The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

0634

Nou, dat laatste hopen we natuurlijk niet ;).

McLaren_über_alles

Citaat van: Wings op 30 november 2013 - 22:19:06
Eerder liet Alonso dat ook bij Renault zien [na zijn comeback]. Daarom ging ik Alonso waarderen en respecteren. Liet me denken aan Senna die met een inferieure McLaren het de dominante Williamsen behoorlijk lastig maakte bij tijd en wijlen. Hoe snel of hoeveel te kort de Ferrari komt is moeilijk in te schatten maar dat neemt niet weg dat Alonso het beter doet dan het potentieel van de Ferrari. Want die hoort niet thuis voor een Red Bull. Ik denk dat we dat allen eens zijn met elkaar. Verder gaan we het meemaken komend jaar. Laten we hopen dat beiden competitief zijn en mijn geliefd Ferrari weer kampioen maken.

De Ferrari was ook wel een zeer constante wagen, dat terwijl andere wagens vaak de ene GP een stuk sneller waren, maar de andere GP nergens te bespeuren (bv. Lotus of Mercedes).

Je mag je ook niet verkijken op de (trage) kwalificatiesnelheid van de Ferrari. Daar waar Mercedes vaak stukken sneller leek in de kwalificaties, vielen ze vaak hopeloos naar achter tijdens de race. Het feit dat de Ferrari dan weer 2x zo goed startte als de andere wagens, deed de belabberde kwalificatie bijna steeds teniet.

Kortom, ZOOO slecht was de Ferrari nu ook weer niet...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Kootje

#317
Het zegt natuurlijk lang niet alles, maar ik gooi er toch even 'n statistiekje tegenaan. :)

                              Fernando Alonso     vs      Kimi Räikkönen

races:                     217                                    194                                     
podia:                       95   (43,7%)                      77    (39,6%)                           
pole positions:           22   (10.1%)                      16      (8,2%)                         
snelste rondes:          21     (9.6%)                      39    (20,1%)                           
zeges:                       32   (14,7%)                      20    (10,3%)                             
punten:                  1606   (gem. 7,4 per race)    969    (gem. 4.9 per race)*     
titels:                          2                                       1                                         

Uitgaande vd statistieken kun je niets anders dan concluderen wat velen (waaronder ikzelf) hier al opperden, namelijk dat Fernando de betere coureur is. Slechts waar het de snelste raceronde betreft is Kimi hem de baas. Echter kan ik uit diezelfde statistieken niet halen dat Kimi hem géén partij zou kunnen geven. (Iets wat velen hier ook beweren) Uiteindelijk ontlopen beiden elkaar nu ook weer niet zo heel erg veel. Een 2e titel lijkt echter ver weg voor de coole Fin.


* deze statistiek kan 'n vertekend beeld geven aangezien Kimi 2 jaar niet gereden heeft en er in die twee jaar hogere punten vergeven werden dan voorheen

0634

Dat zegt inderdaad alles.

Zet de stats van Vettel ernaast en dan zien we dus ook dat ie twee keer beter is dan Alonso en Raikkonen ::).

Kootje

volgens mij zeg ik ook dat dit lang niet alles zegt, offuh ....  ???

0634

Waarom plaats je het dan? Je wil er toch een standpunt mee onderbouwen, lijkt me? Je hangt er zelf ook allemaal conclusies aan op in dezelfde post.

Anders zou ik niet weten waarom je ze dan plaatst. Het is niet dat er iemand hier is die niet wist dat Kimi en Alonso zoveel hebben gewonnen.

Kootje

#321
Waarom plaats ik het dan? Omdat het wel iets zegt. Lang niet alles, maar toch ... Daarnaast wordt er met regelmaat geroepen dat Kimi Felipe niet eens de baas kon. Hierbij wordt ook altijd naar de statistieken verwezen. Felipe heeft meer punten gepakt, Felipe heeft  blablabla .... Dus leek het mij geen raar idee om de statistieken tussen Fernando en Kimi nu eens naast elkaar te leggen. Was nog niet gebeurt en ik betwijfel of iedereen hier die statistieken kende. Vast en zeker wel globaal, maar concreet .... nee, dat denk ik niet eigenlijk.

Daarnaast vraag ik me dan nu af welk punt ik er dan mee wil onderbouwen in jouw ogen. Het spreekt namelijk eerder tegen mijn punt dat Kimi niets onder doet voor Fernando dan andersom. Dus als ik echt 'n punt had willen maken met die statistiekjes, had ik er beter aan gedaan ze niet te plaatsen. Wat mijn conclusie betreft zeg ik volgens mij nog eens duidelijk dat dit "uitgaande van" is. Een intelligent persoon als jij (zo kom je iig wel op mij over) snapt dan toch wel, zeker in combinatie met de eerdere uitspraak: "het zegt natuurlijk lang niet alles", dat dit géén eindconclusie is aangezien er meer variabelen zijn dan cijfertjes alleen.

robbert

Citaat van: Jeroen op 01 december 2013 - 18:49:26
Dat zegt inderdaad alles.

