze bij Ferrari van m af zouden willen zouden ze m toch niet tegenhouden.

Is dat zo? Waar baseer je dat op dan? Want er waren wel geruchten en verhalen en zo, maar een paar maanden later was Ron Dennis weer de grote man daar. Waarschijnlijk speelde dat al eerder dan dat het naar buiten kwam, en dan vraag ik me af of Alonso een serieuze kans had gemaakt (of in de toekomst zal maken, mocht Magnussen een voltreffer blijken).

0634

Citaat van: Wings op 05 april 2014 - 05:34:37
Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 00:02:20
Citaat van: Jeroen op 04 april 2014 - 19:28:13
De enige reden die ik kan bedenken waarom Luca perse een twee haan in het kippenhok wilde stoppen is omdat er iets broeit tussen hem en Alonso. Een andere reden kan ik niet bedenken, zeker niet omdat het niet des Ferrari's is om twee kopmannen aan te stellen. Totaal de weg kwijt in Maranello.
Exact hetzelfde dus als met Schumacher, volgens de geruchten althans. Waarvan ik totaal geen idee heb hoe waar dat allemaal is.

Schumacher heeft naar mijn weten nooit problemen gehad met Ferrari en is nog nooit teruggefloten. Goed, dat was ook anders, Schumacher bracht Ferrari naar ongekende hoogte en bombardeerde zichzelf tot een fenomeen. Hoe goed ik Alonso ook vind, hij heeft dat nog niet klaar gespeeld. Hij heeft die status niet die Schumacher had.

Ik denk dat Perton bedoelde dat Schumacher met zachte dwang werd gevraagd om te stoppen toen ze Raikkonen konden halen. Anders weet ik ook niet precies op wanneer hij doelde.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 05 april 2014 - 08:29:37
Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 01:03:09
volgens mij wilde McLaren hem wel graag hebben en als ze bij Ferrari van m af zouden willen zouden ze m toch niet tegenhouden.
Is dat zo? Waar baseer je dat op dan?

Volgens mij is er nooit 'n concrete interesse in Alonso geweest en zijn al die verhalen en geruchten puur gebaseerd op Ron Dennis' uitspraak dat 'n terugkeer van Alonso wat hem betreft niet uitgesloten is.

Perton

Citaat van: Jeroen op 05 april 2014 - 08:31:19
Citaat van: Wings op 05 april 2014 - 05:34:37
Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 00:02:20
Citaat van: Jeroen op 04 april 2014 - 19:28:13
De enige reden die ik kan bedenken waarom Luca perse een twee haan in het kippenhok wilde stoppen is omdat er iets broeit tussen hem en Alonso. Een andere reden kan ik niet bedenken, zeker niet omdat het niet des Ferrari's is om twee kopmannen aan te stellen. Totaal de weg kwijt in Maranello.
Exact hetzelfde dus als met Schumacher, volgens de geruchten althans. Waarvan ik totaal geen idee heb hoe waar dat allemaal is.

Schumacher heeft naar mijn weten nooit problemen gehad met Ferrari en is nog nooit teruggefloten. Goed, dat was ook anders, dSchumacher bracht Ferrari naar ongekende hoogte en bombardeerde zichzelf tot een fenomeen. Hoe goed ik Alonso ook vind, hij heeft dat nog niet klaar gespeeld. Hij heeft die status niet die Schumacher had.

Ik denk dat Perton bedoelde dat Schumacher met zachte dwang werd gevraagd om te stoppen toen ze Raikkonen konden halen. Anders weet ik ook niet precies op wanneer hij doelde.
Ik heb ooit een uitgebreid verhaal gelezen (ben helaas vergeten waar, anders had ik het kunnen terughalen + ik weet totaal niet hoe betrouwbaar het verhaal is verder) dat er een soort machtsstrijd tussen Todt (2 handen op 1 buik met Schumacher) en Di Montezemolo was ontstaan (nog even negerend dat Massa ook nog es de schoonzoon van Todt was, om het zo maar even te zeggen). Di M. wilde ook zijn mannetje hebben en schoof dus Raikkonen naar voren, waardoor Schumacher de keus had: Kimi naast hem accepteren of wegwezen. Gezien hij in de jaren na zijn pensioen zo overduidelijk de sport miste, heb ik het altijd sowieso een bizar verhaal gevonden hoe hij gestopt is (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het verhaal dat ik nu vertel waar is, ik heb daar namelijk totaal geen idee van).

