The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Maikel0230

#450
Citaat van: Tuesday op 03 april 2014 - 21:39:50
Citaat van: Maikel0230 op 03 april 2014 - 21:26:03
Citaat van: Dimensie op 03 april 2014 - 20:23:59Misschien is hij gewoon te zwaar voor de Ferrari die tot de zwaardere auto's zou behoren.

Waar heb je dat gelezen? Ferrari is mede door een slim stukje met de Trubo bekapping een van de lichtste eruit, het enigste team op de grid dat ballast moet toevegen om onder de limiet te blijven, veel heeft het hen nog niet geholpen maar toch...
hoe kan die Sauber dan zo zwaar zijn dat ze zelfs drinkflessen moeten verwijderen?

Geen idee werkelijk waar niet, dit is het eerste wat ik hoor over dat de motor van Ferrari mogelijk veel te zwaar zou zijn. Zoals ik al zei dacht ik werkelijk dat ze in orde waren op dit vlak.

Ik bedoel noch Marussia, noch Ferrari zijn te zwaar, althans daar heb ik ook nog niets van gehoord dus ik denk dat het vooral aan de C33 zelf ligt, daarom dat ze ook een b-versie bouwen die veel lichter is.

Ik verstond uit de woorden van Allison te verstaan dat er problemen zijn om voldoende uit het ERS te halen en dat er problemen zijn met tractie maar voor de rest...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Van FOK!:

CitaatDe nieuwe 1,6 liter V6-turbomotor van Ferrari moet op dieet, zo meldt het Duitse Auto Motor und Sport. Naar verluidt is de krachtbron uit Maranello dertien kilo te zwaar, waardoor ook de klantenteams Sauber en Marussia met problemen opgescheept zitten.

Ferrari was een van de teams die niet wilde dat de gewichtslimiet voor de 2014 Formule 1-bolides boven de 691 kilogram zou komen, maar heeft nu zelf problemen om in de buurt van dit getal te komen. Het is mogelijk een van de redenen waarom de hoofdmacht uit Maranello veel tekort kwam op de Mercedes van Nico Rosberg.

Het grootste probleem dat Ferrari heeft is dat de motor niet zomaar lichter mag worden gemaakt. Vanwege de bevriezing van de ontwikkeling van de motoren is dit alleen mogelijk als de betrouwbaarheid of veiligheid omhoog gaat of de productiekosten naar beneden. Toch hebben de Italianen, net als Renault en het dominante Mercedes al bij autosportfederatie FIA aangeklopt om de krachtbron toch aan te mogen passen.


Dimensie

Citaat van: Maikel0230 op 03 april 2014 - 21:26:03
Citaat van: Dimensie op 03 april 2014 - 20:23:59Misschien is hij gewoon te zwaar voor de Ferrari die tot de zwaardere auto's zou behoren.

Waar heb je dat gelezen? Ferrari is mede door een slim stukje met de Trubo bekapping een van de lichtste eruit, het enigste team op de grid dat ballast moet toevegen om onder de limiet te blijven, veel heeft het hen nog niet geholpen maar toch...

Dat stukje turbo beveiliging lijkt me overraded kwa gewicht.
Hoeveel kan dat wegen?

janke

Citaat van: Wings op 03 april 2014 - 05:27:46
Ik zeg ook nergens dat Kimi slecht is hé. Overschat is héél wat anders dan slecht.

Ik zeg toch ook niet dat jij Kimi slecht vind. Gewoon een persoonlijke reactie op dit topic. Maar tussen overschatten en slecht zit ook maar een flinterdunne scheidingslijn, of niet?
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: jankeMaar tussen overschatten en slecht zit ook maar een flinterdunne scheidingslijn, of niet?

Vind je?


Ik vind dat dat niet per definitie waar is, en al zeker niet in dit geval.
Hoewel ik het met de overschatting (nog) niet mee eens ben, ligt het er bij Kimi in het feit dat hij tot de buitencategorie gerekend wordt, terwijl hij "slechts" 'n topper zou zijn. Top is dus nog steeds niet slecht, bij lange na niet zelfs, het is alleen net niet goed genoeg.

0634

Wat Kootje zegt is dan ook precies mijn mening. Hij is idd een topcoureur, maar blijft ver van de buitencategorie. Ik vind hem allesbehalve slecht, maar wel overschat. Ik persoonlijk betwist dus eigenlijk niet Kimi's stuurmanskunsten, maar meer de interpretatie ervan van vele mensen.

