The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Wings

Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 17:36:37
Of Bottas genoeg heeft laten zien, weet ik niet, maar Hülkenberg heeft wel elke keer dat hij vooraan reed in Brazilië laten zien fouten te maken of bij incidenten betrokken te raken. Ik geef hem daar niet de schuld van, want je kan nou eenmaal niet van een Force India-coureur verwachten dat hij die leiding ook daadwerkelijk behoudt, maar ik kan mij wel voorstellen dat Ferrari denk: "Oké, snelle, talentvolle jongen, maar hij komt net wat te kort voor het echte werk."

Ik zeg niet dat het zo is gegaan, of dat ik achter die mening sta, maar ik kan mij wel voorstellen dat Ferrari zo geredeneerd kan hebben. Dus ik weet niet of ik Hülkenberg boven Raikkonen zou hebben verkozen. Als ik Ferrari was, that is.

Ben ik met je eens maar denk je dat Kimi zich nog ontwikkeld tot een potentiële titelkandidaat en boven Alonso uitstijgt? Mij zie je niet schrijven dat Hülkenberg rondjes rijdt om Räikkönen, misschien is Räikkönen zelfs sneller, maar Nico is pas 26 en heeft nog een lange weg te gaan waarin hij zich kan ontwikkelen en zeker boven Kimi, in de huidige vorm, kan uitstijgen. Gekeken naar het langer termijn vind ik de keuze gewoon onbegrijpelijk. Even kort samengevat denk ik niet dat Kimi na deze twee jaar blijft (of mag blijven) en mocht Alonso het prima vinden is er niemand die het stokje kan overnemen. Met die vooruitzichten zou ik iets minder gretig hebben gekeken naar wat er morgen mogelijk is maar gaan bouwen aan een langer termijn succes. Tegelijkertijd realiseer ik mij dat Ferrari het wel zal beter weten dan ik. Dus ik ben benieuwd.

Perton

Huh. Op de een of andere manier heb ik altijd gedacht dat Hülkenberg afgelopen jaar de botsing met Hamilton had, maar dat was Bottas. Ik snap niet waarom ik dan altijd heb gedacht dat Hülkenberg twee keer vooraan heeft gereden en gebotst is. In dat geval neem ik mijn post terug, ik had het verkeerd in mijn hoofd zitten. Eén keer is niet zo'n ramp inderdaad.

Perton

Citaat van: Wings op 04 april 2014 - 17:54:44
Ben ik met je eens maar denk je dat Kimi zich nog ontwikkeld tot een potentiële titelkandidaat en boven Alonso uitstijgt? Mij zie je niet schrijven dat Hülkenberg rondjes rijdt om Räikkönen, misschien is Räikkönen zelfs sneller, maar Nico is pas 26 en heeft nog een lange weg te gaan waarin hij zich kan ontwikkelen en zeker boven Kimi, in de huidige vorm, kan uitstijgen. Gekeken naar het langer termijn vind ik de keuze gewoon onbegrijpelijk. Even kort samengevat denk ik niet dat Kimi na deze twee jaar blijft (of mag blijven) en mocht Alonso het prima vinden is er niemand die het stokje kan overnemen. Met die vooruitzichten zou ik iets minder gretig hebben gekeken naar wat er morgen mogelijk is maar gaan bouwen aan een langer termijn succes. Tegelijkertijd realiseer ik mij dat Ferrari het wel zal beter weten dan ik. Dus ik ben benieuwd.
Ik had dus een fout gemaakt met mijn redenatie, dus mijn argumentatie klopt al niet meer. Ik zou Grosjean gehaald hebben. Als hij zijn progressie van vorig jaar had kunnen doorzetten, hadden ze misschien een pareltje gehad. Als hij dat niet had gedaan, naja dan was die ook niet slechter geweest dan Massa en hadden ze over 2 jaar een andere nu nog jonge coureur kunnen halen. Maar goed, juist die onzekerheid is ook een dik argument om Grosjean niet te nemen. Misschien was Raikkonen alsnog wel de beste keus.

Want in tegenstelling tot wat eerder dit topic voorbij kwam: Grosjean had pas heel laat contract voor dit seizoen.

Wings

Citaat van: Tuesday op 04 april 2014 - 17:52:08
nee, blijven herhalen maakt het niet meer of minder aannemelijk, dan willen we toch graag cijfertjes etc zien. Bottas finishte vorig jaar meestal achter Maldonado, lijkt me niet dat je dan al klaar bent voor Ferrari.

Als ik zeg dat ik de resultaten (dus de ccijfers) geflatteerd vind moet ik cijfers gaan overleggen? Grappig. Verder zeg ik niet dat Bottas nu al beter presteert dan Kimi maar hij is snel genoeg en staat aan de voet van zijn carrière. Ik zou het wel aandurven. Net als McLaren met Magnussen doet. En met Hamilton deed.

Kootje

Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 17:58:30
Want in tegenstelling tot wat eerder dit topic voorbij kwam: Grosjean had pas heel laat contract voor dit seizoen.

