The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Jehoentelaar

Als Räikkönen niet ingaat op teamorders, mocht dat gebeuren, heeft hij uiteindelijk alleen zichzelf daarmee. Dan kunnen er wel leuke shirts gemaakt worden, Kimi staat niet boven het team.

2007 Is inmiddels bijna zeven jaar geleden. Het is te simpel om te zeggen dat een coureur als Alonso zich in zeven jaar niet heeft ontwikkeld naar een meer volwassen coureur. De motivatieproblemen van Räikkönen in 2009 worden afgedaan als verleden tijd, maar iets wat nog langer geleden is zou zich gegarandeerd weer voordoen.

Wings

Citaat van: Figge op 30 november 2013 - 12:36:02
Ik ben per saldo van mening dat een rijder nooit en te nimmer meer uit een auto kan halen dan er natuurkundig uit te halen valt.

Even in Jip en Janneke Nederlands:

Als een auto niet sneller kan dan 1.20.000 kun je er geen 1.19.500 mee rijden. Klopt. Wel kun je rijders verslaan die een auto hebben die wel 1.19.500 kan. Vrij vertaald, als een Alonso, die een auto heeft die 1.20.000 kan, Webber verslaat, die beschikt over een auto die 1.19.500, presteer je beter dan het potentieel van het materiaal. Het is niet Ferrari die beter is dan Red Bull maar Alonso die beter is dan diegene die de Red Bull bestuurt. Dus brengt hij de Ferrari verder naar voren dan dat hij werkelijk zou kunnen.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 30 november 2013 - 12:46:47
Als Räikkönen niet ingaat op teamorders, mocht dat gebeuren, heeft hij uiteindelijk alleen zichzelf daarmee. Dan kunnen er wel leuke shirts gemaakt worden, Kimi staat niet boven het team.

2007 Is inmiddels bijna zeven jaar geleden. Het is te simpel om te zeggen dat een coureur als Alonso zich in zeven jaar niet heeft ontwikkeld naar een meer volwassen coureur. De motivatieproblemen van Räikkönen in 2009 worden afgedaan als verleden tijd, maar iets wat nog langer geleden is zou zich gegarandeerd weer voordoen.

Waarom denkt, nee ... is iedereen er toch zo van overtuigd, dat Kimi eventuele teamorders zal negeren? In 2008, notabene als regerend WK,  deed hij dit toch ook niet, dus waarom nu dan wel?


Overigens geld datzelfde voor Alonso en zijn problemen wanneer hij niet als 1e rijder behandeld wordt. Wie zegt dat hij die "sterallures" nu nog heeft? Ten eerste is de situatie al heel anders als in 2007, toen kreeg hij 'n rooky teamgenoot en was zelf 2-voudig én regerend WK terwijl hij nu als ex-WK 'n andere ex-WK naast zich moet dulden. Ten tweede kan, zeg dus wederom niet dat het zo is, Alonso als persoon best gegroeid zijn en hier veel minder 'n punt van maken dan 6 jaar geleden.

Wings

Citaat van: Kootje op 30 november 2013 - 12:41:56
Ten eerste gebruik ik termen als "for all you know" en "wellicht", onderschrijf ik zelfs nog dat ik "niet zeg dat het zo is". Dus nee ..... waar jij me nu van beschuldigt (groot woord, weet ff geen betere) klopt niet echt. Slechts waar het Massa betreft klopt het wat je beweert.

Nou nou, beschuldigen: ik merk dingen op en projecteer deze. Beschuldigen vind ik wel een uiterste. Verder zeg ik nergens dat je dingen als feit wegzet maar is het een feit dat we allen dezelfde bronnen hebben. Internet en onze ogen. Hetgeen dat we zien. De vertaling daarvan brengen wij onder woorden. Elkaars bronnen afschieten dan wel roepen dat wij het niet kunnen weten vind ik geen valide tegenargument daar hij de andere mening net zo hard treft. Vandaar de vraag of jij misschien beschikt over informatie die wij niet hebben. 

