The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

janke

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2013 - 21:08:32
Als varkens gaan vliegen, zal dat gebeuren.

Ik geloof er wel in. Die Kimi is geen dozo.

BTW, er vallen wel eens vissen uit de lucht.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Kimi is ook geen dozo. Hij is heel goed. Maar geen buitencategorie.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2013 - 22:33:06
Kimi is ook geen dozo. Hij is heel goed. Maar geen buitencategorie.

Wel appart dat hij het regelmatig laat zien dat hij wel tot de buitencategorie behoort.

0634

Dat is maar net wat je definitie van buitencategorie is.

Wings

Om de knuppel in het hoenderhok te gooien: ik krijg de indruk dat Kimi wel erg snel uit z'n doen is. Nadat hij zijn krabbel onder het contract heeft gezet bij Ferrari valt hij terug in prestatie. Terwijl de Lotus nog steeds podiumwaardig is.

Wings

Citaat van: Sabai op 13 oktober 2013 - 00:41:35
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2013 - 22:33:06
Kimi is ook geen dozo. Hij is heel goed. Maar geen buitencategorie.

Wel appart dat hij het regelmatig laat zien dat hij wel tot de buitencategorie behoort.

Regelmatig laat zien dat hij tot de buitencategorie hoort bestaat in mijn beleving niet. Mensen die wel tot deze categorie behoren zijn de mensen die structureel op hoog niveau presteren en zelden terugvallen in prestatie. Kimi bewijst nu dat hij zijn motivatie niet kan vasthouden en zéker niet behoort tot de buitencategorie. Begon sterk maar moet Grosjean nu regelmatig voor zich dulden met groot verschil. Deze Kimi maakt geen schijn van kans tegen Alonso.

0634

Dat dus. Als ik naar Canada 2010 kijk plaats ik Button in de Senna/Clark/Fangio categorie. Maar dat is natuurlijk niet realistisch. Dat zijn de uitschieters naar boven, net als dat je die ook naar beneden zult meemaken, en je moet iemand juist afrekenen op zijn basisniveau en de utischieters als 'extraatjes' aanmerken.

Sabai

We zullen het gaan  zien volgend jaar. Beweerde jij ook niet dat hij bij zijn comeback een hopeloze middenmoter zou worden. En Kimi vervolgens een record op zijn naam schreef van meeste punten finishes en derde in het wk werd met een middenmoter auto.Ik denk dat hij het Alonso heel lastig gaat maken.

Jehoentelaar

Je kan ook derde worden in het WK en een reeks puntenfinishes halen op ruime achterstand achter je teamgenoot. Daar hoef je niet per se beter voor te zijn.

Gerard

#54
Ben geneigd te denken dat Alonso de betere is, maar als het even tegenzit, in zn koppie dan, is Kimi de betere

T.Nuvolari

Citaat van: Wings op 13 oktober 2013 - 10:04:58
Citaat van: Sabai op 13 oktober 2013 - 00:41:35
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2013 - 22:33:06
Kimi is ook geen dozo. Hij is heel goed. Maar geen buitencategorie.

Wel appart dat hij het regelmatig laat zien dat hij wel tot de buitencategorie behoort.

Regelmatig laat zien dat hij tot de buitencategorie hoort bestaat in mijn beleving niet. Mensen die wel tot deze categorie behoren zijn de mensen die structureel op hoog niveau presteren en zelden terugvallen in prestatie. Kimi bewijst nu dat hij zijn motivatie niet kan vasthouden en zéker niet behoort tot de buitencategorie. Begon sterk maar moet Grosjean nu regelmatig voor zich dulden met groot verschil. Deze Kimi maakt geen schijn van kans tegen Alonso.

Bedoel je dan in de kwalificaties? In de race is dit namelijk nog maar de 2de keer dit seizoen. DNF's reken ik even niet mee.
Geen schijn van kans tegen een man die eigenlijk net hetzelfde presteert de laatste 3 races? Qua resultaat is Raikkonen zelfs de meerdere.

Wings

Kimi reed een prima eerste helft van het seizoen maar kan het niveau niet vasthouden. Na Hongarije is hij flink weggezakt in presteren. Die momenten had hij ook bij Ferrari. Prestaties zijn te wisselend om hem in het hokje van de buitencategorie in te delen.

Sabai

#57
Dan vind je Lewis zeker ook geen buitencategorie? Die presteert ook wisselvallig maar ook hij heeft voor mij net als Kimi bewezen tot de buitencategorie te behoren. En zo slecht presteert Kimi niet na Hongarije alleen de kwalificatie gaat wat minder maar dat ligt meer aan de auto imho.

0634

#58
Citaat van: Sabai op 13 oktober 2013 - 11:38:25
We zullen het gaan  zien volgend jaar. Beweerde jij ook niet dat hij bij zijn comeback een hopeloze middenmoter zou worden. En Kimi vervolgens een record op zijn naam schreef van meeste punten finishes en derde in het wk werd met een middenmoter auto.Ik denk dat hij het Alonso heel lastig gaat maken.

Nee, ik heb nooit beweerd dat hij een hopeloze middenmoter zou zijn, althans, niet hij zelf. Wel dat hij een lastige wagen zou kunnen krijgen, wat dus niet het geval bleek.

Dat ik sceptisch was, klopt. Dat hij het goed doet, klopt ook. Maar een middenmoter-wagen heeft hij natuurlijk absoluut niet. Gewoon gelijk aan de Ferrari, dat zie je ook aan de tweede rijders.

0634

Citaat van: Sabai op 13 oktober 2013 - 14:53:12
Dan vind je Lewis zeker ook geen buitencategorie? Die presteert ook wisselvallig maar ook hij heeft voor mij net als Kimi bewezen tot de buitencategorie te behoren. En zo slecht presteert Kimi niet na Hongarije alleen de kwalificatie gaat wat minder maar dat ligt meer aan de auto imho.

Als ik voor mezelf mag spreken: nee, ik vind Lewis ook geen buitencategorie. Althans, nog niet. Heeft natuurlijk ook wel met materiaal te maken maar als ik zie hoe Alonso presteert in een wagen die niet helemaal top is, vind ik Hamilton veel grilliger. Maar die is ook nog een stukkie jonger.