The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Tuesday

Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 10:38:06
Ik denk dat iedereen die dacht dat Kimi even snel zou zijn als Alonso, of misschien wel sneller, nu weer met beide voetjes op de aardbodem staan. Gedurende de kwalificatie is hij niet binnen een seconde gekomen. De eerste indruk is geen al te beste.
zoveel mensen waren dat niet hoor (relatief gezien dan). Maar het gat is natuurlijk wel groter dan het zou moeten zijn, dus k zou ook weer niet te vroeg mn gelijk gaan halen. t is idd nog maar een eerste indruk.

Perton

Mercedes is een beetje een lastig verhaal denk ik. Ze zakten inderdaad telkens weg, maar ik denk dat dat vorig jaar ook behoorlijk te danken was aan de nieuwe banden (uiteraard zonder de discussie aan te willen gaan of die switch terecht was of niet). Ik vraag me dan ook sterk af of er in 2013 een terugval geweest zou zijn als de bandenomstandigheden anders waren geweest, en ten tweede vraag ik me af in hoeverre de terugval versterkt of veroorzaakt werd door de focus op 2014. Want die focusverlegging was natuurlijk weer een gevolg van het wegzakken van 2013, wat mogelijk weer een gevolg was van de banden.

Wings

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 08:28:38
Ferrari begint het seizoen voor de zoveelste keer op rij met een 0,5-1 seconde achterstand. Het is ze al jaren niet gelukt om dat in te lopen, dus ik vrees dat het weer een frusti-jaar wordt voor de heren.

Vind ik wel erg voorbarig. Plus dat de achterstand op Red Bull niet is wat het afgelopen jaren was dus het niet helemaal te verifiëren is met de feiten. En de situatie is nu anders.

Tuesday

Citaat van: Perton op 15 maart 2014 - 10:56:42
Mercedes is een beetje een lastig verhaal denk ik. Ze zakten inderdaad telkens weg, maar ik denk dat dat vorig jaar ook behoorlijk te danken was aan de nieuwe banden (uiteraard zonder de discussie aan te willen gaan of die switch terecht was of niet). Ik vraag me dan ook sterk af of er in 2013 een terugval geweest zou zijn als de bandenomstandigheden anders waren geweest, en ten tweede vraag ik me af in hoeverre de terugval versterkt of veroorzaakt werd door de focus op 2014. Want die focusverlegging was natuurlijk weer een gevolg van het wegzakken van 2013, wat mogelijk weer een gevolg was van de banden.
ik zou hier graag op willen reageren, maar helaas.. hopelijk neemt iemand anders het over.

Wings

Citaat van: Tuesday op 15 maart 2014 - 10:55:16
zoveel mensen waren dat niet hoor (relatief gezien dan). Maar het gat is natuurlijk wel groter dan het zou moeten zijn, dus k zou ook weer niet te vroeg mn gelijk gaan halen. t is idd nog maar een eerste indruk.

Nou, er zijn weinig mensen die verwachten dat Alonso Kimi zal overklassen. De meesten die roepen dat Alonso sneller is voorspellen een nipte overwinning van de Spanjaard. Naar mijn weten zijn het Jeroen en ik die verwachten dat Alonso met overtuiging Kimi zal verslaan.

Wings

Citaat van: Perton op 15 maart 2014 - 10:56:42
Mercedes is een beetje een lastig verhaal denk ik. Ze zakten inderdaad telkens weg, maar ik denk dat dat vorig jaar ook behoorlijk te danken was aan de nieuwe banden (uiteraard zonder de discussie aan te willen gaan of die switch terecht was of niet). Ik vraag me dan ook sterk af of er in 2013 een terugval geweest zou zijn als de bandenomstandigheden anders waren geweest, en ten tweede vraag ik me af in hoeverre de terugval versterkt of veroorzaakt werd door de focus op 2014. Want die focusverlegging was natuurlijk weer een gevolg van het wegzakken van 2013, wat mogelijk weer een gevolg was van de banden.

Maar ook hier is de situatie nu anders. Dus ook niet echt een pijl op te trekken hoe het team zich kan ontwikkelen.

Sabai

Ik vond Kimi er wel knullig vanaf gaan eigenlijk.  Zou bij hem niet mogen gebeuren.  Verder viel het me op dat de balans en vooral de rembalans ver te zoeken is bij de F14T.

Perton

Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 11:03:53
Citaat van: Perton op 15 maart 2014 - 10:56:42
Mercedes is een beetje een lastig verhaal denk ik. Ze zakten inderdaad telkens weg, maar ik denk dat dat vorig jaar ook behoorlijk te danken was aan de nieuwe banden (uiteraard zonder de discussie aan te willen gaan of die switch terecht was of niet). Ik vraag me dan ook sterk af of er in 2013 een terugval geweest zou zijn als de bandenomstandigheden anders waren geweest, en ten tweede vraag ik me af in hoeverre de terugval versterkt of veroorzaakt werd door de focus op 2014. Want die focusverlegging was natuurlijk weer een gevolg van het wegzakken van 2013, wat mogelijk weer een gevolg was van de banden.

Maar ook hier is de situatie nu anders. Dus ook niet echt een pijl op te trekken hoe het team zich kan ontwikkelen.
Dat is een beetje de essentie van mijn punt ja...

Tuesday

Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 11:02:26
Citaat van: Tuesday op 15 maart 2014 - 10:55:16
zoveel mensen waren dat niet hoor (relatief gezien dan). Maar het gat is natuurlijk wel groter dan het zou moeten zijn, dus k zou ook weer niet te vroeg mn gelijk gaan halen. t is idd nog maar een eerste indruk.

