The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Jehoentelaar

Foutjes? Wanneer? Beide heren maken nauwelijks fouten, getuige de geweldige puntenreeksen die ze neer weten te zetten.

T.Nuvolari

Kimi afgelopen race in de kwalificaties. ;)

Ik heb echter de indruk dat een lagere startplaats in 's mans voordeel is.

Jehoentelaar

Let op mijn woordkeuze van 'nauwelijks'. ;)

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 09 oktober 2013 - 16:40:12
Foutjes? Wanneer? Beide heren maken nauwelijks fouten, getuige de geweldige puntenreeksen die ze neer weten te zetten.

Daarom zei ik ook foutjes en geen fouten.Ze doen niet onder voor elkaar imho .Kimi vind ik alleen net iets beter.Maar dat komt ook door mijn persoonlijke voorkeur.

Wings

Citaat van: Sabai op 09 oktober 2013 - 10:58:24
Ik schat ze allebei even hoog in. Alonso maakt imho iets meer foutjes. Snelheid hebben ze beiden en ook zijn allebei echte vechters in een race.

Vindt jij Alonso meer fouten maken? Ik juist integendeel. Vind hem zéér beheerst en laat zich zélden betrappen op een misstap, gaat zelden over de schreef en valt zelden uit door eigen toedoen.

Wings

Citaat van: Sabai op 09 oktober 2013 - 18:10:00
Citaat van: Jehoentelaar op 09 oktober 2013 - 16:40:12
Foutjes? Wanneer? Beide heren maken nauwelijks fouten, getuige de geweldige puntenreeksen die ze neer weten te zetten.

Daarom zei ik ook foutjes en geen fouten.Ze doen niet onder voor elkaar imho .Kimi vind ik alleen net iets beter.Maar dat komt ook door mijn persoonlijke voorkeur.

Vind ik een non-argument maar geeft de overschatting wel prima weer.

0634


Sabai

Citaat van: Wings op 09 oktober 2013 - 19:59:58
Citaat van: Sabai op 09 oktober 2013 - 10:58:24
Ik schat ze allebei even hoog in. Alonso maakt imho iets meer foutjes. Snelheid hebben ze beiden en ook zijn allebei echte vechters in een race.

Vindt jij Alonso meer fouten maken? Ik juist integendeel. Vind hem zéér beheerst en laat zich zélden betrappen op een misstap, gaat zelden over de schreef en valt zelden uit door eigen toedoen.

Ondanks dat hij fenomeen is  maar niet mijn voorkeur geniet. Heb ik hem meerde foutjes zien maken.Een paar van die foutjes heeft hem minmaal een wk titel gekost.

Wings

Ik heb juist een Alonso gezien die boven zichzelf uitsteeg en een briljant seizoen reed.

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 09 oktober 2013 - 20:22:44
Citaat van: Wings op 09 oktober 2013 - 19:59:58
Citaat van: Sabai op 09 oktober 2013 - 10:58:24
Ik schat ze allebei even hoog in. Alonso maakt imho iets meer foutjes. Snelheid hebben ze beiden en ook zijn allebei echte vechters in een race.

Vindt jij Alonso meer fouten maken? Ik juist integendeel. Vind hem zéér beheerst en laat zich zélden betrappen op een misstap, gaat zelden over de schreef en valt zelden uit door eigen toedoen.

Ondanks dat hij fenomeen is  maar niet mijn voorkeur geniet. Heb ik hem meerde foutjes zien maken.Een paar van die foutjes heeft hem minmaal een wk titel gekost.
In 2007 misschien door dat gekloot in de pits in Hongarije. Verder zou ik niet weten waar je op doelt.

Sabai

Citaat van: Wings op 09 oktober 2013 - 20:28:03
Ik heb juist een Alonso gezien die boven zichzelf uitsteeg en een briljant seizoen reed.


Die heb ik ook gezien. Maar ook zijn foutjes.

Wings


Sabai

Citaat van: Wings op 09 oktober 2013 - 20:49:53
Welke foutjes?

Ik heb geen zin om er een hele discussie over te beginnen. Maar b.v in Sepang dit jaar had hij het slimmer kunnen aanpakken.

Jehoentelaar

Sepang was niet handig, maar we hebben het dan over één moment en je zegt duidelijk meermaals foutjes. Prima als je niet helemaal overtuigd bent van een coureur, maar zonder concrete voorbeelden is het wat lastig om er over door te praten.

Sabai

Omdat ik niet ontken dat de man een fenomeen is.Maar dat vind ik van Kimi ook.