The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Jehoentelaar

Maar als Fernando blijft, blijft Alonso dan ook?

T.Nuvolari

ENkel als de Spanjaard gaat en de Andalusiër blijft.

0634

Citaat van: Wings op 25 oktober 2013 - 21:30:10
Citaat van: Jeroen op 25 oktober 2013 - 18:05:50
Citaat van: Wings op 25 oktober 2013 - 16:06:01
Hoe vaak gaan we dat nog herhalen?

Alonso blijft bij Ferrari. Alonso blijft bij Ferrari. Alonso blijft bij Ferrari. Alonso blijft bij Ferrari.

Dat was het. Vier keer dus.

Vraag jij je ook af of Alonso bij Ferrari blijft?

Geen idee. Wat zegt ie er zelf van?  ;)

Fabian

Zolang der geruchten zijn, de topteams hun line-up niet compleet hebben zal Alonso besproken worden en in verband worden gebracht met een overstap. De kans dat ie bij Ferrari blijft is erg groot(staat al vast denk ik), maar wat is er nou leuker dan een toprijder in het silly season te gooien. Met Raikkonen vonden we het ook leuk om te kijken wat ie ging doen.

robbert

en waar rook is, is vuur. Dus ik zie nog altijd een kans dat alonso zal vertrekken. Hij wil een winnende wagen, en dat heeft hij momenteel niet. En het mislopen van de titels zal ook niet veel deugd doen.

0634

Hij moet zich natuurlijk wel afvragen of McLaren dan het beloofde land is.

Wings

Citaat van: robbert op 26 oktober 2013 - 07:27:50
en waar rook is, is vuur. Dus ik zie nog altijd een kans dat alonso zal vertrekken. Hij wil een winnende wagen, en dat heeft hij momenteel niet. En het mislopen van de titels zal ook niet veel deugd doen.

Ben ik niet helemaal met je eens. Er wordt ook veel in de wereld geholpen door concluderende media. Misschien wel 70-80% van al de onzin. Als een scheet overwaait naar de buren wordt een rijder al gelinkt. Maar goed, Alonso versus Kimi: ik ben nieuwsgierig naar de verhoudingen. Alonso liet eerder al weten dat Kimi niet -veel- sneller zal zijn dat Massa...

0634

Dat lijkt mij overigens wel sterk hoor. Raikkonen in huidige vorm is sneller dan Massa. Daar ben zelfs ik van overtuigd.

Kootje

Dat denk ik, nee .... dat weet ik wel zeker. De Massa van tegenwoordig is geen schim meer van de Massa uit 2007-2009, terwijl de Kimi van nu 'n klasse beter is als dat hij in die tijd was. Das volgens mij geen hoge wiskunde, maar juist basisschool rekenen. 1+1+2 zeg maar.

Of hij ook de snelheid van Alonso kan matchen .... dat blijft nog ff de vraag, al denk ik van wel met 'n licht voordeel voor Fernando. Maar .... ik snap ook best dat niet iedereen daarvan overtuigd is.

Wings

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2013 - 10:43:35
Dat lijkt mij overigens wel sterk hoor. Raikkonen in huidige vorm is sneller dan Massa. Daar ben zelfs ik van overtuigd.

Dat waren de mensen ook toen Kimi de vorige keer tekende voor Ferrari. Het tegendeel is bewezen.

janke

Citaat van: Wings op 26 oktober 2013 - 18:13:30
Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2013 - 10:43:35
Dat lijkt mij overigens wel sterk hoor. Raikkonen in huidige vorm is sneller dan Massa. Daar ben zelfs ik van overtuigd.

Dat waren de mensen ook toen Kimi de vorige keer tekende voor Ferrari. Het tegendeel is bewezen.

Yep, Raikkonen werd kampioen en Massa piest naast de pot.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Citaat van: Kootje op 26 oktober 2013 - 12:22:57
Dat denk ik, nee .... dat weet ik wel zeker. De Massa van tegenwoordig is geen schim meer van de Massa uit 2007-2009, terwijl de Kimi van nu 'n klasse beter is als dat hij in die tijd was. Das volgens mij geen hoge wiskunde, maar juist basisschool rekenen. 1+1+2 zeg maar.

Letterlijk ja. Maar dan sluit je de ogen voor alles wat het beeld kan vertekenen. Ferrari focust zich op Alonso en Massa moet alles doen ten faveure van Alonso en kan geenszins voor eigen succes rijden in een periode waarin Ferrari structureel te kort schiet en er een testverbod heerst. Dan kan het best wel eens zo zijn dat als Alonso al bezig is met fine-tunen van zijn afstelling, Massa nog data verzameld om de slijtage van de banden op dat circuit in kaart te brengen. Als op zondag dan ook nog eens wat strategieën worden uitgeprobeerd op Massa heb je weinig te willen. Begrijp me niet verkeerd, deze behandeling heeft Alonso afgedwongen en Ferrari zit in de situatie om deze toe te passen maar het neemt niet weg dat het invloed heeft op je resultaat. Zodra het einde van het seizoen nadert en de auto competitief is of uitontwikkeld zie je Massa weer veel korter op Alonso en is hij competitief. Lijkt mij niet berusten op louter wat toeval. Massa is gewoon klaar bij Ferrari net als Barrichello dat was. Ik denk wel dat hij elders kan laten zien nog vooraan mee te kunnen. Natuurlijk is hij geen Vettel of Alonso maar nog steeds acht ik hem instaat om het gevecht aan te kunnen gaan met Button, Kimi, Rosberg en co.

Wings

Citaat van: janke op 26 oktober 2013 - 18:29:03
Citaat van: Wings op 26 oktober 2013 - 18:13:30
Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2013 - 10:43:35
Dat lijkt mij overigens wel sterk hoor. Raikkonen in huidige vorm is sneller dan Massa. Daar ben zelfs ik van overtuigd.

Dat waren de mensen ook toen Kimi de vorige keer tekende voor Ferrari. Het tegendeel is bewezen.

Yep, Raikkonen werd kampioen en Massa piest naast de pot.

Eureka!!

janke

Citaat van: robbert op 26 oktober 2013 - 07:27:50
en waar rook is, is vuur. Dus ik zie nog altijd een kans dat alonso zal vertrekken. Hij wil een winnende wagen, en dat heeft hij momenteel niet. En het mislopen van de titels zal ook niet veel deugd doen.

Oh ja, die gaat wel een keertje weg bij Ferrari. Maar wanneer en wat gaat hij dan doen of naar toe?? Immers elke topcoureur vertrekt wel een keertje naar elders. Niks nieuws.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Wings op 26 oktober 2013 - 18:13:30
Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2013 - 10:43:35
Dat lijkt mij overigens wel sterk hoor. Raikkonen in huidige vorm is sneller dan Massa. Daar ben zelfs ik van overtuigd.

Dat waren de mensen ook toen Kimi de vorige keer tekende voor Ferrari. Het tegendeel is bewezen.
Eens. Maar ik schat Massa nu lager in dan toen en Raikkonen ongeveer even goed. Dus vandaar dat ik denk dat Kimi nu wel sneller is dan de Massa van nu. Maar dat is slechts mijn gevoel...