The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

0634

Citaat van: Sabai op 25 november 2013 - 15:01:49
Citaat van: Jeroen op 25 november 2013 - 07:02:52
Citaat van: Arthur op 24 november 2013 - 23:31:22
Citaat van: Jeroen op 24 november 2013 - 20:01:43
Citaat van: LucvanDijk op 24 november 2013 - 19:57:19
Plausibel verhaal hoor, Jeroen, maar ik mis het tweede wereldkampioenschap van Raikkonen.

Tja, die zal niet komen helaas. Sorry Luc.

Ook dat moet ik nog zien Jeroen ;)

Geloof me nou maar gewoon :).

Ik geloof er weinig van  ;)

Kimi Raikkonen zal nooit of te nimmer meer kampioen worden.

Het spijt mij voor zijn fans. Maar het is helaas zo.

Sabai

Citaat van: Perton op 25 november 2013 - 15:56:28
Citaat van: Figge op 25 november 2013 - 15:00:12
Werkelijk? is er eigenlijk niemand die Kimi een serieuze kans geeft tegen Fernando?
eigenlijk niet nee. Kimi is een uitstekende coureur maar heeft wel een bepaalde window nodig waarin hij presteert. Dat was destijds met massa zo (en werd er ten onrechte gedaan alsof hij zijn motivatie kwijt was) en dat was tweede helft dit jaar ook weer. En ik vermoed dat de auto van volgend jaar naar de wensen van alonso is gebouwd. Het hangt er dus sterk van af hoe kimi met de auto.om kan gaan. Ligt die lekker, dan wordt het een mooir strijd met alonso, maar ligt het buiten de window, dan voorzie ik een moeilijk jaar voor kimi.

Dat het binnen zijn window moet zijn dat geld volgens mij voor iedere coureur. Kijk maar naar Lewis en Button dit jaar als de auto er niet naar is dan zijn de prestaties ook niet daar.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 25 november 2013 - 17:22:12
Citaat van: Sabai op 25 november 2013 - 15:01:49
Citaat van: Jeroen op 25 november 2013 - 07:02:52
Citaat van: Arthur op 24 november 2013 - 23:31:22
Citaat van: Jeroen op 24 november 2013 - 20:01:43
Citaat van: LucvanDijk op 24 november 2013 - 19:57:19
Plausibel verhaal hoor, Jeroen, maar ik mis het tweede wereldkampioenschap van Raikkonen.

Tja, die zal niet komen helaas. Sorry Luc.

Ook dat moet ik nog zien Jeroen ;)

Geloof me nou maar gewoon :).

Ik geloof er weinig van  ;)

Kimi Raikkonen zal nooit of te nimmer meer kampioen worden.

Het spijt mij voor zijn fans. Maar het is helaas zo.


Het kan maar zo want hij is wel super constant en als hij een goede auto heeft dan heeft hij zeker een kans net als ieder ander. Vele mensen dachten ook dat Button nooit wk zou worden maar toch is het gebeurt.

Perton

Uiteraard, heb je gelijk in. Laat ik het anders verwoorden: de window van Kimi is volgens mij kleiner dan die van andere coureurs. Bij andere coureurs heb ik vaak nog wel het idee dat ze er iets uit weten te persen, bij Kimi is het meer alles of niets (waarbij 'niets' voor iemand van zijn kaliber nog altijd beter is dan het grootste gedeelte van de overige coureurs). Dat is slechts mijn gevoel, misschien krijg ik volgend jaar wel ongelijk. Graag zelfs!

0634

Citaat van: Sabai op 25 november 2013 - 17:24:29
Het kan maar zo want hij is wel super constant en als hij een goede auto heeft dan heeft hij zeker een kans net als ieder ander. Vele mensen dachten ook dat Button nooit wk zou worden maar toch is het gebeurt.

Maar die reed naast Barrichello, niet naast Alonso ;).

Sabai

Citaat van: Jeroen op 25 november 2013 - 17:27:26
Citaat van: Sabai op 25 november 2013 - 17:24:29
Het kan maar zo want hij is wel super constant en als hij een goede auto heeft dan heeft hij zeker een kans net als ieder ander. Vele mensen dachten ook dat Button nooit wk zou worden maar toch is het gebeurt.

