The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Wings

Citaat van: Sabai op 13 oktober 2013 - 14:53:12
Dan vind je Lewis zeker ook geen buitencategorie? Die presteert ook wisselvallig maar ook hij heeft voor mij net als Kimi bewezen tot de buitencategorie te behoren.

Klopt. Ook Lewis vind ik geen buitencategorie. Als persoon te onvolwassen, te impulsief, te min berekend maar, ik vind hem wel nu meer in balans dan pakweg een jaar of 2 geleden. Lewis maakt stappen en heeft wel de potentie om zich te vervoegen bij de buitencategorie. Maar daar is hij (nog) niet.

CitaatEn zo slecht presteert Kimi niet na Hongarije alleen de kwalificatie gaat wat minder maar dat ligt meer aan de auto imho.

Ik zeg dat prestaties afzakken niet dat hij slecht presteert. Of dat aan de auto ligt waag ik te betwijfelen (zie Grosjean).

T.Nuvolari

Ik vind nochtans dat hij behoorlijk presteert in de races en niet minder dan mannen als Alonso of Hamilton. Laatste 3 GP's plaatsen 3, 2 en 5 zijn ook resultaten die vergelijkbaar zijn met het begin van het seizoen.

Figge

Heb op Fernando gestemd.
Het verschil tussen Kimi en Fernando zit em niet in vaardigheden achter het stuur. Daar zijn het beide killers. Beide nagenoeg foutloos. Beide snel én dat juist op de momenten dat het er toe doet.
Alleen Fernando is ook een killer buiten de auto. Dat is Kimi volgens mij niet.
Alonso zal het niet accepteren dat niet iedereen altijd maximaal presteert die aan zijn auto sleutelt, dat niet hij maar zijn teammaat als eerste nieuwe onderdelen krijgt.
Omdat Alonso's kwaliteiten daar volgens mij beter zijn dan die van Kimi zal hij het uiteindelijk van hem winnen.

Niels_

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2013 - 15:04:17
Citaat van: Sabai op 13 oktober 2013 - 14:53:12
Dan vind je Lewis zeker ook geen buitencategorie? Die presteert ook wisselvallig maar ook hij heeft voor mij net als Kimi bewezen tot de buitencategorie te behoren. En zo slecht presteert Kimi niet na Hongarije alleen de kwalificatie gaat wat minder maar dat ligt meer aan de auto imho.

Als ik voor mezelf mag spreken: nee, ik vind Lewis ook geen buitencategorie. Althans, nog niet. Heeft natuurlijk ook wel met materiaal te maken maar als ik zie hoe Alonso presteert in een wagen die niet helemaal top is, vind ik Hamilton veel grilliger. Maar die is ook nog een stukkie jonger.
Dat is voor mij ook van toepassing op de Alonso die 4 jaar jonger was.


Wings

Oneens met Niels. Alonso vond ik tijdens zijn kampioenschapsjaren al een fantastisch rijder. Wat een talent was hij! Ongelofelijk hoe snel, foutloos berekend en beheerst hij was en won. Als Ferrari-dude was ik alles behalve fan van deze man maar vond Alonso destijds al een groot talent. In zijn McLaren jaar zwakte dat standpunt iets af. Goed, de onderlinge krachtmeting met Hamilton is discutabel, maar daarom niet minder feit. Anyway, de bom plofte bij McLaren en Alonso keerde terug naar Renault die stukken minder competitief waren na zijn vertrek. Die Renault jaren vind ik juist tekenend voor zijn ongekend talent waarin hij zich kon onderscheiden van wie dan ook. Fantastisch hoe hij telkens weer met een inferieure Renault competitief was en alles goed deed. Alonso was een kampioen, zonder kampioensschapsauto. Hamilton vind ik totaal niet te vergelijken met Alonso. Een compleet andere rijder. De Prost en Mansell+ van nu.

0634

Zo competitief was hij lang niet altijd hoor, toen hij terugkwam bij Renault. Ik vind hem in zijn Ferrari-jaren echt beter dan ooit. Geniaal gewoon. Jammer dat hij niet een titel kan oppakken om het te bekronen.

robbert

Citaat van: Jeroen op 19 oktober 2013 - 10:15:58
Zo competitief was hij lang niet altijd hoor, toen hij terugkwam bij Renault. Ik vind hem in zijn Ferrari-jaren echt beter dan ooit. Geniaal gewoon. Jammer dat hij niet een titel kan oppakken om het te bekronen.

ja dat ligt aan het team, die hem geen snelle wagen kan leveren

Maikel0230

Zijn tweede leven bij Renault was minder maar ook daar kon je nog duidelijk zien dat Alonso een klasse apart was. In 2008 sleepte hij vaak 4de plaatsen in de wacht met een wagen die daar duidelijk niet thuishoorde. In de tweedenseizoenshelft van dat jaar wist hij zelfs twee races te winnen en een tweede plaats binnen te halen (oké Singapore was niet echt verdiend, laten we daar niet onozel over doen). 2009 was denk ik zijn slechtste seizoen ooit, die Renault was niet vooruit te branden en aangzezien hij naar Ferrari ging verkassen in 2010 was de inzet ook niet 100% denk ik, die ene dag dat het wel leek goed te gaan op de Hungaroring verknoeide het team een pit stop.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Hij reed in grofweg het laatste derde van het seizoen 2008 de meeste punten van iedereen bij elkaar.

0634

Waarvan 10 prachtig gewonnen punten in Singapore... ;)

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 19 oktober 2013 - 13:21:54
Waarvan 10 prachtig gewonnen punten in Singapore... ;)

En tot op heden is er nog geen enkel bewijs geleverd dat Alonso wist wat er zich afspeelde. Hij zei zelf in de voorbereidingen van de race in 2009 dat hij de raceoverwinring nog altijd telde voor hem :), niet dat ik het daar mee eens ben maar kom.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die denken dat hij er niet van wist. Als je weet hoe close de band tussen Flaav en Alonso was in die jaren, is dat vrijwel ondenkbaar.

Maar het doet er ook niet toe; die tien punten komen hem niet toe. Vals spelen.

Maikel0230

#73
Kan best zijn dat die twee close waren/zijn maar tot op heden nog steeds geen bewijs, en alleen maar vermoedens...

Toch ben ik het met je eens dat hem die 10 punten niet toekomen, men had beide Renaults moeten schrappen uit de uitslag, ook al wist Alonso van niets. Dan had men nu ook niets om hem mee blijven zwart te maken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Jeroen op 19 oktober 2013 - 10:15:58
Zo competitief was hij lang niet altijd hoor, toen hij terugkwam bij Renault. Ik vind hem in zijn Ferrari-jaren echt beter dan ooit. Geniaal gewoon. Jammer dat hij niet een titel kan oppakken om het te bekronen.

Resultaatgericht was hij niet competitief maar fantastisch om te zien wat hij deed met die inferieure Renault. In die jaren dwong Alonso mijn respect af en werd ik zelfs fan van hem om wat hij deed. De manier waarop hij maximaal resultaat afdwong vond ik briljant. Vanaf die tijd heb ik nooit meer getwijfeld aan zijn ongekend talent. Helaas heeft hij het inderdaad -nog- niet kunnen vertalen naar een kampioenschap. Maar dat lag niet aan Alonso. Misschien wel aan zijn keuzes. ;)