CitaatDat Ferrari dit tegenspreekt, prima .... dat kan. Echter zullen zij niet snel hun coureurs afvallen. Daar heb ik dus geen boodschap aan, net zomin als dat ik geen boodschap heb aan wat Massa zelf vindt. Alsof hij openlijk toegeeft z'n "edge" verloren te zijn na z'n ongeval op de Hungaroring. Blijven de doktoren over. Tsja .... volgens mij kan 'n arts slechts oordelen over iemands gezondheid en die zal bij Massa idd prima in orde zijn. Echter is het gros vd F1 kenners/volgers het met mij eens dat Massa wél aan snelheid ingeboet heeft. Dat maakt het uiteraard geen feit, maar toch .....

Dan nog vind ik het ongefundeerd. Want er mag dan wel snelheid zijn ingeboet, maar hoeveel en wat compenseert hij met ervaring? Gaat zich mij meer om het gemak waarmee dit wordt aangesneden dus nog niet zozeer over het waarheidsgehalte. Zo aannemelijk als het wordt geschetst vind ik het dus niet. Bovendien, en daarmee is de discussie gestart, is Massa een meetpunt en spreekt het voor zich dat het indicatief is. Dus het steigeren vind ik onterecht.

Niemand beweert dat Kimi per saldo minder goed is omdat de afstand tussen hem en Massa stukken kleiner was dan tussen Alonso en Massa maar als je aan mij vraagt om ze in categorieën in te delen en te gokken wie de snelste zal zijn kan ik niet doen alsof Kimi nooit is verslagen door Massa of bewust jaren er tussenuit gaan laten omdat ze niet stroken met het antwoord dat zijn sympathisanten willen lezen. Vandaar mijn opmerking: wie houdt wie nu voor de gek?

Wings

Citaat van: Sabai op 30 november 2013 - 12:41:25
Kimi is niet echt een buitenstaander. Hij kent het team er zijn een aantal mensen waar hij de afgelopen 2 jaar nauw samengewerkt heeft mee gekomen van Lotus.Dus daar zie het probleem niet zo.

Nou, als dit het Ferrari is waar hij zogezegd niet kon aarden en voortijdig vertrok belooft het weinig goeds.

Maikel0230

Heren laten we het gezellig houden, ik merk dat er lichte frustraties ontstaan tussen de forummers, hier heeft niemand een boodschap aan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 30 november 2013 - 12:58:16
Waarom denkt, nee ... is iedereen er toch zo van overtuigd, dat Kimi eventuele teamorders zal negeren? In 2008, notabene als regerend WK,  deed hij dit toch ook niet, dus waarom nu dan wel?
Ik heb geen idee, het is slechts een aanname.

CitaatOverigens geld datzelfde voor Alonso en zijn problemen wanneer hij niet als 1e rijder behandeld wordt. Wie zegt dat hij die "sterallures" nu nog heeft? Ten eerste is de situatie al heel anders als in 2007, toen kreeg hij 'n rooky teamgenoot en was zelf 2-voudig én regerend WK terwijl hij nu als ex-WK 'n andere ex-WK naast zich moet dulden. Ten tweede kan, zeg dus wederom niet dat het zo is, Alonso als persoon best gegroeid zijn en hier veel minder 'n punt van maken dan 6 jaar geleden.
My point exactly. Ik neem aan dat Alonso inmiddels zo volwassen is dat hij op de baan wel laat zien of probeert te laten zien wie van de twee de beste is.

Figge

Citaat van: Wings op 30 november 2013 - 12:47:19
Citaat van: Figge op 30 november 2013 - 12:36:02
Ik ben per saldo van mening dat een rijder nooit en te nimmer meer uit een auto kan halen dan er natuurkundig uit te halen valt.

Even in Jip en Janneke Nederlands:

Als een auto niet sneller kan dan 1.20.000 kun je er geen 1.19.500 mee rijden. Klopt. Wel kun je rijders verslaan die een auto hebben die wel 1.19.500 kan. Vrij vertaald, als een Alonso, die een auto heeft die 1.20.000 kan, Webber verslaat, die beschikt over een auto die 1.19.500, presteer je beter dan het potentieel van het materiaal. Het is niet Ferrari die beter is dan Red Bull maar Alonso die beter is dan diegene die de Red Bull bestuurt. Dus brengt hij de Ferrari verder naar voren dan dat hij werkelijk zou kunnen.