Wings

Citaat van: Kootje op 04 april 2014 - 00:27:05
Citaat van: jankeMaar tussen overschatten en slecht zit ook maar een flinterdunne scheidingslijn, of niet?

Vind je?


Ik vind dat dat niet per definitie waar is, en al zeker niet in dit geval.
Hoewel ik het met de overschatting (nog) niet mee eens ben, ligt het er bij Kimi in het feit dat hij tot de buitencategorie gerekend wordt, terwijl hij "slechts" 'n topper zou zijn. Top is dus nog steeds niet slecht, bij lange na niet zelfs, het is alleen net niet goed genoeg.

Ik had het niet beter kunnen uitleggen! Complimenten.

Wings

Citaat van: Jeroen op 03 april 2014 - 21:15:54
Sja, als ik Ferrari was had ik voor Massa noch voor Kimi gekozen... beiden verkeerde keuzes. Ik was voor Hulkenberg, Grosjean of wellicht Bottas gegaan. Nooit voor een leeftijdsgenoot van je kopman.

Dat bedoel ik dus. Bottas vind ik een supersnel gozertje én er is dus keuze!

janke

Citaat van: Kootje op 04 april 2014 - 00:27:05
Citaat van: jankeMaar tussen overschatten en slecht zit ook maar een flinterdunne scheidingslijn, of niet?

Vind je?


Ik vind dat dat niet per definitie waar is, en al zeker niet in dit geval.
Hoewel ik het met de overschatting (nog) niet mee eens ben, ligt het er bij Kimi in het feit dat hij tot de buitencategorie gerekend wordt, terwijl hij "slechts" 'n topper zou zijn. Top is dus nog steeds niet slecht, bij lange na niet zelfs, het is alleen net niet goed genoeg.

Ja dat vind ik wel. Als ik het woord overschatten hoor, klinkt dat bij mij van: Zo goed is hij/zij ook weer niet. En dat bedoel ik dan uiteraard in het algemeen. Niet specifiek op Raikkonen. En ja Raikkonen is een topcoureur, maar wat minder dan Vettel/Alonso/Hamilton. Wat dat betreft ben ik het volledig met jullie eens. Maar ik geloof ook niet dat er F1 liefhebbers zijn die hem van wereldklasse vinden zoals de eerder genoemde coureurs. Maargoed, hij is wereldkampioen en is dat niet met twee vingers in de neus geworden. Heeft er voor gevochten. We zijn net met het nieuwe seizoen bezig. Indrukwekkend was het nog niet van hem. Maar daar kon hij weinig of niets aan doen. Ik verwacht nog wel vuurwerk van hem en ik geloof daar stellig in. Oude statistieken van hem kan ik niets mee. Het is anno 2014. Totaal  ander plaatje. Vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

#459
Citaat van: Wings op 04 april 2014 - 06:46:22
Citaat van: Jeroen op 03 april 2014 - 21:15:54
Sja, als ik Ferrari was had ik voor Massa noch voor Kimi gekozen... beiden verkeerde keuzes. Ik was voor Hulkenberg, Grosjean of wellicht Bottas gegaan. Nooit voor een leeftijdsgenoot van je kopman.
Dat bedoel ik dus. Bottas vind ik een supersnel gozertje én er is dus keuze!

Qua lange termijn ben ik het daar zeker mee eens, maar .... waren 'n Bottas en 'n Grosjean überhaupt wel beschikbaar? Volgens mij stonden beiden gewoon nog onder contract voor dit jaar, dus zouden ze 'n smak geld neer hebben moeten tellen om deze af te kopen.

Hülkenberg was dat natuurlijk wel, maar ... die is schijnbaar, iig volgens Olav Mol, door Ferrari te groot en zwaar bevonden. Een plausibel verhaal wat mij betreft, want hij is nu eenmaal erg groot en daardoor zwaarder dan de rest. Dat, plus de verhalen dat de Ferrari motor ook al te zwaar is, is geen goede combi.



Citaat van: Jeroen op 04 april 2014 - 06:36:44
Wat Kootje zegt is dan ook precies mijn mening. Hij is idd een topcoureur, maar blijft ver van de buitencategorie. Ik vind hem allesbehalve slecht, maar wel overschat. Ik persoonlijk betwist dus eigenlijk niet Kimi's stuurmanskunsten, maar meer de interpretatie ervan van vele mensen.

