The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Wings

Zeker: de knuppel dat hoenderhok in!

Maikel0230

Kimi worstelt nog met het brake by wire, dat zie je als hij een bocht wil ingaan. Alonso voelt zich op dit moment beter in de wagen. We moeten daar nog niet teveel achter zoeken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Jeroen op 14 maart 2014 - 18:34:32
Dit was pas de eerste vrije training zeg, wat een conclusies allemaal.

ja ongelooflijk é, maar je moet dan nog opletten wat je zegt of je bent negatief bezig

Wings

Ik bedoel maar! En nu weer roze-kijken!

0634

Ik kíjk in ieder geval roze, vermaak me prima :)

0634

Ferrari begint het seizoen voor de zoveelste keer op rij met een 0,5-1 seconde achterstand. Het is ze al jaren niet gelukt om dat in te lopen, dus ik vrees dat het weer een frusti-jaar wordt voor de heren.

Tuesday

#351
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 08:28:38
Ferrari begint het seizoen voor de zoveelste keer op rij met een 0,5-1 seconde achterstand. Het is ze al jaren niet gelukt om dat in te lopen, dus ik vrees dat het weer een frusti-jaar wordt voor de heren.
vorig jaar begonnen ze juist met een lichte voorsprong maar raakten ze die vrij snel kwijt. En nu lijken ze iig ongeveer gelijk met RBR te liggen, de achterstand is nu op Mercedes en die hebben ze de afgelopen jaren kunnen verslaan, dus wie weet wat er dit jaar mogelijk is. Als die windtunnel idd (een deel van) het probleem was, dan kunnen ze mogelijk dit jaar wel het gat dichten en voor het WK gaan.

On topic: Kimi is nog niet op zn gemak bij Ferrari, dat mag duidelijk zijn. Doet me een beetje denken aan zn eerste race weekend 2 jaar geleden. Daarna kreeg ie het toch redelijk snel op orde.

0634

Ik heb het ook niet specifiek over Red Bull, meer over het 'eerste' team wie dat dan ook moge zijn. Ferrari heeft de laatste jaren geen echt geweldige ontwikkeling gehad gedurende het jaar tov anderen. Ik vrees dat dit weer een heel moeilijk jaar voor hen gaat worden.

Perton

Een groot deel van die problemen kwamen elk jaar weer door een verkeerd gekalibreerde windtunnel. Dat schijnt nu geheel opgelost te zijn, zoals Tuesday al stelt, dus ik zou niet per se willen stellen dat het nu per se al een moeilijk jaar gaat worden. Ik denk overigens ook niet dat Ferrari het gaat redden, maar om andere redenen.

Overigens heeft Ferrari al wel vaker de windtunnel goed gekalibreerd verklaard, om er na een half jaar achter te komen dat er toch problemen zijn, dus ik moet het eerst ook nog maar allemaal zien.

Wings

Ik denk dat iedereen die dacht dat Kimi even snel zou zijn als Alonso, of misschien wel sneller, nu weer met beide voetjes op de aardbodem staan. Gedurende de kwalificatie is hij niet binnen een seconde gekomen. De eerste indruk is geen al te beste.

0634

Dat is trouwens wel waar, dat van die windtunnel, dat is een voordeel.

Verder komt mijn 'negatvisme' omtrent Ferrari ook vooruit uit het feit dat ik gewoon meer vertrouwen hebben in de organisatie bij Merc en bij Red Bull, en met Dennis terug ook bij McLaren. Het Ferrari van Domenicali heeft mij nooit kunnen bekoren, en bovendien hebben ze m.i. een foute rijderskeuze gemaakt.

Maar overigens laat ik me graag verrassen. Van mij mag Alonso best kampioen worden, geen probleem mee. Ik verwacht het alleen niet. En voorlopig zijn ze ook weer niet het team to beat. Al was dit natuurlijk maar één enkele verregende kwalificatie-sessie. Misschien concludeer ik wel te snel.

Perton

Daarom ben ik ook net als jij van mening dat ze het niet zullen reden dit jaar, om die redenen die jij aandraagt, niet per se omdat ze nu weer met een achterstand zijn begonnen.

Wings

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 10:41:40
Verder komt mijn 'negatvisme' omtrent Ferrari ook vooruit uit het feit dat ik gewoon meer vertrouwen hebben in de organisatie bij Merc en bij Red Bull, en met Dennis terug ook bij McLaren. Het Ferrari van Domenicali heeft mij nooit kunnen bekoren, en bovendien hebben ze m.i. een foute rijderskeuze gemaakt.

Dat laatste klopt wel. Ik begrijp niet waarom ze Kimi zo per sé moesten inlijven en jong talent lieten lopen. In mijn optiek volledig onterecht. Ik hoop dat ik mij vergis als ik zeg dat ik er simpelweg niet veel van verwacht. Op wat dagsuccessen na.

0634

Met recht dagsuccessen.

Dag successen, tot ziens!

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 10:41:40
Dat is trouwens wel waar, dat van die windtunnel, dat is een voordeel.

Verder komt mijn 'negatvisme' omtrent Ferrari ook vooruit uit het feit dat ik gewoon meer vertrouwen hebben in de organisatie bij Merc en bij Red Bull, en met Dennis terug ook bij McLaren. Het Ferrari van Domenicali heeft mij nooit kunnen bekoren, en bovendien hebben ze m.i. een foute rijderskeuze gemaakt.

Maar overigens laat ik me graag verrassen. Van mij mag Alonso best kampioen worden, geen probleem mee. Ik verwacht het alleen niet. En voorlopig zijn ze ook weer niet het team to beat. Al was dit natuurlijk maar één enkele verregende kwalificatie-sessie. Misschien concludeer ik wel te snel.
ik moet ook nog zien of Ferrari wel aan kan haken, maar met een goede windtunnel en James Allison zou het qua aerodynamische ontwikkeling etc wel beter moeten gaan dit jaar. Ik verwacht ook niet direct dat Alonso kampioen wordt, maar k hoop wel dat hij mee gaat doen en k zie voorlopig nog geen reden om aan te nemen dat dat niet het geval zal zijn. Ze zitten er eigenlijk beter bij dan ik verwacht had. Voor een heel seizoen is het idd nog veels te vroeg voor conclusies. Mercedes heeft duidelijk een voorsprong, maar die lopen ook gewoon voor qua ontwikkeling, daar valt dus sowieso winst te halen. Daarnaast is Mercedes ook een team dat de afgelopen seizoenen steeds wegzakte en het nu ook zonder Brawn moeten doen (al pakt dat misschien juist ook wel positief uit). Kortom, ik moet het allemaal nog zien. Ferrari zit er iig niet zo ver vanaf dat er niks meer mogelijk is.