The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Wings

Citaat van: Jozef op 27 oktober 2013 - 12:16:27
Ik vraag me af of ze bij Ferrari spijt hebben dat ze Grosjean niet hebben gehaald in plaats van Kimi. Romain verslaat Kimi nu toch al een heel aantal races op rij, niet op geluk maar gewoon omdat hij beter is.

En is 7 jaren jonger. Ik blijf de keuze onbegrijpelijk vinden.

0634

He-le-maal mee eens. Ze hadden ook Hulk kunnen nemen. Bianchi van mijn part. Dit is gewoon raar. Vanuit geen enkel oogpunt is het logisch.

Franky R.

Citaat van: Wings op 27 oktober 2013 - 12:23:35

Even los van dit alles is toch algemeen bekend dat Kimi ontwikkelingstechnisch niet sterk is. Vanuit het McLaren en Ferrari-kamp zijn deze kritieken uitgesproken.


Dan is James Allison dus niet goed bij zijn hoofd? En is de sprong vooruit van Lotus ook te verklaren door de technici en niet door medewerking c.q. ondersteuning van Raikkonen? ???


Kimi is op voorspraak van Allison gehaald.

0634

Citaat van: Franky R. op 27 oktober 2013 - 17:11:38
Citaat van: Wings op 27 oktober 2013 - 12:23:35

Even los van dit alles is toch algemeen bekend dat Kimi ontwikkelingstechnisch niet sterk is. Vanuit het McLaren en Ferrari-kamp zijn deze kritieken uitgesproken.


Dan is James Allison dus niet goed bij zijn hoofd? En is de sprong vooruit van Lotus ook te verklaren door de technici en niet door medewerking c.q. ondersteuning van Raikkonen? ???


Kimi is op voorspraak van Allison gehaald.

Of de rest is niet goed bij zijn hoofd. Eén van de twee.

Maar er zit ook wel wat tussenin. Allison heeft fijn met Kimi gewerkt, prima, maar Allison is ook iemand met weinig ervaring. Heeft nog nooit gewerkt met de grote mannen. Dus tja, misschien kijkt hij volgend jaar wel zijn ogen uit met Alonso.

Wings

Citaat van: Franky R. op 27 oktober 2013 - 17:11:38
Citaat van: Wings op 27 oktober 2013 - 12:23:35

Even los van dit alles is toch algemeen bekend dat Kimi ontwikkelingstechnisch niet sterk is. Vanuit het McLaren en Ferrari-kamp zijn deze kritieken uitgesproken.


Dan is James Allison dus niet goed bij zijn hoofd? En is de sprong vooruit van Lotus ook te verklaren door de technici en niet door medewerking c.q. ondersteuning van Raikkonen? ???


Kimi is op voorspraak van Allison gehaald.

Maar waarom? Omdat hij ontiegelijk hard kan rijden, omdat hij de beste beschikbare keuze was of omdat hij een ster is in ontwikkelen? Vergeet niet dat Kimi het beter deed dan Lotus in eerste instantie dacht. Hoe hoog het verwachtingspatroon was vind ik uiterst discutabel.

Franky R.

Citaat van: Wings op 27 oktober 2013 - 17:47:20
Citaat van: Franky R. op 27 oktober 2013 - 17:11:38
Citaat van: Wings op 27 oktober 2013 - 12:23:35

Even los van dit alles is toch algemeen bekend dat Kimi ontwikkelingstechnisch niet sterk is. Vanuit het McLaren en Ferrari-kamp zijn deze kritieken uitgesproken.


Dan is James Allison dus niet goed bij zijn hoofd? En is de sprong vooruit van Lotus ook te verklaren door de technici en niet door medewerking c.q. ondersteuning van Raikkonen? ???


Kimi is op voorspraak van Allison gehaald.

Maar waarom? Omdat hij ontiegelijk hard kan rijden, omdat hij de beste beschikbare keuze was of omdat hij een ster is in ontwikkelen? Vergeet niet dat Kimi het beter deed dan Lotus in eerste instantie dacht. Hoe hoog het verwachtingspatroon was vind ik uiterst discutabel.


Met dat laatste heb je wel gelijk...Al was dat eerder omdat Kimi terugkwam vanuit de rallysport, dan dat het met zijn kwaliteiten te maken zou hebben.

0634

Eerder omdat de Lotus opvallend goed was.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2013 - 17:57:33
Eerder omdat de Lotus opvallend goed was.