Nou, er zijn weinig mensen die verwachten dat Alonso Kimi zal overklassen. De meesten die roepen dat Alonso sneller is voorspellen een nipte overwinning van de Spanjaard. Naar mijn weten zijn het Jeroen en ik die verwachten dat Alonso met overtuiging Kimi zal verslaan.
dat moet nog blijken dus. Of had je ook verwacht dat Kimi het zo zwaar zou hebben als vandaag (en gisteren)? ik verwacht eerlijk gezegd er iets tussen in, Alonso in kwalificatie wel duidelijk sneller en in de race een licht voordeel voor Alonso, wat misschien nog wat uitvergroot wordt door een betere startpositie. Maar goed, Kimi blijft altijd lastig inschatten, maar zelfs op zn top komt ie te kort op Alonso denk ik..

Tuesday

Citaat van: Sabai op 15 maart 2014 - 11:03:58
Ik vond Kimi er wel knullig vanaf gaan eigenlijk.  Zou bij hem niet mogen gebeuren.  Verder viel het me op dat de balans en vooral de rembalans ver te zoeken is bij de F14T.
had mogelijk nog te maken met de FI die ervoor hem vanaf ging. Maar dan nog mag het niet gebeuren natuurlijk. Deed me een beetje denken aan Spa 2008.

Sabai

Citaat van: Perton op 15 maart 2014 - 10:56:42
Mercedes is een beetje een lastig verhaal denk ik. Ze zakten inderdaad telkens weg, maar ik denk dat dat vorig jaar ook behoorlijk te danken was aan de nieuwe banden (uiteraard zonder de discussie aan te willen gaan of die switch terecht was of niet). Ik vraag me dan ook sterk af of er in 2013 een terugval geweest zou zijn als de bandenomstandigheden anders waren geweest, en ten tweede vraag ik me af in hoeverre de terugval versterkt of veroorzaakt werd door de focus op 2014. Want die focusverlegging was natuurlijk weer een gevolg van het wegzakken van 2013, wat mogelijk weer een gevolg was van de banden.


Is allemaal speculatie en we zullen het nooit weten. Wat we wel weten is dat er bij RBR slimmere mensen werken die zich verdomd snel kunnen aanpassen. Dit hebben ze vandaag weer bewezen imho

Perton

Uiteraard is het speculatie, vandaar ook dat ik zeg 'ik vraag me af of...'

0634

Citaat van: Sabai op 15 maart 2014 - 11:08:12
Citaat van: Perton op 15 maart 2014 - 10:56:42
Mercedes is een beetje een lastig verhaal denk ik. Ze zakten inderdaad telkens weg, maar ik denk dat dat vorig jaar ook behoorlijk te danken was aan de nieuwe banden (uiteraard zonder de discussie aan te willen gaan of die switch terecht was of niet). Ik vraag me dan ook sterk af of er in 2013 een terugval geweest zou zijn als de bandenomstandigheden anders waren geweest, en ten tweede vraag ik me af in hoeverre de terugval versterkt of veroorzaakt werd door de focus op 2014. Want die focusverlegging was natuurlijk weer een gevolg van het wegzakken van 2013, wat mogelijk weer een gevolg was van de banden.


Is allemaal speculatie en we zullen het nooit weten. Wat we wel weten is dat er bij RBR slimmere mensen werken die zich verdomd snel kunnen aanpassen. Dit hebben ze vandaag weer bewezen imho

Eens. Op basis van wat jij hier zegt en op basis van de eerste VT's en kwali, denk ik dat Red Bull ook dit jaar weer de grote favoriet voor de titel zal zijn. Vettel gaat gewoon voor vijf.

Wings

Citaat van: Sabai op 15 maart 2014 - 11:03:58
Ik vond Kimi er wel knullig vanaf gaan eigenlijk.  Zou bij hem niet mogen gebeuren.  Verder viel het me op dat de balans en vooral de rembalans ver te zoeken is bij de F14T.

Of erg stijf afgesteld. Maar de auto oogt zenuwachtig ja. Zit wat onbalans in lijkt wel.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 11:15:45
Citaat van: Sabai op 15 maart 2014 - 11:08:12
Citaat van: Perton op 15 maart 2014 - 10:56:42
Mercedes is een beetje een lastig verhaal denk ik. Ze zakten inderdaad telkens weg, maar ik denk dat dat vorig jaar ook behoorlijk te danken was aan de nieuwe banden (uiteraard zonder de discussie aan te willen gaan of die switch terecht was of niet). Ik vraag me dan ook sterk af of er in 2013 een terugval geweest zou zijn als de bandenomstandigheden anders waren geweest, en ten tweede vraag ik me af in hoeverre de terugval versterkt of veroorzaakt werd door de focus op 2014. Want die focusverlegging was natuurlijk weer een gevolg van het wegzakken van 2013, wat mogelijk weer een gevolg was van de banden.


Is allemaal speculatie en we zullen het nooit weten. Wat we wel weten is dat er bij RBR slimmere mensen werken die zich verdomd snel kunnen aanpassen. Dit hebben ze vandaag weer bewezen imho

Eens. Op basis van wat jij hier zegt en op basis van de eerste VT's en kwali, denk ik dat Red Bull ook dit jaar weer de grote favoriet voor de titel zal zijn. Vettel gaat gewoon voor vijf.
Nou, voorlopig zie ik toch Mercedes als de favoriet, maar als de betrouwbaarheid en de snelheid van de aandrijflijn bij RBR nu echt goed blijken te zijn, dan zie ik ze nog wel aansluiten en iig meedoen in het kampioenschap.