The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Qaletaqa

Het grote probleem van Massa met de Ferrari sinds de komst van Alonso,is dat de achterkant van de auto zogenaamd: Tail-happy is en dat hij daar echt niet mee overweg kan en Alonso wel.
Als dat echt het probleem is en Massa krijgt een auto die dat niet heeft...Dan is hij meteen weer op zijn oude niveau. En  evengoed/beter dan Kimmi, ik hoop echt dat hij de kans krijgt om dat bewijzen.

Wings

Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2013 - 00:08:56
Citaat van: Wings op 26 oktober 2013 - 18:13:30
Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2013 - 10:43:35
Dat lijkt mij overigens wel sterk hoor. Raikkonen in huidige vorm is sneller dan Massa. Daar ben zelfs ik van overtuigd.

Dat waren de mensen ook toen Kimi de vorige keer tekende voor Ferrari. Het tegendeel is bewezen.
Eens. Maar ik schat Massa nu lager in dan toen en Raikkonen ongeveer even goed. Dus vandaar dat ik denk dat Kimi nu wel sneller is dan de Massa van nu. Maar dat is slechts mijn gevoel...

Ik ben benieuwd. Ik vind het namelijk te verklaren en denk dat een vertekend beeld wordt geprojecteerd.

Kootje

Citaat van: Qaletaqa op 27 oktober 2013 - 01:03:42
Het grote probleem van Massa met de Ferrari sinds de komst van Alonso,is dat de achterkant van de auto zogenaamd: Tail-happy is en dat hij daar echt niet mee overweg kan en Alonso wel.
Als dat echt het probleem is en Massa krijgt een auto die dat niet heeft...Dan is hij meteen weer op zijn oude niveau. En  evengoed/beter dan Kimmi, ik hoop echt dat hij de kans krijgt om dat bewijzen.

Net als het verhaal van Wings die continu roept dat Massa als 'n soort van testcoureur z'n races moet rijden, is ook dit verhaal nieuws voor mij. Nu zeg ik niet dat het daarom maar onzin is wat je nu roept, maar waar heb je deze info vandaan? Want net als bij Wings z'n verhaal, heb ik daar iig nog nooit iets over gelezen/gehoord. ???

Wings

Citaat van: Qaletaqa op 27 oktober 2013 - 01:03:42
Het grote probleem van Massa met de Ferrari sinds de komst van Alonso,is dat de achterkant van de auto zogenaamd: Tail-happy is en dat hij daar echt niet mee overweg kan en Alonso wel.
Als dat echt het probleem is en Massa krijgt een auto die dat niet heeft...Dan is hij meteen weer op zijn oude niveau. En  evengoed/beter dan Kimmi, ik hoop echt dat hij de kans krijgt om dat bewijzen.

Deze kon ik nog niet. Heb je ook een bron? Wel is het zo dat topteams de auto naar de wens van hun beste rijder bouwen. Zeker als je twee rijders hebt met een groot contrast. Als deze niet aansluit op de rijstijl van de tweede rijder krijg je het Schumacher-effect midden jaren 90. Dat zien we nu o.a. bij Red Bull en Ferrari. Bij McLaren niet en daar is bekend dat ze geen absolute nummer één rijder hebben.

Wings

Citaat van: Kootje op 27 oktober 2013 - 07:52:18
Net als het verhaal van Wings die continu roept dat Massa als 'n soort van testcoureur z'n races moet rijden, is ook dit verhaal nieuws voor mij. Nu zeg ik niet dat het daarom maar onzin is wat je nu roept, maar waar heb je deze info vandaan? Want net als bij Wings z'n verhaal, heb ik daar iig nog nooit iets over gelezen/gehoord. ???

Soms hoeft dat ook niet gedetailleerd beschreven te staan om dat te concluderen. Als Ferrari roept "Massa, Alonso is faster then you" weten wij allen dat Ferrari daarmee niet louter Massa informeert. Als je goed oplet en kijkt naar bijvoorbeeld strategieën en gebeurtenissen (denk aan de vibrerende test-voorvleugel in India van Massa) kun je dat zelf ook wel concluderen even los van het feit dat Massa niet voor niks roept nu niet meer in dienst te willen rijden van Alonso. Het handelen van Ferrari sluit naadloos aan op hun filosofie, dus de eerste- en tweede rijder strategie,  en er is, in dit specifiek geval, genoeg over geschreven. Lees ook: http://www.formule1.nl/nieuws/detail/ferrari-massa-is-een-aanwinst-voor-elk-team/

Volgens Ferrari's hoofdontwerper is Massa zowel op als naast de baan van grote waarde van een team: "Hij doet veel werk in de simulator, levert tijdens een raceweekend door testwerk te doen een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van nieuwe onderdelen en heeft - wanneer het team hem daar om uiteenlopende redenen om vroeg - zijn teamgenoten goed ondersteund tijdens de races."

