The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Perton

Kimi was bezig aan zijn inlap en zat wat op zijn stuur te spelen, daarom crashte hij. Hij was al klaar en haalde Q3 niet door verkeer. Nu vind ik verkeer altijd een domme reden, maar goed, weten we in ieder geval waarom hij is gecrasht.

0634

En daarom was Button - naar eigen zeggen - ook de lul. Hij reed snelle tijden, maar moest van het gas. Overigens klinkt dat niet onlogisch, gezien zijn prima snelheid het hele weekeinde. Dit leek inderdaad was schlemielig.

0634

Citaat van: Tuesday op 15 maart 2014 - 11:24:05
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 11:15:45
Citaat van: Sabai op 15 maart 2014 - 11:08:12
Citaat van: Perton op 15 maart 2014 - 10:56:42
Mercedes is een beetje een lastig verhaal denk ik. Ze zakten inderdaad telkens weg, maar ik denk dat dat vorig jaar ook behoorlijk te danken was aan de nieuwe banden (uiteraard zonder de discussie aan te willen gaan of die switch terecht was of niet). Ik vraag me dan ook sterk af of er in 2013 een terugval geweest zou zijn als de bandenomstandigheden anders waren geweest, en ten tweede vraag ik me af in hoeverre de terugval versterkt of veroorzaakt werd door de focus op 2014. Want die focusverlegging was natuurlijk weer een gevolg van het wegzakken van 2013, wat mogelijk weer een gevolg was van de banden.


Is allemaal speculatie en we zullen het nooit weten. Wat we wel weten is dat er bij RBR slimmere mensen werken die zich verdomd snel kunnen aanpassen. Dit hebben ze vandaag weer bewezen imho

Eens. Op basis van wat jij hier zegt en op basis van de eerste VT's en kwali, denk ik dat Red Bull ook dit jaar weer de grote favoriet voor de titel zal zijn. Vettel gaat gewoon voor vijf.
Nou, voorlopig zie ik toch Mercedes als de favoriet, maar als de betrouwbaarheid en de snelheid van de aandrijflijn bij RBR nu echt goed blijken te zijn, dan zie ik ze nog wel aansluiten en iig meedoen in het kampioenschap.

Mogelijk. Blijft in deze fase van het seizoen natuurlijk meer gevoel dan wijsheid.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 12:19:40
En daarom was Button - naar eigen zeggen - ook de lul. Hij reed snelle tijden, maar moest van het gas. Overigens klinkt dat niet onlogisch, gezien zijn prima snelheid het hele weekeinde. Dit leek inderdaad was schlemielig.
hij kwam 1,2 seconden tekort op Magnussen, terwijl ie juist het hele weekend de snellere van de 2 is/lijkt. Dan moet er dus meer aan de hand zijn geweest.

0634

Klopt. Zijn verhaal klinkt daardoor ook wel aannemelijk.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 14:04:16
Klopt. Zijn verhaal klinkt daardoor ook wel aannemelijk.
nee, juist niet, want door zo'n gele vlag verlies je normaal gesproken geen 1,2 seconden. Misschien 2 of 3 tiende.

Wings

Mee oneens. Mijns inziens is het onmogelijk om een tijd te koppelen aan een gele vlag situatie. Er zijn een aantal factoren die daar invloed op hebben zoals de snelheid waar gereden kan worden maar ook de overzichtelijkheid en dus de weersomstandigheden. Bij nat wegdek is je zicht minder en je remweg langer waardoor men eerder 'zwaait' met gele vlaggen om je te attenderen op een gevaarlijke situatie. Vanaf je luie stoel bepalen dat een rijder maximaal 0.2 seconden kan verliezen is duimzuigerij. Net als Jeroen geloof ik Button op zijn woord.

