The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Wings

Magnussen nam meer risico. Nu loopt het goed af maar had hij nu wel een straf gekregen hadden we hem nu lopen bekritiseren. Maar dat verandert niks aan dat de getallen geen vaststaande gegevens zijn en dat was mijn punt. De rest geloof ik wel.

Tuesday

#391
Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 16:57:37
Magnussen nam meer risico. Nu loopt het goed af maar had hij nu wel een straf gekregen hadden we hem nu lopen bekritiseren. Maar dat verandert niks aan dat de getallen geen vaststaande gegevens zijn en dat was mijn punt. De rest geloof ik wel.
daarom zeg ik ook; 'normaal gesproken misschien 2 tot 3 tiende'. Hoe voorzichtig moet ik dan zijn met uitspraken voordat jij er geen commentaar op hebt dan? Ik kan me van Spanje 2012 iig nog herinneren dat Vettel een drive through kreeg omdat hij zn sectortijd van de ronde ervoor verbeterd had en anderen die een nagenoeg gelijke tijd of een tiende langzamer gingen kregen geen drive through. En zo zijn er wel veel meer gevallen geweest de afgelopen jaren. Nooit ging het om 5 of 6 tiende of zelfs de 1,2 seconden die Button vandaag te kort kwam.

Jozef

Stond Kimi niet op het stukje tussen Bocht 3 en 4? Daar rijden ze toch best langzaam dus ik vind het ook een flauw excuus van Button.

0634

Citaat van: Tuesday op 15 maart 2014 - 15:54:45
Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 15:34:00
Magnussen nam misschien meer risico wat niet betekent dat Button niet de waarheid spreekt.
ik zeg alleen dat je door een gele vlag normaal gesproken geen 1,2 seconden verliest. Volgens jou heb ik dat uit mn duim gezogen, maar Vettel en Magnussen bewijzen dat iig. Button zegt dat ie geen snelle ronde op nieuwe banden meer kon doen omdat er geel hing, da's gewoon niet de waarheid, simpel zat. Misschien heeft het hem op één of andere manier wat afgeleid, maar verder is het een zwak excuus.
Ik snap de discussie niet zo. Hij is de hele week constant sneller dan Magnussen maar nu kon het ineens niet? Dan is er volgens mij dus een externe factor geweest waarom hij die ronde mistte. Hij zegt dat hij teveel van het gas ging door het geel en het niet meer goed kon maken. Gezien zijn snelheid dit weekend zou ik niet weten waarom ik daaraan zou moeten twijfelen.

0634

Citaat van: Jozef op 15 maart 2014 - 17:41:52
Stond Kimi niet op het stukje tussen Bocht 3 en 4? Daar rijden ze toch best langzaam dus ik vind het ook een flauw excuus van Button.
Excuus? Hij geeft een reden op, omdat men hem dat vraagt. Meer niet.

Perton

Niet geheel waar. Komt uit het persbericht die uitspraken (al zal hij ze ongetwijfeld ook in interviews hebben gedaan).

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het een zwak excuus is, ik ben het verder namelijk met je eens.

0634

Dit is wat hij erover zegt:

Citaat"I just didn't get enough time," said Button.

"There was a Yellow flag in Turn 3 so backed out and couldn't find the time in the rest of the lap."


Dat is geen excuus geven, maar een reden.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 17:53:18
Dit is wat hij erover zegt:

Citaat"I just didn't get enough time," said Button.

"There was a Yellow flag in Turn 3 so backed out and couldn't find the time in the rest of the lap."


Dat is geen excuus geven, maar een reden.
ach, Button is wat dat betreft soms wel een zeurkous hoor. Hij reed gewoon 10 seconden achter Magnussen die wel zn rondje afmaakte en zich dik verbeterde. Button heeft idd ergens in dat rondje wat verloren en brak m daarom af, maar dat kan nooit alleen door dat geel zijn gekomen. Misschien was het wel de aanzet, maar hij heeft zelf ook ergens iets niet goed gedaan. Het zal mij niet verbazen dat hij/McLaren dacht dat ie al safe was en buiten Vergne hadden gerekend die Button er op het laatst nog uitgooide.

janke

Als we het over Ollie bashers hebben, Tja Button heeft ze ook. En Massa, en Kimi enz. Part of the game.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: janke op 15 maart 2014 - 19:08:49
Als we het over Ollie bashers hebben, Tja Button heeft ze ook. En Massa, en Kimi enz. Part of the game.
wie basht hier Button dan?? ik kan Button prima waarderen hoor, vind het een toffe gast, juist ook omdat ie soms een beetje een zeurkous is. Maar ik snap niet dat hij een 1e sector van 36,0 rijdt terwijl Magnussen onder dezelfde omstandigheden 34,7 rijdt en anderen ook gewoon hun sectortijd verbeteren (ondanks het geel). En het feit dat ie zo gefrustreerd is, want dat was ie, duidt er voor mij meer op dat er iets anders is misgegaan. Over enkel een gele vlag was hij met zijn ervaring veel sneller heengestapt.


Jehoentelaar

Op zich een prima verklaring, denk ik. Gaat dus ook nog wel even duren voor Kimi er mee om kan gaan.

Figge

We gaan het meemaken. Ben benieuwd hoe het erover een 2 a 3 tal races gaat. Tov Alonso. Ik ga er vanuit dat ie Alonso's snelheid gaat matchen, maar voor het onderlinge duel is het dan waarschijnlijk wel al gedaan. Tenzij Fernando ook pech gaat hebben natuurlijk. Maar waarschijnlijk zal Kimi na 5 races een achterstand van 30 ptn hebben in een (nog) niet winnende auto. Das moeilijk inlopen op Alonso.

Perton

Klinkt wel als een plausibel verhaal. Ik herinner me nog dat in zijn eerste Ferrari-periode het verhaal rondging dat Ferrari zo ergens halverwege 2008 de auto erg richting onderstuur ging ontwikkelen, wat Massa heel erg lekker lag, maar Raikkonen dus niet. Vandaar dat Massa 'in één keer' de strijd aan kon gaan met Raikkonen. Is eigenlijk ook wel een logischer verhaal dan een Raikkonen die zijn motiviatie was verloren. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat als Ferrari weer een auto heeft die eigenlijk niet naar de zin is van Raikkonen, dat hij het moeilijk heeft. Maar goed, dit is nog maar twee races in het seizoen en in Maleisië werd ie aangereden door Magnussen, dus er is nog tijd genoeg om alles goed te laten komen.

Wings

Beetje raar dat Ferrari een auto ontwikkeld die Kimi, op dat moment de kopman, niet ligt. Bovendien was het niet zozeer dat Kimi niet overweg kon met de Ferrari maar dat hij vaak zijn hoofd niet koel hield en in een alles-of-niets-poging de Ferrari aan gort reed. De snelheid was er wel alleen werd dit niet naar punten vertaald.