Zet de stats van Vettel ernaast en dan zien we dus ook dat ie twee keer beter is dan Alonso en Raikkonen ::).

ja inderdaad, dan ga je zien dat hij zelfs bijna evengoed is als schumacher

Wings

@Kootje: Als je zoveel waarde hecht aan statistieken, zet de prestaties van Alonso en Kimi maar af tegen Massa. Eens kijken of beiden even goed zijn tegen één en dezelfde rijder. Het beste meetpunt is een gelijkwaardig en in dit geval het zelfde meetpunt.

Kootje

#324
Citaat van: Wings op 01 december 2013 - 20:42:26
@Kootje: Als je zoveel waarde hecht aan statistieken, zet de prestaties van Alonso en Kimi maar af tegen Massa. Eens kijken of beiden even goed zijn tegen één en dezelfde rijder. Het beste meetpunt is een gelijkwaardig en in dit geval het zelfde meetpunt.

Wat is er gelijkwaardig aan dan? De Massa van nu is imo geen schim van de Massa waar Kimi het tegen opnam, terwijl Kimi juist beter geworden is voor mijn gevoel.

Maar goed .... ook al is dat niet het geval, dan nog valt en staat dat ook met meerdere variabelen. Net als dat de statistieken tussen Kimi en Fernando ook niet alleszeggend zijn. Maar blijkbaar wil niemand (althans, jij en Jeroen niet) dat laatste lezen, hoe vaak ik dat ook herhaal. :-\

0634

Okee. Prima. Voor mij is de discussie klaar. Alles is wel gezegd.

Wings

Citaat van: Kootje op 01 december 2013 - 21:02:59
Wat is er gelijkwaardig aan dan? De Massa van nu is imo geen schim van de Massa waar Kimi het tegen opnam, terwijl Kimi juist beter geworden is voor mijn gevoel.

Oké, maar nu ga je ineens wel een situatie erbij betrekken. En ook nog eens één die discutabel is. Eerder kom je met cijfers op de proppen waar je droog conclusies aan verbindt. Dan vraag ik mij af of je de cijfers vanuit perspectief wilt bekijken of niet? Maar niet alleen als het jouw standpunt ten goede komt. Dat vind ik geen eerlijke discussie.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 01 december 2013 - 19:22:29
Waarom plaats je het dan? Je wil er toch een standpunt mee onderbouwen, lijkt me? Je hangt er zelf ook allemaal conclusies aan op in dezelfde post.

Anders zou ik niet weten waarom je ze dan plaatst. Het is niet dat er iemand hier is die niet wist dat Kimi en Alonso zoveel hebben gewonnen.

Omdat hier door sommigen wordt gevraagd of er argumenten zijn om te denken dat Kimi wel met Alonso mee zou kunnen. Nou, ja dus, en wel om de cijfers van kootje.

Kijk, dit hele topic is een non-discussie omdat niemand een sluitend antwoord kan geven tot het einde van 2014. Dat is prima, je kunt er nog altijd over discussiëren en speculeren. Maar ik erger me er mateloos aan hoe sommigen altijd net nog een persoonlijk tikje moeten uitdelen of moeten laten uitschijnen dat hun eigen argumenten beter zijn dan die van anderen (terwijl het voor iedereen koffiedik kijken is).

Dit is trouwens niet alleen aan jou gericht maar een algemene vaststelling in dit topic.


Kootje

#329
Citaat van: Wings op 01 december 2013 - 21:30:35
Citaat van: Kootje op 01 december 2013 - 21:02:59
Wat is er gelijkwaardig aan dan? De Massa van nu is imo geen schim van de Massa waar Kimi het tegen opnam, terwijl Kimi juist beter geworden is voor mijn gevoel.

Oké, maar nu ga je ineens wel een situatie erbij betrekken. En ook nog eens één die discutabel is. Eerder kom je met cijfers op de proppen waar je droog conclusies aan verbindt. Dan vraag ik mij af of je de cijfers vanuit perspectief wilt bekijken of niet? Maar niet alleen als het jouw standpunt ten goede komt. Dat vind ik geen eerlijke discussie.

Weet je wat niet eerlijk is?

Dat je slechts het eerste zinnetje van m'n post aangrijpt om me terecht te wijzen en de rest, waarin ik duidelijk stel dat er meer variabelen zijn dan slechts de cijfers, gewoon negeert. Net als dat je blijft negeren dat ik meerdere malen, nu ook weer, aangeef dat de statistieken lang niet alles zeggend zijn.

En dan ook nog het gore lef hebben om mijn manier van discussiëren oneerlijk te noemen?  >:(