The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Perton

Ik vind dit ook wel een rare twee van Nicola Pohl van Bild.

Deze tekst, met daaronder deze foto:

17.42 in Shanghai: Kimi crisis???


Lijkt me logisch dat Raikkonen een beetje teleurgesteld het weekend doorneemt, om nou meteen de suggestie te wekken dat er een gigantische crisis is betreffende alleen hem. Of ik snap die Duitsers verkeerd, kan ook

Wings

Citaat van: Jozef op 20 april 2014 - 11:41:19
Citaat van: Wings op 20 april 2014 - 10:33:42
Ik had geen groot verschil verwacht met hoe Massa zich verhoudt tegen Alonso maar had gehoopt dat hij iets korter er op zou zitten. Een gezonde prikkel voor Alonso wat geen eens verkeerd zou zijn. Maar het tegendeel is waar. Op wat dagsuccessen na komt Kimi niet in de buurt van en zit hij zelfs verder achter Alonso dan Massa ooit zat. Laten we hopen dat Kimi het enigszins kan bijtrekken.

Dat is ook wel serieus overdreven hoor, een paar jaar geleden waren er races waar Massa bijna door zijn teamgenoot gedubbeld werd...

Ik heb al vaker gezegd dat Massa in de beginfase van de race goed meekon maar vaak als proefkonijn van Ferrari/Pirelli fungeerde en daardoor na de pitstops achter kwam te liggen. Zo liet Ferrari Massa ronden lang buiten terwijl hij 3-4 seconden langzamer was dan de kopgroep. Het is in de fase geweest dat Ferrari flink geëxperimenteerd heeft met strategieën (en onderdelen) en Massa daarvoor gebruikte. Ik heb Ferrari vaak genoeg voor gek verklaard (daarmee bedoel ik niet dat Ferrari idioten zijn die niet weten wat ze doen maar Massa wel flink strategisch lieten bloeden. Waarschijnlijk om te kijken hoever je kon gaan met de banden om zo de ideale strategie te bepalen) als een goed resultaat om zeep werd geholpen. Echter lag de focus niet op een maximaal resultaat van de tweede Ferrari maar op het kampioenschap van Alonso. Kom, laten we elkaar niet gek noemen, dat Massa als Ferrari het seizoen laat voor wat het is, ineens competitief is, jaren achter elkaar, berust niet op louter toeval. Ook toen Massa aangaf voor eigen resultaat te rijden zat hij er prima bij.

Wat ik frappant vind is dat nu blijkt dat Kimi het niet beter doet (integendeel! Kijk alleen al naar de kwalificatie: Massa zat meerstal een tiende of 2-3 achter Alonso en kwalificeerde zich er zo nu en dan voor, Kimi komt er meestal geen eens bij in de buurt. De laatste stint in Bahrein uitgezonderd. Maar dat Alonso als enige in de top 10 zijn snelste tijd niet verbeterde zegt meer iets over de situatie dan over de snelheid van Kimi) de kritiek uitblijft. Terwijl velen juist zo overtuigd waren dat Kimi Alonso op z'n minst het vuur aan de schenen kon leggen en een enkeling Kimi zelfs boven Alonso plaatste. Als ik het topic er op nalees vind ik mijn kritiek wat niet verder gaat dan het vaststellen van resultaten nog bijzonder mild. En overdrijf ik niet. Integendeel zelfs.

janke

Raikkonen was vandaag niet te zien, jammer. Pagina's geleden zei ik dat ik nog wel vuurwerk verwacht van Kimi. Maar dat was er nu even niet. Maar Alonso is toch sowieso een maatje te groot voor hem. Bij Massa heb ik dat minder.

Maar waar zou het aan kunnen liggen? Tussen de oren, of een auto waar hij niet mee uit de voeten kan?
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Citaat van: janke op 20 april 2014 - 18:58:15
Raikkonen was vandaag niet te zien, jammer. Pagina's geleden zei ik dat ik nog wel vuurwerk verwacht van Kimi. Maar dat was er nu even niet. Maar Alonso is toch sowieso een maatje te groot voor hem. Bij Massa heb ik dat minder.