Klopt, het definitieve contract kwam pas laat. Dat maakte hem echter nog niet perse beschikbaar. Ik weet niet of het zo is hoor, maar wat als Lotus 'n éénzijdige optie tot contractverlenging had en die optie pas laat verstreek? Dan kan/mag Romain niet eerder in onderhandeling voordat die optie verstreken is. Vervolgens komt Lotus binnen die termijn met contractverlenging en voila ... Grosjean is nooit beschikbaar geweest.

Maar goed ... zelfs als hij dat wel was, dan legde hij het nog steeds af tegen Kimi. Dus op de korte termijn, en dat is duidelijk de visie van Ferrari geweest in deze, iswas Kimi dan toch de beste keus. En ik verwacht dat hij die keuze nog wel waar gaat maken ook. Echter ben ik het met alle criticasters eens dat het niet de slimste keus was voor de lange termijn.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 04 april 2014 - 18:13:25
Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 17:58:30
Want in tegenstelling tot wat eerder dit topic voorbij kwam: Grosjean had pas heel laat contract voor dit seizoen.

Klopt, het definitieve contract kwam pas laat. Dat maakte hem echter nog niet perse beschikbaar. Ik weet niet of het zo is hoor, maar wat als Lotus 'n éénzijdige optie tot contractverlenging had en die optie pas laat verstreek? Dan kan/mag Romain niet eerder in onderhandeling voordat die optie verstreken is. Vervolgens komt Lotus binnen die termijn met contractverlenging en voila ... Grosjean is nooit beschikbaar geweest.

Maar goed ... zelfs als hij dat wel was, dan legde hij het nog steeds af tegen Kimi. Dus op de korte termijn, en dat is duidelijk de visie van Ferrari geweest in deze, iswas Kimi dan toch de beste keus. En ik verwacht dat hij die keuze nog wel waar gaat maken ook. Echter ben ik het met alle criticasters eens dat het niet de slimste keus was voor de lange termijn.
Grosjean lijkt me ook helemaal niet aan de orde, die was teamgenoot van Raikkonen en moest het toch behoorlijk afleggen. Nou wil ik niet weer de Grosjean discussie aanwakkeren, maar je kunt hem toch moeilijk verkiezen boven Raikkonen?? Hij heeft misschien meer toekomst, maar het gaat niet altijd om de toekomst, een tussenpoos van 2 jaar is in principe ook niks mis mee.

Tuesday

Citaat van: Wings op 04 april 2014 - 18:00:06
Citaat van: Tuesday op 04 april 2014 - 17:52:08
nee, blijven herhalen maakt het niet meer of minder aannemelijk, dan willen we toch graag cijfertjes etc zien. Bottas finishte vorig jaar meestal achter Maldonado, lijkt me niet dat je dan al klaar bent voor Ferrari.

Als ik zeg dat ik de resultaten (dus de ccijfers) geflatteerd vind moet ik cijfers gaan overleggen? Grappig. Verder zeg ik niet dat Bottas nu al beter presteert dan Kimi maar hij is snel genoeg en staat aan de voet van zijn carrière. Ik zou het wel aandurven. Net als McLaren met Magnussen doet. En met Hamilton deed.
nou ja, iig iets waarmee je die theorie van jou kunt staven. Want waarom zouden we dit anders moeten geloven??

Wings

Nogmaals, ik denk dat de cijfers juist geflatteerd zijn.

Tuesday

Citaat van: Wings op 04 april 2014 - 18:23:10
Nogmaals, ik denk dat de cijfers juist geflatteerd zijn.
ja, maar waarom denk je dat?? zoals gezegd, graag bewijzen en cijfertjes dan, ik vind het nl een ongeloofwaardige theorie.

Wings

Citaat van: Tuesday op 04 april 2014 - 18:27:57
Citaat van: Wings op 04 april 2014 - 18:23:10
Nogmaals, ik denk dat de cijfers juist geflatteerd zijn.
ja, maar waarom denk je dat?? zoals gezegd, graag bewijzen en cijfertjes dan, ik vind het nl een ongeloofwaardige theorie.

Waarom toch altijd zo verschrikkelijk moeilijk doen terwijl ik juist zeg de cijfers een verkeerd beeld vind projecteren? Er valt dan zo weinig te overleggen lijkt mij. Het verhaal erachter ken je dus hoef ik niet te herhalen.

Tuesday

#475
Citaat van: Wings op 04 april 2014 - 18:40:37
Citaat van: Tuesday op 04 april 2014 - 18:27:57
Citaat van: Wings op 04 april 2014 - 18:23:10
Nogmaals, ik denk dat de cijfers juist geflatteerd zijn.
ja, maar waarom denk je dat?? zoals gezegd, graag bewijzen en cijfertjes dan, ik vind het nl een ongeloofwaardige theorie.

