The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Edwin90

Jongens laten we het gezellig houden! Hier heeft niemand wat aan...

Wings

Citaat van: Kootje op 01 december 2013 - 22:01:52
Weet je wat niet eerlijk is?

Dat je slechts het eerste zinnetje van m'n post aangrijpt om me terecht te wijzen en de rest, waarin ik duidelijk stel dat er meer variabelen zijn dan slechts de cijfers, gewoon negeert. Net als dat je blijft negeren dat ik meerdere malen, nu ook weer, aangeef dat de statistieken lang niet alles zeggend zijn.

En dan ook nog het gore lef hebben om mijn manier van discussiëren oneerlijk te noemen?  >:(

Waarom kom je dan met de statistieken op de proppen en verbindt je er conclusies aan? Datzelfde vroeg Jeroen je ook al. En verder zeg ik niet dat je oneerlijk bent [dat is een feit] maar vind ik [mening. En dat mag] je de situatie niet gelijk benaderen. De ene keer verbind je conclusies aan droge cijfers, de andere keer wil je het vanuit perspectief bekijken en Massa gaan beoordelen op zijn sterkte. Prima dat je dat doet en ook terecht [daarom koos ik bewust voor deze cijfers] maar dan moet je ook materiaal tegen elkaar gaan afzetten tegen elkaar in de juiste situatie als je suggereert dezelfde waarde aan cijfers te hechten en daarmee komt aanzetten. En dat zag ik niet. En mocht dat wel zo zijn excuses dat ik het gore lef had om het anders te zien.

Verder laat ik het erbij. Komend seizoen zal uitwijzen waar Kimi staat.

Figge

Citaat van: Jeroen op 30 november 2013 - 18:00:22
Is Alonso daarin niet uniek? Hoeveel rijders kan jij noemen die andere rijders in doorgaans betere wagens structureel verslaan dan? Ik zie ze niet. Alonso werd dit jaar tweede in een wagen die na die van Vettel niet het snelste was.

Vanuit dat persectief gezien heb ik regelmatig Hamilton, Raikonen, Rosberg en ook Grojean bijvoorbeeld een voor een Webber (als je die als RBR maatstaf zou nemen) zien finishen. Op Grojean na hebben ze allemaal ook gewonnen. Dus was het de wisselende vorm dan de wagen en rijders die het verschil maakte. Alonso heeft daarin het potentieel van zijn auto ogenschijnlijk het beste benut. Maar dat maakt hem niet uitzonderlijk veel beter dan rest of onverslaanbaar. Of de gegarandeerde winnaar in het duel dat hij 2014 met Kimi gaat hebben.



0634


Figge


0634

Het is ook niet dat ik Kimi een prutser vind hoor, is gewoon een topcoureur. Veel respect ook voor zijn comeback ;)

3phasE

Alonso is volgens mij zeker de betere coureur.
Denk niet dat we Raikkonen vaak vóór Alonso gaan aantreffen op de startopstelling.
Bovendien vind ik dat di Montezemolo Hulkenberg naar Maranello had moeten halen.
Minstens zo snel als Kimi maar meer een teamplayer en dus geschikter voor de scuderia...
The future is electric!

0634

Eens. In alles wat je zegt.

Plus: Hulk is een stuk jonger. Kimi is net zo oud als Alonso. Met Hulk heb je dus meteen een opvolger voor straks, met Kimi wordt dat een ander verhaal.

NielsD

Citaat van: Keijmel op 04 december 2013 - 20:36:23
Alonso is volgens mij zeker de betere coureur.
Denk niet dat we Raikkonen vaak vóór Alonso gaan aantreffen op de startopstelling.
Bovendien vind ik dat di Montezemolo Hulkenberg naar Maranello had moeten halen.
Minstens zo snel als Kimi maar meer een teamplayer en dus geschikter voor de scuderia...

Ook helemaal mee eensch. Al kijk ik meer naar het spektakel wat we kunnen verwachten en dan bedoel niet de spektakel op de baan.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230

http://www.gppits.net/nieuws/nieuwe_race_engineer_voor_kimi/

Ik zal het hier maar zetten zeker, wel interessant dat het iemand uit de cirkel van Alonso is. De intriges beginnen al ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Sow zeg! Natuurlijk, vrijdag, dus niet alles zeggend maar vind het verschil naar Alonso nu al groot. Zelfs Ricciardo en Magnussen staan korter bij hun teamgenoot.

Perton

Ferrari heeft gezegd de problemen van Kimi snel te willen oplossen. Maar het is mij niet erg duidelijk of hij wellicht technische problemen heeft, of dat ze bedoelen dat de auto hem nog niet lekker ligt en dat ze dat proberen op te lossen.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112917

Zoals dit artikel is opgesteld neig ik zelf een beetje naar die tweede optie.

Enzo

Citaat van: Wings op 14 maart 2014 - 16:19:59
Sow zeg! Natuurlijk, vrijdag, dus niet alles zeggend maar vind het verschil naar Alonso nu al groot. Zelfs Ricciardo en Magnussen staan korter bij hun teamgenoot.

De auto van Kimi was ook niet in orde vandaag. Iets met de ERS wat niet goed werkte

Wings

Sure. ;) Elders las ik de afstelling. Gaf me wel een 'here we go again' gevoel.

0634

Dit was pas de eerste vrije training zeg, wat een conclusies allemaal.