Maar die reed naast Barrichello, niet naast Alonso ;).

;D dat is waar

Kootje

Citaat van: Figge op 25 november 2013 - 15:00:12
Werkelijk? is er eigenlijk niemand die Kimi een serieuze kans geeft tegen Fernando?

Nee hoor .... ik geef hem best 'n kans, zij het 'n kleine.
Ik schat Fernando nét iets hoger in en dan heeft hij ook nog 't voordeel het huidige Ferrari goed te kennen.
Dus Kimi gaat 't niet gemakkelijk krijgen.
Ik verwacht echter wel dat Alonso het ook 'n stuk moeilijker gaat krijgen dan met Massa.
Maar aan het eind vd rit verwacht ik wel 'n licht voordeel voor de Spanjool.

Arthur

En toch denk ik dat Alonso een harde knikker gaat krijgen met Kimi. En ik verheug me al op het enthousiasme van Mol als ze in clinch raken ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

#218
Op papier een topduo natuurlijk, je hebt de gereserveerde Fin die alleen maar wil racen en aan de andere kant heb je sluwe Spanjaard. Kimi is een coureur van hoog niveau maar ik schat Alonso ook hoger in. Hoe de man de afgelopen jaren zijn Ferrari naar een plaats sleurde waar die niet thuishoorde is even indrukwekkend als de vier wereldtitels op een rij van Vettel.

Ik zal je een simpel voorbeeld geven. In Austin moest Alonso in de laatste twee ronden jong geweld Hulkenberg van zich afhouden. Die kwam er de laatste keer in T1 voorbij maar Alonso ging daar bewust wijd en ging er gewoon weer terug langs. Ik denk dat Kimi in die situatie ook keihard geracet zou hebben maar toch die plaats zou zijn kwijtgeraakt.

Het is maar een subtiel verschil maar wel het verschil dat Alonso de betere coureur maakt. Toch verwacht ik volgend jaar enkel fantastische races voor Ferrari. Ze hebben nu eindelijk twee coureurs die in staat zouden moeten zijn om elke keer in de hoge punten te eindigen.

Dus zover mijn kleine theorie

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Citaat van: Maikel0230 op 26 november 2013 - 10:48:46Ik zal je een simpel voorbeeld geven. In Austin moest Alonso in de laatste twee ronden jong geweld Hulkenberg van zich afhouden. Die kwam er de laatste keer in T1 voorbij maar Alonso ging daar bewust wijd en ging er gewoon weer terug langs. Ik denk dat Kimi in die situatie ook keihard geracet zou hebben maar toch die plaats zou zijn kwijtgeraakt.

Dit is racen. Als ik een spelletje aan het spelen ben, doe ik het ook zo. Vind het geen goed voorbeeld Maikel..  ;)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230

Wat ik gewoon wil aantonen is dat Fernando een coureur is die vooruit denkt, Kimi is een man die zijn beslissingen op het moment zelf neemt, soms pakt dat goed uit, soms ook niet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Ik kan me wel vinden in het betoog van Maikel. Verder hebben ze wel duidelijke overeenkomsten in 2013: in de kwalificatie laten ze soms wat tijd liggen, maar in de race zijn ze erg sterk. Benieuwd hoe dat in 2013 uitpakt.

0634

Ik ook. Alonso racet erg veel met zijn hoofd.

Mike

Dat gaat echt leuk worden die twee komend seizoen. Die gaan elkaar het leven echt zuur maken!! ze hebben allebei een hoog ego dus dat gaat tot genoeg ruzies leiden denk ik

robbert

Citaat van: Mike op 26 november 2013 - 19:36:34
Dat gaat echt leuk worden die twee komend seizoen. Die gaan elkaar het leven echt zuur maken!! ze hebben allebei een hoog ego dus dat gaat tot genoeg ruzies leiden denk ik

voila, zo denk ik er ook over. En daarom gaan ze geen kans maken op de titels, door de vete die er zal zijn tussen die 2