Maar waar zou het aan kunnen liggen? Tussen de oren, of een auto waar hij niet mee uit de voeten kan?

Net als bij Vettel en Ricciardo zit het volgens mij puur in het verschil van presteren van het materiaal. De auto's zijn nog te wisselvallig om echt een goed vergelijk te maken tussen de coureurs.

0634

Zo kan je iedere discussie de mond snoeren. Volgens mij zijn goede coureurs in staat om zich aan te passen. Sterker, ik las over Raikkonen ooit dat die gewoon in alles razendsnel is, zelfs in een zeepkist. Nou, niet dus.

Tuurlijk is er geen definitief oordeel te geven na een paar potjes. Maar het is allemaal wel erg flauw zo. Als Ricciardo goed rijdt als jonge gozer bij een nieuw team is het blijkbaar allemaal vanzelfsprekend, maar als de ervaren kampioen Vettel slecht presteert is het ineens dat hij niet goed met zijn nieuwe materiaal om kan gaan. Dat kan blijkbaar wel geconcludeerd worden.

Wat een geleuter.

Wings


janke

Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 20:02:57
Zo kan je iedere discussie de mond snoeren. Volgens mij zijn goede coureurs in staat om zich aan te passen. Sterker, ik las over Raikkonen ooit dat die gewoon in alles razendsnel is, zelfs in een zeepkist. Nou, niet dus.

Tuurlijk is er geen definitief oordeel te geven na een paar potjes. Maar het is allemaal wel erg flauw zo. Als Ricciardo goed rijdt als jonge gozer bij een nieuw team is het blijkbaar allemaal vanzelfsprekend, maar als de ervaren kampioen Vettel slecht presteert is het ineens dat hij niet goed met zijn nieuwe materiaal om kan gaan. Dat kan blijkbaar wel geconcludeerd worden.

Wat een geleuter.

Ik stel gewoon een vraag hoor.
Some things are too important to be left in the past.

0634

#562
Ik bedoel jou ook niet ;).

Ik doel op Enzo en Tuesday die constant aan schijnen te moeten halen dat het onmogelijk is dat er iemand op deze aardkloot beter rijdt dan Koning Keizer Vettel de Almachtige die boven alle kritiek verheven is en ergens op een kleed boven de aarde drijft in zijn vrije tijd en deemoedig neerkijkt op ons aardlingen die er niets van snappen.

Dat irriteert me. Steeds meer trouwens. Dat en dat we hier zelfs te horen krijgen dat we aan het bashen zijn. Dat irriteert me ook. Ook steeds meer trouwens.

Als ik van mening ben dat Vettel een doldwaze pannenkoek is die er geen reet van kan en alles aan Newey te danken heeft, dan ben ik tevens van mening dat ik dat hier mag zeggen zonder dt ik bash en tevens zonder dat ik steeds te horen krijg dat we geen conclusies mogen trekken en dat Vettel de beste is die ik ooit heb gezien.

Flikker op met die onzin zeg. (niet jij dus Janke.)

Enzo

Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 20:02:57
Zo kan je iedere discussie de mond snoeren. Volgens mij zijn goede coureurs in staat om zich aan te passen. Sterker, ik las over Raikkonen ooit dat die gewoon in alles razendsnel is, zelfs in een zeepkist. Nou, niet dus.

Tuurlijk is er geen definitief oordeel te geven na een paar potjes. Maar het is allemaal wel erg flauw zo. Als Ricciardo goed rijdt als jonge gozer bij een nieuw team is het blijkbaar allemaal vanzelfsprekend, maar als de ervaren kampioen Vettel slecht presteert is het ineens dat hij niet goed met zijn nieuwe materiaal om kan gaan. Dat kan blijkbaar wel geconcludeerd worden.

Wat een geleuter.