Hahaha zo kan ik het ook. Maar hij gaat niet harder van zijn eigen auto kan. Het is wel tekent dat hij met een  auto die ogenschijnlijk langzamer is dan andere auto's wel andere rijders kan verslaan die mogelijk sneller kunnen zijn. Maar daarin is Alonso niet uniek natuurlijk. Hij benut gewoon de mogelijkheden van zijn materiaal effectief. Maar als iemands auto naar p1 kan en die persoon wint, dan heeft niet beter gereden dan die auto kan, maar anderen presteren dan minder effectief.

0634

Is Alonso daarin niet uniek? Hoeveel rijders kan jij noemen die andere rijders in doorgaans betere wagens structureel verslaan dan? Ik zie ze niet. Alonso werd dit jaar tweede in een wagen die na die van Vettel niet het snelste was.

Wings


Kootje

Citaat van: Jeroen op 30 november 2013 - 18:00:22
Alonso werd dit jaar tweede in een wagen die na die van Vettel niet het snelste was.
Dat maakt hem slechts beter dan Webber, niet per definitie ook beter dan Kimi. ::)

0634

Citaat van: Kootje op 30 november 2013 - 20:07:41
Citaat van: Jeroen op 30 november 2013 - 18:00:22
Alonso werd dit jaar tweede in een wagen die na die van Vettel niet het snelste was.
Dat maakt hem slechts beter dan Webber, niet per definitie ook beter dan Kimi. ::)

Want Kimi doet dat ook steeds. ::)

Sabai

Citaat van: Jeroen op 30 november 2013 - 21:09:03
Citaat van: Kootje op 30 november 2013 - 20:07:41
Citaat van: Jeroen op 30 november 2013 - 18:00:22
Alonso werd dit jaar tweede in een wagen die na die van Vettel niet het snelste was.
Dat maakt hem slechts beter dan Webber, niet per definitie ook beter dan Kimi. ::)

Want Kimi doet dat ook steeds. ::)

Regelmatig ja.Kimi heeft meer podiums behaald en zelfs een race gewonnen webber niet.

0634

#313
Kom, in de race die hij won, was de Lotus gewoon uitstekend. Niks minder dan de Red Bull. Sowieso in de eerste fase van het seizoen. We dachten zelfs dat hij serieus mee ging doen. Ik geef ook niet de zege van Alonso in Spanje als voorbeeld, want toen was die Ferrari gewoon prima. Maar over een jaar genomen kwam die toch echt duidelijk te kort.

En ik zeg ook niet dat Kimi het niet kan, of Lewis, of Rosberg, of Button, of Grosjean tegenwoordig, maar het eens doen of het een paar keer doen, is wel wat anders dan het structureel doen.

Want ik vertel toch niets geks als ik zeg dat de Ferrari de afgelopen jaren zich gemiddeld genomen niet kon meten met de Red Bull? En toch reed Alonso daar steevast tussen. En toch pakte hij al die podia.

Alonso meet zich de afgelopen jaren en ook dit jaar structureel met wagens die in de basis gewoon (gemiddeld genomen) beter waren.

Nogmaals, laat ik benadrukken dat iedereen het anders mag en kan zien, omdat ze nooit samen reden, maar in mijn ogen staat Alonso nog altijd op eenzame hoogte in deze sport, slechts geflankeerd door Vettel. De rest is minder.

Maar okee, ik hou erover op. Iedereen zijn mening. We gaan het allemaal meemaken.

Wings

Eerder liet Alonso dat ook bij Renault zien [na zijn comeback]. Daarom ging ik Alonso waarderen en respecteren. Liet me denken aan Senna die met een inferieure McLaren het de dominante Williamsen behoorlijk lastig maakte bij tijd en wijlen. Hoe snel of hoeveel te kort de Ferrari komt is moeilijk in te schatten maar dat neemt niet weg dat Alonso het beter doet dan het potentieel van de Ferrari. Want die hoort niet thuis voor een Red Bull. Ik denk dat we dat allen eens zijn met elkaar. Verder gaan we het meemaken komend jaar. Laten we hopen dat beiden competitief zijn en mijn geliefd Ferrari weer kampioen maken.