Maikel0230

Ik heb men aandacht van Button afgenomen toen maar is ie naar binnen geweest voor een vers setje inters? zo niet kan het zijn dat die gewoon op waren?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 14:49:46
Mee oneens. Mijns inziens is het onmogelijk om een tijd te koppelen aan een gele vlag situatie. Er zijn een aantal factoren die daar invloed op hebben zoals de snelheid waar gereden kan worden maar ook de overzichtelijkheid en dus de weersomstandigheden. Bij nat wegdek is je zicht minder en je remweg langer waardoor men eerder 'zwaait' met gele vlaggen om je te attenderen op een gevaarlijke situatie. Vanaf je luie stoel bepalen dat een rijder maximaal 0.2 seconden kan verliezen is duimzuigerij. Net als Jeroen geloof ik Button op zijn woord.
Euhm, Magnussen zat ook achter de gele vlag en verbeterde zn tijd wel. Die heeft in principe dus hetzelfde excuus als Button.

Wings

Magnussen nam misschien meer risico wat niet betekent dat Button niet de waarheid spreekt.

Tuesday

Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 15:34:00
Magnussen nam misschien meer risico wat niet betekent dat Button niet de waarheid spreekt.
ik zeg alleen dat je door een gele vlag normaal gesproken geen 1,2 seconden verliest. Volgens jou heb ik dat uit mn duim gezogen, maar Vettel en Magnussen bewijzen dat iig. Button zegt dat ie geen snelle ronde op nieuwe banden meer kon doen omdat er geel hing, da's gewoon niet de waarheid, simpel zat. Misschien heeft het hem op één of andere manier wat afgeleid, maar verder is het een zwak excuus.

Wings

De getallen die jij er aan verbindt heb je uit je duim gezogen ja. Want er is geen vast gegeven wat betreft het tijdverlies tijdens een gele vlag situatie. En zo ja lees ik die getallen graag terug.

Tuesday

Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 16:09:01
De getallen die jij er aan verbindt heb je uit je duim gezogen ja. Want er is geen vast gegeven wat betreft het tijdverlies tijdens een gele vlag situatie. En zo ja lees ik die getallen graag terug.
ik kan het ook gehoord hebben hé! misschien dat de commentatoren bij de BBC het uit hun duim hebben gezogen, dat weet ik niet. Maar goed, 3 tiende is al vrij ruim genomen hoor (iets te lang gezogen denk ik), ga er maar vanuit dat het nog minder is. Zal ik ondertussen nog ff kijken of ik er nog iets van terug kan vinden.

Wings

Hoezo er niet vanuit gaan dat een rijder niet de waarheid spreekt? Tenslotte zijn er totaal geen belangen bij. Opzoeken mag je maar ik denk niet dat je wat vind om de redenen die ik eerder noemde: omstandigheden kunnen van situatie tot situatie verschillen. De ene keer verlies je minimaal terwijl een volgende keer het circuit bezaaid ligt en de bolide in een onoverzichtelijke bocht staat. 

Tuesday

Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 16:21:45
Hoezo er niet vanuit gaan dat een rijder niet de waarheid spreekt? Tenslotte zijn er totaal geen belangen bij. Opzoeken mag je maar ik denk niet dat je wat vind om de redenen die ik eerder noemde: omstandigheden kunnen van situatie tot situatie verschillen. De ene keer verlies je minimaal terwijl een volgende keer het circuit bezaaid ligt en de bolide in een onoverzichtelijke bocht staat.
en Magnussen dan?? verder hebben we het over geel zonder brokstukken, bij brokstukken heb je volgens mij minimaal dubbel geel of zelfs rood. De regel is dat je moet liften en je dat aan moet kunnen tonen, daarmee kun je ruimschoots binnen die 3 tiende blijven.
En waarom er niet vanuit gaan dat een rijder de waarheid spreekt? omdat ik zelf ook ogen heb. Maar goed, ik wil niet eens zeggen dat ie keihard staat te liegen, maar zoals coureurs zo vaak doen als ze net uit de auto komen, zoeken ze de schuld ergens anders dan bij zichzelf.