Geleuter? Ik geef niks minder dan mijn mening...
Als jij niet kan inschatten dat de huidige auto's wisselvallig presteren door alle nieuwe technologie, dan heb ik je verkeerd ingeschat Jeroen. Maar ik blijf bij me standpunt dat het veel te vroeg is voor een vergelijk en dat het in twijfel trekken van Vettel eerder een onderhuidse wens is van sommige ipv een rationele overweging. Ik zou bijna spreken van een vertoning van de standaard antipathie tegen succesvolle Duitsers, zoals sommige dat ook bij Schumacher lieten zien.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 20:34:48
Ik bedoel jou ook niet ;).

Ik doel op Enzo en Tuesday die constant aan schijnen te moeten halen dat het onmogelijk is dat er iemand op deze aardkloot beter rijdt dan Koning Keizer Vettel de Almachtige die boven alle kritiek verheven is en ergens op een kleed boven de aarde drijft in zijn vrije tijd en deemoedig neerkijkt op ons aardlingen die er niets van snappen.

Dat irriteert me. Steeds meer trouwens. Dat en dat we hier zelfs te horen krijgen dat we aan het bashen zijn. Dat irriteert me ook. Ook steeds meer trouwens.

Als ik van mening ben dat Vettel een doldwaze pannenkoek is die er geen reet van kan en alles aan Newey te danken heeft, dan ben ik tevens van mening dat ik dat hier mag zeggen zonder dt ik bash en tevens zonder dat ik steeds te horen krijg dat we geen conclusies mogen trekken en dat Vettel de beste is die ik ooit heb gezien.

Flikker op met die onzin zeg. (niet jij dus Janke.)

Als je mij aanhaalt in je klaagzang dan moeten je feiten wel kloppen Jeroen, nergens heb ik je een basher genoemd of iets in die richting.
Irriteren zou ik sowieso niet doen, dat is nergens voor nodig.

Sorry dat ik het zeg, maar jouw post is onzin en overtrokken.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 20:34:48
Ik bedoel jou ook niet ;).

Ik doel op Enzo en Tuesday die constant aan schijnen te moeten halen dat het onmogelijk is dat er iemand op deze aardkloot beter rijdt dan Koning Keizer Vettel de Almachtige die boven alle kritiek verheven is en ergens op een kleed boven de aarde drijft in zijn vrije tijd en deemoedig neerkijkt op ons aardlingen die er niets van snappen.

Dat irriteert me. Steeds meer trouwens. Dat en dat we hier zelfs te horen krijgen dat we aan het bashen zijn. Dat irriteert me ook. Ook steeds meer trouwens.

Als ik van mening ben dat Vettel een doldwaze pannenkoek is die er geen reet van kan en alles aan Newey te danken heeft, dan ben ik tevens van mening dat ik dat hier mag zeggen zonder dt ik bash en tevens zonder dat ik steeds te horen krijg dat we geen conclusies mogen trekken en dat Vettel de beste is die ik ooit heb gezien.

Flikker op met die onzin zeg. (niet jij dus Janke.)
wat heb ik nou weer gezegd dan?? ik kan me totaal niet vinden in je kritiek op mij eerlijk gezegd. En constant nog wel??

0634

Citaat van: Enzo op 20 april 2014 - 21:21:10
Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 20:34:48
Ik bedoel jou ook niet ;).

Ik doel op Enzo en Tuesday die constant aan schijnen te moeten halen dat het onmogelijk is dat er iemand op deze aardkloot beter rijdt dan Koning Keizer Vettel de Almachtige die boven alle kritiek verheven is en ergens op een kleed boven de aarde drijft in zijn vrije tijd en deemoedig neerkijkt op ons aardlingen die er niets van snappen.

Dat irriteert me. Steeds meer trouwens. Dat en dat we hier zelfs te horen krijgen dat we aan het bashen zijn. Dat irriteert me ook. Ook steeds meer trouwens.

Als ik van mening ben dat Vettel een doldwaze pannenkoek is die er geen reet van kan en alles aan Newey te danken heeft, dan ben ik tevens van mening dat ik dat hier mag zeggen zonder dt ik bash en tevens zonder dat ik steeds te horen krijg dat we geen conclusies mogen trekken en dat Vettel de beste is die ik ooit heb gezien.

Flikker op met die onzin zeg. (niet jij dus Janke.)