Niet de mijne hé? Laat daar geen verwarring over bestaan. Ik zie hem namelijk wel als buitencategorie (ondergrens, dat wel), maar gaf slechts aan dat de scheidslijn tussen "overschat" en "slecht" niet per definitie flinterdun is.



Citaat van: janke op 04 april 2014 - 07:41:58
Ja dat vind ik wel. Als ik het woord overschatten hoor, klinkt dat bij mij van: Zo goed is hij/zij ook weer niet. En dat bedoel ik dan uiteraard in het algemeen. Niet specifiek op Raikkonen.

Maar dan nog is die scheidslijn niet per definitie flinterdun. Het hangt helemaal af vd mate van overschatting. Een topper buitencategorie noemen, maakt de topper nog niet slecht. Het maakt hem alleen slechter dan hem toebedeeld wordt. Overschatting dus.

Een pannenkoek als Chilton 'n middenmoter noemen is dan weer 'n vorm van overschatting waar die scheidslijn wel flinterdun is.


CitaatEn ja Raikkonen is een topcoureur, maar wat minder dan Vettel/Alonso/Hamilton. Wat dat betreft ben ik het volledig met jullie eens. Maar ik geloof ook niet dat er F1 liefhebbers zijn die hem van wereldklasse vinden zoals de eerder genoemde coureurs.

Oh ... maar die zijn er wel degelijk. Ik ben er namelijk één van. Nu heeft imo elke categorie 'n onder en 'n bovengrens en plaats ik het eerder genoemde trio idd boven hem, maar desalniettemin zie ik hem toch als buitencategorie. De scheidslijn buitencategorie en topper is in zijn geval echter wel flinterdun, terwijl Hamilton wel safe zit en er voor Alonso en Vettel bijna ''n nieuwe categorie aangemaakt moet worden.


CitaatMaar goed, hij is wereldkampioen en is dat niet met twee vingers in de neus geworden. Heeft er voor gevochten.

Geld ook voor Hamilton en ook onbetwiste buitencategorie coureurs als Vettel en Schumacher kregen niet al hun titels op 'n presenteerblaadje. Overigens vind ik het al dan niet hebben van één of meer titels niet doorslaggevend, zelfs niet eens belangrijk, bij mijn beoordeling van 'n coureur en het hokje waarin ik hem plaats. Sommigen hebben nu eenmaal niet het materiaal om WK te worden, terwijl anderen ineens over 'n dominante auto beschikken en zo toch 'n titel pakken. Hoe sterk is het startveld (coureur + auto) waar tegen je het op moet nemen, en hoe goed is je eigen materiaal. Hoe ga je om met druk, zowel van achter als van voren en kun je ook racen, of slechts hard rondjes rijden. De bijna titel van Hammi in 2007 vind ik bijvoorbeeld 100x knapper dan de titel van Vettel in 2011.


CitaatWe zijn net met het nieuwe seizoen bezig. Indrukwekkend was het nog niet van hem. Maar daar kon hij weinig of niets aan doen. Ik verwacht nog wel vuurwerk van hem en ik geloof daar stellig in. Oude statistieken van hem kan ik niets mee. Het is anno 2014. Totaal  ander plaatje. Vind ik.

Zo .... zijn we het toch nog ergens over eens. ;)

Wings

Geen idee of ze beschikbaar waren dus daar heb je wel een punt mee. Maar als Ferrari deze talenten zo graag wilt zouden toch wel om tafel zijn gegaan met het management van Bottas en Williams en had men wellicht een compromis kunnen sluiten. En zo niet Massa behouden en volgend jaar Bottas (als voorbeeld) naar binnen halen. Ik blijf de keuze voor Kimi onbegrijpelijk vinden. Dat heeft niet zozeer er mee te maken dat ik hem een overschat rijder vind maar dat er al een kampioen rijdt en dat -even héél oneerbiedig en chargerend- hun uittreden nadert. Dan vraag ik mij af wat Ferrari bezielt om nu niet te beginnen met te denken aan het langer termijn.

