The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Sabai

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 12:15:37
Waarom wordt er dan gelachen? Wat is er dan zo bijzonder aan dit antwoord dat er een Joetoep filmpje van wordt gemaakt? waarom het hier wordt geplaatst, waarom grinniken wij er om, waarom grijnst Rosberg, waarom giechelt Maldonado?

Omdat het een domme vraag is. Want het algemeen bekend dat Kimi geen simulator werk doet omdat hij dat onzin vind.

Kootje

#946
Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 12:15:37
Waarom wordt er dan gelachen? Wat is er dan zo bijzonder aan dit antwoord dat er een Joetoep filmpje van wordt gemaakt? waarom het hier wordt geplaatst, waarom grinniken wij er om, waarom grijnst Rosberg, waarom giechelt Maldonado?

Waarom de rest lacht, dat weet ik niet. Misschien omdat de vraagsteller beter had moeten weten? In plaats van: "is het weleens in je opgekomen om ..." de vraag: Waarom heb je niet ... ?" te stellen. Dan had Kimi wel 'n uitgebreid(er) antwoord moeten geven, nu volstond nee en bij Kimi weet je dat er nooit meer uitkomt dan absoluut noodzakelijk. Dat is in ieder geval waarom ik het komisch vind. De vraagsteller verwacht 'n uitgebreid antwoord maar komt bedrogen uit. ;D

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 12:04:42
Dat kan niet als het geen grap is. En ondanks dat het grappig is (vond ik ook) was het geen grap.
tja, ik zie het als een prima antwoord en een goede grap. Maar goed, als dat volgens jou feitelijk gezien niet klopt, jammer dan.

Wings

Citaat van: Kootje op 26 oktober 2014 - 09:40:48
Zou iedereen zo zijn, dan gaat de lol er idd snel af. Maar niet iedereen is zo, hij wel en dat maakt het leuk. ;D

That's my point to.

Wings

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 11:42:31
Rare gedachte. Gewoon een doodnormale vraag waar iedere andere coureur anders op zou reageren dan Raikkonen, zie alleen al het gegrinnik van de heren om Raikkonen heen. Het feit dat mensen er om lachen, houdt al in dat het geen normale reactie is.

Als ik mijn leraar een gesloten vraag stel, krijg ik ook zo'n antwoord. Wil je een uitgebreid antwoord moet je maar een open vraag stellen. Overigens (ofttopic), worden journalisten niet getraind op vraagstellingen? Want je vraagt natuurlijk wel om zo'n antwoord bij Kimi. Niet zo heul slim denk ik dan.

0634

Je zegt het zoals het is: je vraagt erom bij Kimi. Met de nadruk op de laatste twee woorden. Dat is zo. Heb je gelijk in. Tevens zegt dat dat het normaal zou zijn om gewoon te antwoorden, maar dat Kimi blijkbaar een uitzonderingspositie heeft. Dat is trouwens niet erg hoor, maar ik ben blij dat het geen algemeen normaal gedrag is. Dan zou de wereld er een stuk vervelender uitzien.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 26 oktober 2014 - 12:21:04
Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 12:15:37
Waarom wordt er dan gelachen? Wat is er dan zo bijzonder aan dit antwoord dat er een Joetoep filmpje van wordt gemaakt? waarom het hier wordt geplaatst, waarom grinniken wij er om, waarom grijnst Rosberg, waarom giechelt Maldonado?

Waarom de rest lacht, dat weet ik niet. Misschien omdat de vraagsteller beter had moeten weten? In plaats van: "is het weleens in je opgekomen om ..." de vraag: Waarom heb je niet ... ?" te stellen. Dan had Kimi wel 'n uitgebreid(er) antwoord moeten geven, nu volstond nee en bij Kimi weet je dat er nooit meer uitkomt dan absoluut noodzakelijk. Dat is in ieder geval waarom ik het komisch vind. De vraagsteller verwacht 'n uitgebreid antwoord maar komt bedrogen uit. ;D
Maar meer dan "Omdat het onzin is, " zou er bij Kimi dan ook niet uit komen ;D.

Kootje

 ;D

Waarschijnlijk niet, maar dat is iig alweer meer dan NEE! ;D

Perton

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 13:40:27
Je zegt het zoals het is: je vraagt erom bij Kimi. Met de nadruk op de laatste twee woorden. Dat is zo. Heb je gelijk in. Tevens zegt dat dat het normaal zou zijn om gewoon te antwoorden, maar dat Kimi blijkbaar een uitzonderingspositie heeft. Dat is trouwens niet erg hoor, maar ik ben blij dat het geen algemeen normaal gedrag is. Dan zou de wereld er een stuk vervelender uitzien.
Maar hij antwoordt normaal. Het is alleen zo dat coureurs in het algemeen uit zichzelf al een heel verhaal om heen gaan houden, en daarom vinden ze het apart dat Raikkonen dat niet doet.

Doet me denken aan mijn geschiedenisleraar. Klas altijd janken dat de proefwerken te lang waren en ze nooit tijd genoeg hadden. Ik heb daar echter nooit moeite mee gehad, omdat ik goed luisterde naar hem. Hij zei namelijk altijd dat je alleen moet antwoorden wat gevraagd wordt. Dat een grote groep dat niet deed, had hij geen boodschap aan. En dat is hetzelfde met Kimi, hij is eigenlijk degene die precies doet wat gevraagd wordt. De rest niet. En daarom vinden ze hem raar.

Wings

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 13:40:27
Je zegt het zoals het is: je vraagt erom bij Kimi. Met de nadruk op de laatste twee woorden. Dat is zo. Heb je gelijk in. Tevens zegt dat dat het normaal zou zijn om gewoon te antwoorden, maar dat Kimi blijkbaar een uitzonderingspositie heeft. Dat is trouwens niet erg hoor, maar ik ben blij dat het geen algemeen normaal gedrag is. Dan zou de wereld er een stuk vervelender uitzien.

Mee eens. Het is juist zo komisch omdat hij hiermee de vreemde eend in de bijt is.

Franky R.

Citaat van: Wings op 25 oktober 2014 - 22:30:55
ROFL!! ;D ;D




Ik vond de reacties van de anderen veel grappiger dan Kimi zelf. Van hem weet je gewoon dat hij vragen met ja of nee gaat beantwoorden als hij er de kans toe krijgt... ;D

Franky R.

Deze is ook mooi... en meteen een best lang antwoord van de Fin.
''I cannot hear the question''

Sabai


Perton

Ik weet trouwens ook wel dat er in het verleden transcripties van persconferenties op de FIA-site verschenen, met daarin bij delen van Raikkonen zijn antwoord letterlijk [inaudible].