Dat is wat ik bedoelde dat het me nu doet denken aan destijds: Luca is klaar met Alonso (net als dat ie een beetje klaar was met kamp-Schumacher binnen Ferrari toen) en haalt weer een ander mannetje erbij.

Nogmaals, dat kan ik niet genoeg benadrukken, ik heb totaal geen idee hoe waar het bovenstaande verhaal is. Maar (indien het Schumacher-verhaal op waarheid berust) zijn er wel wat parallellen. Indien het Schumacher-verhaal niet waar is, zijn er natuurlijk geen parallellen, omdat het verhaal simpelweg niet waar is.

Ik weet het niet.

Franky R.

@Perton,


Dat van de machtsstrijd bij Ferrari klopt 100%. Luca was zich gaan ergeren aan Todt. De reden waarom die twee tot op de dag van vandaag elkaar een beetje vermijden, toch het niet anders kan.

Enzo

Het is een flinke lap tekst, maar het onderstaande is denk ik wat jij zoekt Perton?
http://forums.speedgeezers.net/index.php?showtopic=23530

Perton


Arthur

Heb ik destijds ook gelezen idd. Verklaart ook wel zijn comeback!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Enzo op 05 april 2014 - 13:21:52
Het is een flinke lap tekst, maar het onderstaande is denk ik wat jij zoekt Perton?
http://forums.speedgeezers.net/index.php?showtopic=23530


Yup...en de hele tekst ook gelezen destijds...zo intrigerend kan de F1-politiek voor mij zijn.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 april 2014 - 08:27:31
Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 00:52:53
Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 00:02:20
Citaat van: Jeroen op 04 april 2014 - 19:28:13
De enige reden die ik kan bedenken waarom Luca perse een twee haan in het kippenhok wilde stoppen is omdat er iets broeit tussen hem en Alonso. Een andere reden kan ik niet bedenken, zeker niet omdat het niet des Ferrari's is om twee kopmannen aan te stellen. Totaal de weg kwijt in Maranello.
Exact hetzelfde dus als met Schumacher, volgens de geruchten althans. Waarvan ik totaal geen idee heb hoe waar dat allemaal is.
Toch zit Alonso er nog. Ik zie Raikkonen ook helemaal niet als 2e haan ofzo, ik denk dat ze dat bij Ferrari ook niet zo zien. Die weten nu echt wel dat ze een andere Raikkonen binnenhalen als dat ze in 2007 binnen dachten te halen.

Wat zien ze dan in hem? Een echte tweede rijder? Dat zou helemaal bespottelijk zijn zeg...

Ze betalen eerst 20 miljoen euro om van iemand af te komen die ze zien als tweede rijder, en daarna halen ze hem weer terug (voor een ongetwijfeld goed loon).

Dat doe je toch niet voor een tweede rijder? OF begrijp ik je verkeerd?
die eerste 20 miljoen die doen er nu niet meer toe. Dat was om van '1e rijder' Raikkonen af te komen en m te vervangen door Alonso. Goede zet van Ferrari. Dat Ferrari goed betaald voor 2e rijders lijkt me ook duidelijk, ik denk niet dat Raikkonen nou veel duurder is als Massa. En ja, ik denk dat ze m min of meer als 2e rijder hebben gehaald, iemand die zeer constant punten scoort maar niet teveel bij Alonso zal weghalen. Ik kan me iig prima vinden in de theorie van Jehoentelaar die hierboven staat.