Tuesday

Citaat van: Wings op 04 april 2014 - 16:33:51
Geen idee of ze beschikbaar waren dus daar heb je wel een punt mee. Maar als Ferrari deze talenten zo graag wilt zouden toch wel om tafel zijn gegaan met het management van Bottas en Williams en had men wellicht een compromis kunnen sluiten. En zo niet Massa behouden en volgend jaar Bottas (als voorbeeld) naar binnen halen. Ik blijf de keuze voor Kimi onbegrijpelijk vinden. Dat heeft niet zozeer er mee te maken dat ik hem een overschat rijder vind maar dat er al een kampioen rijdt en dat -even héél oneerbiedig en chargerend- hun uittreden nadert. Dan vraag ik mij af wat Ferrari bezielt om nu niet te beginnen met te denken aan het langer termijn.
want, wat heeft Bottas al laten zien?? De enige die ik boven Kimi had verkozen zou Hulkenberg zijn. Ik vind Raikkonen vooral een vreemde keus vanwege zijn Ferrari verleden, puur op kwaliteit is het de meest logische optie vind ik als je kijkt naar wat beschikbaar was. Nog een jaar Massa was denk ik geen optie meer voor Ferrari, die hebben al te lang de hand boven het hoofd gehouden.

Wings

Ik vind Bottas een meer dan prima rijder en zou het niet erg vinden als hij plaatsneemt naast Alonso. Maar daarover kunnen meningen verschillen. Verder kan ik wel weer uitleggen waarom ik denk dat Massa heeft mogen blijven en waarom ik de resultaten geflatteerd vind maar denk dat het één groot herhalingsfestijn wordt van alles dat al gezegd is. Dus laat ik het hierbij wat dat betreft.

Perton

Of Bottas genoeg heeft laten zien, weet ik niet, maar Hülkenberg heeft wel elke keer dat hij vooraan reed in Brazilië laten zien fouten te maken of bij incidenten betrokken te raken. Ik geef hem daar niet de schuld van, want je kan nou eenmaal niet van een Force India-coureur verwachten dat hij die leiding ook daadwerkelijk behoudt, maar ik kan mij wel voorstellen dat Ferrari denk: "Oké, snelle, talentvolle jongen, maar hij komt net wat te kort voor het echte werk."

Ik zeg niet dat het zo is gegaan, of dat ik achter die mening sta, maar ik kan mij wel voorstellen dat Ferrari zo geredeneerd kan hebben. Dus ik weet niet of ik Hülkenberg boven Raikkonen zou hebben verkozen. Als ik Ferrari was, that is.

Tuesday

Citaat van: Wings op 04 april 2014 - 17:31:18
Ik vind Bottas een meer dan prima rijder en zou het niet erg vinden als hij plaatsneemt naast Alonso. Maar daarover kunnen meningen verschillen. Verder kan ik wel weer uitleggen waarom ik denk dat Massa heeft mogen blijven en waarom ik de resultaten geflatteerd vind maar denk dat het één groot herhalingsfestijn wordt van alles dat al gezegd is. Dus laat ik het hierbij wat dat betreft.
nee, blijven herhalen maakt het niet meer of minder aannemelijk, dan willen we toch graag cijfertjes etc zien. Bottas finishte vorig jaar meestal achter Maldonado, lijkt me niet dat je dan al klaar bent voor Ferrari.

Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 17:36:37
Of Bottas genoeg heeft laten zien, weet ik niet, maar Hülkenberg heeft wel elke keer dat hij vooraan reed in Brazilië laten zien fouten te maken of bij incidenten betrokken te raken. Ik geef hem daar niet de schuld van, want je kan nou eenmaal niet van een Force India-coureur verwachten dat hij die leiding ook daadwerkelijk behoudt, maar ik kan mij wel voorstellen dat Ferrari denk: "Oké, snelle, talentvolle jongen, maar hij komt net wat te kort voor het echte werk."

Ik zeg niet dat het zo is gegaan, of dat ik achter die mening sta, maar ik kan mij wel voorstellen dat Ferrari zo geredeneerd kan hebben. Dus ik weet niet of ik Hülkenberg boven Raikkonen zou hebben verkozen. Als ik Ferrari was, that is.
da's ook maar één keer gebeurd, ik geloof niet dat dat voor Ferrari heeft meegespeeld. Dat leverde trouwens nog wel bijna de titel op. Maar het feit dat ie daar reed, met een FI lijkt me veel zwaarder wegen dan de aanrijding. Dat vooraan rijden kan ie snel genoeg aan wennen lijkt mij, t is niet zo dat ie verder bekend staat als een brokkenpiloot oid.