Lijkt me vrij helder.

Overigens is het onnodig om via een omweg een statement te maken en zou ik het sportief vinden als je rechtstreeks op mij reageert als je twijfelt aan de inhoud van mijn tekst.

0634

Citaat van: Wings op 27 oktober 2013 - 07:49:57
Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2013 - 00:08:56
Citaat van: Wings op 26 oktober 2013 - 18:13:30
Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2013 - 10:43:35
Dat lijkt mij overigens wel sterk hoor. Raikkonen in huidige vorm is sneller dan Massa. Daar ben zelfs ik van overtuigd.

Dat waren de mensen ook toen Kimi de vorige keer tekende voor Ferrari. Het tegendeel is bewezen.
Eens. Maar ik schat Massa nu lager in dan toen en Raikkonen ongeveer even goed. Dus vandaar dat ik denk dat Kimi nu wel sneller is dan de Massa van nu. Maar dat is slechts mijn gevoel...

Ik ben benieuwd. Ik vind het namelijk te verklaren en denk dat een vertekend beeld wordt geprojecteerd.

Je bedoelt dat de auto om Alonso heen wordt gebouwd?

Ja, maar dat kan volgend jaar ook wel eens minder zijn.

Wings

Ik zou niet weten waarom maar wees vrij om het te verklaren.

0634

Citaat van: Wings op 27 oktober 2013 - 10:39:27
Ik zou niet weten waarom maar wees vrij om het te verklaren.

Wat valt er te verklaren? Met Kimi halen ze een naam binnen met een reputatie. Of jij en ik nou vinden dat dat terecht is of niet, hij heeft wel een naam als wereldkampioen. Dus zal er naar hem meer worden geluisterd dan naar Massa, die een relatief kleinere rijder is.

Wings

Ik denk niet dat Ferrari hun filosofie ineens aan de kant schuift omdat ene Kimi komt.

0634

Weet ik niet. Ik heb toch het idee dat Alonso niet meer onomstreden is en ook niet altijd evengoed ligt bij de bazen daar. Getuige zijn soms wat mopperige uitspraken dit jaar en het feit dat ze een rijder aanstelden die niet Alonso's keuze was.

Wings

Lijkt mij niet een gegronde reden op de filosofie compleet open te breken. Ferrari is net zo Alonso als vorig seizoen en het seizoen daarvoor anders had men hem wel laten gaan.

0634

Kan. Maar ik heb het idee dat er wat haarscheurtjes links en rechts zijn, van beide kanten.

Bovendien komt Raikkonen niet als ze hem niet iets meer toegezegd hebben dan 'je mag van ons tweede viool spelen achter Fernando.'

Maar oké, dat is alleen maar wat ik ervan denk. Ik kan mis zitten.

Jozef

Ik vraag me af of ze bij Ferrari spijt hebben dat ze Grosjean niet hebben gehaald in plaats van Kimi. Romain verslaat Kimi nu toch al een heel aantal races op rij, niet op geluk maar gewoon omdat hij beter is.

0634

Klopt. En goedkoper, al zal dat misschien niet echt meespelen. Zal bovendien niet voor onrust bij Alonso zorgen.


Wings

Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2013 - 12:14:09
Kan. Maar ik heb het idee dat er wat haarscheurtjes links en rechts zijn, van beide kanten.

Ach, wat heet haarscheurtjes? Alonso was teleurgesteld, deed wat pikante uitspraken en werd door Luca daarop aangesproken. Ik denk niet dat het de verstandsverhoudingen heeft bekoeld.

CitaatBovendien komt Raikkonen niet als ze hem niet iets meer toegezegd hebben dan 'je mag van ons tweede viool spelen achter Fernando.'

Maar oké, dat is alleen maar wat ik ervan denk. Ik kan mis zitten.

Niemand komt met die afspraken. Daar heb ik nooit in geloofd. Wel dat het een gevolg van is.

Even los van dit alles is toch algemeen bekend dat Kimi ontwikkelingstechnisch niet sterk is. Vanuit het McLaren en Ferrari-kamp zijn deze kritieken uitgesproken. Ik geloof niet dat Ferrari nu op Kimi rust en hun filosofie aan de kant schuift. Vooralsnog vind ik Kimi de beste tweede rijder die in de juiste omstandigheden ook kampioen kan worden maar dat dekt meteen alle lading.