Als je mij aanhaalt in je klaagzang dan moeten je feiten wel kloppen Jeroen, nergens heb ik je een basher genoemd of iets in die richting.
Irriteren zou ik sowieso niet doen, dat is nergens voor nodig.

Sorry dat ik het zeg, maar jouw post is onzin en overtrokken.

Ik zei ook niet dat jij mensen bashers noemde.


Sabai


0634

Citaat van: Enzo op 20 april 2014 - 21:15:24

Geleuter? Ik geef niks minder dan mijn mening...
Als jij niet kan inschatten dat de huidige auto's wisselvallig presteren door alle nieuwe technologie, dan heb ik je verkeerd ingeschat Jeroen. Maar ik blijf bij me standpunt dat het veel te vroeg is voor een vergelijk en dat het in twijfel trekken van Vettel eerder een onderhuidse wens is van sommige ipv een rationele overweging. Ik zou bijna spreken van een vertoning van de standaard antipathie tegen succesvolle Duitsers, zoals sommige dat ook bij Schumacher lieten zien.

Feit is dat het allemaal geleuter is. Want Ricciardo heeft ook een auto conform de nieuwe regelgeving. En Alonso ook. En de rest van het veld ook.

Nou maakt het me verder niet uit hoor, dat jij dat vindt, of een ander, maar posts zoals wat je nu weer zegt over 'als jij dat niet kan inschatten', met een godvergeten hautaine houding van de rest is simpel en wie wat zegt over Vettel snapt er niks van, dat ben ik zat.

Jij mag dat argument hanteren, ík hanteer andere argumenten. Dat maakt mij geen idioot die jou blijkbaar tegenvalt. Hoe kom je ineens zo arrogant, Enzo? Waar slaan dat soort teksten op?

Overigens heeft het niks met Duitsers te maken. Ik vind Vettel een wereldcoureur, die net zo goed is als Alonso. Heb dat ook vaak genoeg gezegd. Daar doen een paar mindere races voor mij ook niks aan af.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 21:57:39
Citaat van: Enzo op 20 april 2014 - 21:15:24

Geleuter? Ik geef niks minder dan mijn mening...
Als jij niet kan inschatten dat de huidige auto's wisselvallig presteren door alle nieuwe technologie, dan heb ik je verkeerd ingeschat Jeroen. Maar ik blijf bij me standpunt dat het veel te vroeg is voor een vergelijk en dat het in twijfel trekken van Vettel eerder een onderhuidse wens is van sommige ipv een rationele overweging. Ik zou bijna spreken van een vertoning van de standaard antipathie tegen succesvolle Duitsers, zoals sommige dat ook bij Schumacher lieten zien.

Feit is dat het allemaal geleuter is. Want Ricciardo heeft ook een auto conform de nieuwe regelgeving. En Alonso ook. En de rest van het veld ook.

Nou maakt het me verder niet uit hoor, dat jij dat vindt, of een ander, maar posts zoals wat je nu weer zegt over 'als jij dat niet kan inschatten', met een godvergeten hautaine houding van de rest is simpel en wie wat zegt over Vettel snapt er niks van, dat ben ik zat.

Jij mag dat argument hanteren, ík hanteer andere argumenten. Dat maakt mij geen idioot die jou blijkbaar tegenvalt. Hoe kom je ineens zo arrogant, Enzo? Waar slaan dat soort teksten op?

Overigens heeft het niks met Duitsers te maken. Ik vind Vettel een wereldcoureur, die net zo goed is als Alonso. Heb dat ook vaak genoeg gezegd. Daar doen een paar mindere races voor mij ook niks aan af.
Nou, hier jij stelt al dat Vettel net zo goed is Alonso, dat zou ik nog geen eens durven stellen, al geloof ik er wel in. Maar goed, als je jouw stelling aanhoudt, dan is het toch heel merkwaardig dat hij nu niet aan kan haken bij Ricciardo?? en net als Enzo geloof ik dat het heel goed mogelijk is dat een aantal teams niet 2 gelijkwaardige auto's op de baan heeft. Ik zoek het voorlopig nog ff in die hoek, ik zie niet in wat daar mis mee is.