Hm, wat bedoel je nu? Eerst zeg je dat Allison iemand is met weinig ervaring...die dan toch een dijk van een auto bouwt gedurende twee jaar. Of dat de inbreng van Kimi 'niet-meetbaar' is?




Wings

Hoe dan ook, Kimi is niet de man die een team op sleeptouw neemt en naar een hoger plan tilt. Dat hij hard kan rijden geloof ik wel en betwist ik ook niet.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2013 - 17:34:30
Citaat van: Franky R. op 27 oktober 2013 - 17:11:38
Citaat van: Wings op 27 oktober 2013 - 12:23:35

Even los van dit alles is toch algemeen bekend dat Kimi ontwikkelingstechnisch niet sterk is. Vanuit het McLaren en Ferrari-kamp zijn deze kritieken uitgesproken.


Dan is James Allison dus niet goed bij zijn hoofd? En is de sprong vooruit van Lotus ook te verklaren door de technici en niet door medewerking c.q. ondersteuning van Raikkonen? ???


Kimi is op voorspraak van Allison gehaald.

Of de rest is niet goed bij zijn hoofd. Eén van de twee.

Maar er zit ook wel wat tussenin. Allison heeft fijn met Kimi gewerkt, prima, maar Allison is ook iemand met weinig ervaring. Heeft nog nooit gewerkt met de grote mannen. Dus tja, misschien kijkt hij volgend jaar wel zijn ogen uit met Alonso.

Allision weinig ervaring?  Ik las pas ergens dat hij in de tijd van Schumacher ook bij Ferrari werkte tot 2006. Dus ervaring met een grote man heeft hij wel.

Wings

Daarvoor zat hij bij Benetton.

0634

#161
Citaat van: Franky R. op 27 oktober 2013 - 18:02:08
Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2013 - 17:57:33
Eerder omdat de Lotus opvallend goed was.


Hm, wat bedoel je nu? Eerst zeg je dat Allison iemand is met weinig ervaring...die dan toch een dijk van een auto bouwt gedurende twee jaar. Of dat de inbreng van Kimi 'niet-meetbaar' is?

Ik zeg nergens dat Allison geen goede ontwerper is, sterker, hij heeft uitstekende Lotussen ontworpen. Hij kan de nieuwe Newey worden als hij zo doorgaat. Maar als het gaat om de beoordeling van de technische vaardigheid van rijders, weet ik nhet niet. 

Dat Kimi geen uitmuntende ontwikkelaar is, heb ik wel vaker gelezen. Kan me slecht voorstellen dat dat na twee jaar rallyen ineens veel beter zal zijn. Moeten we dan die verhalen van McLaren en Ferrari als onzin afdoen omdat Allison twee goede Lotussen ontwierp?

0634

#162
Citaat van: Sabai op 27 oktober 2013 - 18:05:47

Allision weinig ervaring?  Ik las pas ergens dat hij in de tijd van Schumacher ook bij Ferrari werkte tot 2006. Dus ervaring met een grote man heeft hij wel.

Als technical director (volgens mij) pas een jaar of vier. Sinds 2009 meen ik. Daarvoor allerhande andere functies gehad.

0634

Citaat van: Wings op 27 oktober 2013 - 18:04:39
Hoe dan ook, Kimi is niet de man die een team op sleeptouw neemt en naar een hoger plan tilt. Dat hij hard kan rijden geloof ik wel en betwist ik ook niet.

Zo zie ik het ook inderdaad. Snel. Kan goed racen. Maar buiten de auto is het geen Vettel of Alonso. Laat staan Schumacher.

Jozef

Citaat van: Franky R. op 27 oktober 2013 - 17:11:38
Citaat van: Wings op 27 oktober 2013 - 12:23:35

Even los van dit alles is toch algemeen bekend dat Kimi ontwikkelingstechnisch niet sterk is. Vanuit het McLaren en Ferrari-kamp zijn deze kritieken uitgesproken.

Dan is James Allison dus niet goed bij zijn hoofd? En is de sprong vooruit van Lotus ook te verklaren door de technici en niet door medewerking c.q. ondersteuning van Raikkonen? ???

Kimi is op voorspraak van Allison gehaald.

Ik kan me idd echt niet voorstellen dat een paar honderd ingenieurs meer kunnen dan 1 coureur. ::)

Inbreng van coureurs in de technische ontwikkeling wordt imo altijd zwaar overroepen, zeker in de laatste 5 jaar waar alles tot in de fijnste details gesimuleerd wordt.