The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

0634

Kimi hoort echt niet in dat rijtje thuis hoor. Dat is kaliber Button/Rosberg in mijn ogen. Dat zie je nu ook weer, Alonso is gewoon overall een klap completer.

Maar voor de rest: ik zie dat niet zo, maar dat maakt verder ook niet veel uit.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 18 mei 2014 - 16:51:05
Kimi hoort echt niet in dat rijtje thuis hoor. Dat is kaliber Button/Rosberg in mijn ogen. Dat zie je nu ook weer, Alonso is gewoon overall een klap completer.

Maar voor de rest: ik zie dat niet zo, maar dat maakt verder ook niet veel uit.
Dat klinkt een beetje als of er geen twijfel over bestaat dat Kimi daar niet tussen hoort. Je brengt het nu meer over als een feit dan als een mening en ik deel die mening niet. Misschien is hij geen totaal coureur zoals Alonso, maar Alonso is in dat opzicht een klein beetje overschat door sommige. begin van zijn Ferrari carrière dacht ik er ook zo over, maar ik moet mijn mening toch hard bijschroeven. Briljante coureur en een coureur waar je altijd rekening mee moet houden, maar zijn auto's zijn in mijn ogen nooit zo slecht geweest als men beweerde.
2010 was het toch gedeelde 2de beste auto met Mclaren
2011 was het inderdaad 3de beste
2012 was de auto in zijn totaliteit toch wel 2de beste in mijn ogen.

Hij zou Ferrari er weer helemaal bij trekken. Meester in de feedback en ontwikkelen van de auto(zo ver je het ontwikkelen kan noemen) Maar na 4 jaar heeft het nog niet veel gebracht.

0634

Ik zei toch duidelijk en letterlijk erbij: in mijn ogen. Dan lijkt het me geen feit ;).


Perton

Aangezien jij een alwetend man bent, is jouw mening uiteraard een feit. :D

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 18 mei 2014 - 21:17:42
Ik zei toch duidelijk en letterlijk erbij: in mijn ogen. Dan lijkt het me geen feit ;).
Ja dat klopt, beetje tegen strijdige zinnen waren dat. Was ook niet als aanval bedoeld overigens hoor.

0634


Hamilton#44

Denk dat puur kwa racetalent Kimi niet onder doet voor Alonso.  Op andere punten is hij wel net wat minder gefocust lijkt het soms.

FolkertE


Arthur

De ene auto past beter bij de ene coureur dan de andere. Kimi worstelt er nog mee maar ik weet zeker als die auto beter bij hem past hij weer mooie dingen kan laten zien.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Jeroen op 18 mei 2014 - 14:26:41
Hm, daar ben ik het niet zo mee eens hoor. Ik vind Alonso altijd top. Op elke baan eigenlijk. Tuurlijk is een thuisrace specialer, maar voor de rest zie ik bij hem echt geen structureel zwakke of goede banen. Bij Vettel ook niet. Bij Schumacher al helemaal niet. Een baan kan overigens ook meer geschikt zijn voor een bepaalde wagen natuurlijk dan voor een andere.

Precies. Stijfheid van het chassis speelt hierin een prominente rol.

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 17 mei 2014 - 14:06:37
Maar om terug te komen op de team battle, kan wel eens een hele leuke worden en doet Kimi niet veel onder voor Alonso.

Meen je dat nu serieus? Ik vind het verschil toch groot. Op zaterdag vaak meer dan een seconde erachter en in de race rijdt hij doorgaans geen eens in de buurt van Alonso. Alleen in Spanje was het beter. Maar om op basis daarvan te concluderen dat Kimi in de biirt rijdt van Alonso vind ik toch wel erg enthousiast.

Wings

Citaat van: Tuesday op 17 mei 2014 - 22:53:08
Citaat van: Jeroen op 17 mei 2014 - 22:17:37
Dat is ook een verschil met Alonso of Vettel he: op sommige banen is Kimi altijd snel, en op anderen weer niet. Rosberg heeft dat ook. Alonso en Vettel hebben nauwelijks circuits waarop ze beter zijn dan op andere banen.
enkel Spa steekt er uit in positieve zin, verder heeft hij volgens mij geen banen die m slecht liggen ofzo. Kimi is juist erg constant.

Vind ik niet. Heeft meer van die uitschieters net als Rosberg dat heeft. Bovendien vind ik Kimi niet sterk als het niet wilt vlotten en zijn materiaal niet top is. Dan kan hij zich niet, net als Alonso, boven zichzelf uitstijgen.

FolkertE

Citaat van: Wings op 24 mei 2014 - 08:05:40
Citaat van: F1fan2987 op 17 mei 2014 - 14:06:37
Maar om terug te komen op de team battle, kan wel eens een hele leuke worden en doet Kimi niet veel onder voor Alonso.

Meen je dat nu serieus? Ik vind het verschil toch groot. Op zaterdag vaak meer dan een seconde erachter en in de race rijdt hij doorgaans geen eens in de buurt van Alonso. Alleen in Spanje was het beter. Maar om op basis daarvan te concluderen dat Kimi in de biirt rijdt van Alonso vind ik toch wel erg enthousiast.
Ja dat meen ik serieus. Maleisië was Kimi hele weekend ook sneller maar kreeg hij te maken met Magnussen, even als China. Het verschil lijkt veel groter dan het is. Bahrein eindigde Kimi ook vlak achter Alonso.

Wings

Opmerkelijk dat je alleen resultaten nader verklaart als deze niet in het voordeel van Kimi spreken. Zodra resultaten wel in het voordeel spreken, zoals Bahrein, blijft het bij het benoemen van getallen. Niet dat ik dat nu omver wil gaan stoten door de Grand Prix zelf te analyseren maar ik vind niet dat Kimi kort achter Alonso zit op een dagsucces na. Of we het nu hebben over de kwalificatie, de races zelf of in punten, ik vind het contrast toch groot hoor. Althans, zo groot dat ik Kimi niet instaat acht dit op korte termijn om te buigen en Alonso te verslaan.

0634

Vandaag weer een aardig gat overigens.