Waarom toch altijd zo verschrikkelijk moeilijk doen terwijl ik juist zeg de cijfers een verkeerd beeld vind projecteren? Er valt dan zo weinig te overleggen lijkt mij. Het verhaal erachter ken je dus hoef ik niet te herhalen.
volgens mij begrijp je mij verkeerd. Het gaat me juist om het verhaal erachter, dat ie eigenlijk maar een veredelde testrijder was. Daar zou ik graag eens wat meer bewijs voor zien. Met cijfers doel ik in dit geval niet op punten oid, maar gewoon op bewijzen en wat hem dat dan gekost zou hebben. Ik doe niet moeilijk, maar ik ga niet zomaar één of andere vage theorie voor waarheid aannemen.

Wings

Hoezo begrijp ik je verkeerd? Je vraagt om met cijfers mijn standpunt te onderbouwen terwijl ik juist zeg dat ik de cijfers een verkeerd beeld vind projecteren. En wat Massa in getallen verloren heeft of verder vooruit zou kunnen rijden als hij geen onderdelen zou testen is vragen naar het onmogelijke. Zo kan ik iedere discussie wel stukslaan. Ik kan hier echt niks mee en laat het ook hierbij. Tenslotte ben ik er ook niet op uit om jou ergens van te overtuigen.

Dimensie

Citaat van: Wings op 04 april 2014 - 18:00:06
Verder zeg ik niet dat Bottas nu al beter presteert dan Kimi maar hij is snel genoeg en staat aan de voet van zijn carrière. Ik zou het wel aandurven. Net als McLaren met Magnussen doet. En met Hamilton deed.

Magnussen en Hamilton komen uit eigen keuken maar daarin tegen was Perez niet echt de man die er al rijp voor was.
Dat Bottas snel genoeg is wil niet zeggen dat hij goed is voor podiums of mee kan doen als de nummer 1 een slechte dag heeft.
De 2e rijder mag niet elk jaar 6 plaatsen achter de nr1 eindigen, dat kost een topteam te veel punten.

Citaat van: Wings op 04 april 2014 - 17:54:44
Ben ik met je eens maar denk je dat Kimi zich nog ontwikkeld tot een potentiële titelkandidaat en boven Alonso uitstijgt? Mij zie je niet schrijven dat Hülkenberg rondjes rijdt om Räikkönen, misschien is Räikkönen zelfs sneller, maar Nico is pas 26 en heeft nog een lange weg te gaan waarin hij zich kan ontwikkelen en zeker boven Kimi, in de huidige vorm, kan uitstijgen. Gekeken naar het langer termijn vind ik de keuze gewoon onbegrijpelijk. Even kort samengevat denk ik niet dat Kimi na deze twee jaar blijft (of mag blijven) en mocht Alonso het prima vinden is er niemand die het stokje kan overnemen. Met die vooruitzichten zou ik iets minder gretig hebben gekeken naar wat er morgen mogelijk is maar gaan bouwen aan een langer termijn succes. Tegelijkertijd realiseer ik mij dat Ferrari het wel zal beter weten dan ik. Dus ik ben benieuwd.

Ik denk dat niemand verwacht dat Kimi boven Alonso uitstijgt?
Zou een Hulkenberg dat wel doen dan?
Er waren nou eenmaal geruchten dat Alonso met andere teams aan het praten was en als Ferrari team lijkt me het dan niet heel gek dat je dan zorgt dat je direct een Hamilton, Vettel of Kimi achter de hand hebt en de eerste twee waren niet beschikbaar.
Bovendien had concurrent (rb) een oogje op iemand die het kampioenschap lastig voor ze kon maken en dan is het ook een goede strategische keuze...


Tuesday

Citaat van: Wings op 04 april 2014 - 19:05:38
Hoezo begrijp ik je verkeerd? Je vraagt om met cijfers mijn standpunt te onderbouwen terwijl ik juist zeg dat ik de cijfers een verkeerd beeld vind projecteren. En wat Massa in getallen verloren heeft of verder vooruit zou kunnen rijden als hij geen onderdelen zou testen is vragen naar het onmogelijke. Zo kan ik iedere discussie wel stukslaan. Ik kan hier echt niks mee en laat het ook hierbij. Tenslotte ben ik er ook niet op uit om jou ergens van te overtuigen.
niet alleen mij, maar je komt continu met die theorie aanzetten, terwijl je er geen bewijzen oid voor kunt overleggen. En ik heb het al een aantal keer gezegd dat  waar ik in eerste instantie 'cijfers' zei, dat ik daarmee bedoelde; 'iets waarmee je je theorie kunt staven'. Maar goed, nu ben ik weer degene die de discussie kapot slaat terwijl jij weer met je theorie aan komt zetten die niemand geloofd.

Wings

Citaat van: Dimensie op 04 april 2014 - 19:09:56
Ik denk dat niemand verwacht dat Kimi boven Alonso uitstijgt?

Dat overstijgen was eigenlijk een smaakversterker maar niet een argument dat op zichzelf staat. Wel dat Kimi niet meer beter wordt. Lijkt mij dat een midden-dertiger ver uitgegroeid is en Ferrari nu beter een talent kan laten rijpen. In dat opzicht (én het verleden van Kimi bij Ferrari) vind ik het onbegrijpelijk. Het is niet zo dat Ferrari met Kimi een fenomeen aan boort trekt.