The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Wings

Citaat van: Sabai op 09 oktober 2013 - 21:10:44
Citaat van: Wings op 09 oktober 2013 - 20:49:53
Welke foutjes?

Ik heb geen zin om er een hele discussie over te beginnen. Maar b.v in Sepang dit jaar had hij het slimmer kunnen aanpakken.

Dat was inderdaad een moment die een foutloze periode doorbrak. Net als Vettel die onder druk van Button bezweek. Zo kun je altijd stellen dat deze mannen stukken minder briljant zijn dan een Kimi, die nu 2 foutloze seizoenen rijdt. Ik vind het onredelijk maar heb er vrede mee.

Jehoentelaar

Ik snap de link tussen de foutjes van Alonso en het talent van Räikkönen niet. Maar vooruit, dan laten we het hier maar bij.

Arthur

Ik zie uit naar die tweestrijd. Mocht Alonso vet sneller zijn dan zal Raikkonen best wel een dienende rol uitvoeren als hij zelf geen kans meer maakt op het kampioenschap. Maar andersom moet ik dat nog zien. Verder zie ik Alonso eerder onsportieve streken uithalen als Raikkonen een echte concurrent blijkt te zijn.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

 :D Het ging uiteindelijk over een reactie op de poll en dat ik voor Kimi kies ondanks dat ik ze beiden even hoog heb maar Kimi de betere vind.

Jehoentelaar

Dat mag, maar het is leuk als je dat zou onderbouwen. Dan weet de rest van het forum ook waar je je stelling op baseert. Niet meer, niet minder. ;)

Wings

http://www.autosport.com/news/report.php/id/110497

Fernando Alonso: Felipe Massa not slower in F1 than Kimi Raikkonen

Fernando Alonso F1 Ferrari 2013

Fernando Alonso does not expect Kimi Raikkonen to deliver a dramatic transformation to Ferrari next season as he believes that Felipe Massa is no slower than his future team-mate.

With many in the paddock already focused on prospects for next year, Alonso suggests that the key to Ferrari's Formula 1 hopes will be on the car it produces, not what Raikkonen brings.

"For next year, with Kimi, we can do a very good championship for Ferrari, and try to again score as many points as possible," said Alonso ahead of the Japanese Grand Prix.

"But I think in terms of speed, Felipe is not any slower.

"When they were racing together, Felipe was as quick as him in a way.

"So, if we have a competitive car, we will enjoy the season, and we will do very good things.

"If we have a not very competitive car it will be very similar to this season I think."

Although Ferrari's efforts are now shifting towards 2014, Alonso thinks there is still plenty to be motivated about this year.

"Obviously when you finish the possibilities of winning the world championship, it is more difficult to motivate yourself no doubt," he said.

"But first we are fighting to be second in the world championship, which is obviously not a happy goal.

"There are another 22 drivers who are in a worse condition than you, because they are third, fourth, fifth and 10th etc., but there is a big target of second in the constructors' championship.

"I think it is very important for the team to improve its position in the constructors' championship.

"It will be important to close with Felipe the remaining races with Ferrari, and would be nice to be both in the podium, to be celebrating a victory or whatever happens.

"I think the whole team deserves this whole kind of happiness. We will work very hard and [it] will be easy to motivate in this aspect."

Wings

Citaat van: Sabai op 09 oktober 2013 - 21:33:14
:D Het ging uiteindelijk over een reactie op de poll en dat ik voor Kimi kies ondanks dat ik ze beiden even hoog heb maar Kimi de betere vind.

Daarom open ik ook deze poll. ;) Ik vraag mij aansluitend af waarom mensen die Kimi zo hoog aanslaan en zelfs boven Alonso plaatsen maar goed, dat verschil van mening, hoe oneens ik het ook ben, is de charme van dit topic. Ikzelf heb gestemd op Alonso beter dan Kimi. In snelheid deden Kimi en Massa niet veel onder voor elkaar in de tijd dat ze samen reden. Goed, nu vind ik Kimi wel als rijder gegroeid en denk ik dat hij het Alonso moeilijker kan maken dan voorheen maar ik geloof niet dat Ferrari hun filosofie zomaar aan de kant schuift. Met Alonso hebben ze de onbetwiste kopman en men zocht naar een vervanger voor de rol van Massa. Dat is Kimi geworden. Wel verwacht en hoop ik dat Kimi Alonso prikkelt door er korter bij te zitten. Kortom, de afstand tussen de eerste en tweede Ferrari verwacht ik kleiner dan nu maar het is nog steeds Alonso waar Ferrari zich op focust. Goed, hij zal even de stempel opnieuw moeten drukken maar gooit nu al ongezouten de knuppel in het hoenderhok om Kimi te wijzen naar zijn plek. Ik verheug me op de komst van de Fin.

Breaktest

Kimi zal heus een paar keer boven Alonso eindigen, maar uiteindelijk wint Alonso met 10 punten verschil.

0634

Da's niet veel. Dat is eigenlijk gewoon gelijkspel. :)

robbert

wie weet mogen we dit topic nog sluiten, als alonso ferrari verlaat ;)

Kootje

Citaat van: robbert op 11 oktober 2013 - 17:50:56
wie weet mogen we dit topic nog sluiten, als alonso ferrari verlaat ;)

zou wel heerlijk ironisch zijn als Kimi dan doodleuk WK wordt

Jehoentelaar

Dan vreet ik m'n Ferrarischoenen op. Met kerriesaus.

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 12 oktober 2013 - 17:50:07
Dan vreet ik m'n Ferrarischoenen op. Met kerriesaus.

;D daar hou ik je aan  ;)

janke

#43
Citaat van: Jehoentelaar op 12 oktober 2013 - 17:50:07
Dan vreet ik m'n Ferrarischoenen op. Met kerriesaus.

Goed kauwen hè. ;)

Ik stemde op Kimi. Net zo onzeker als dat wat de F1 met de nieuwe motoren en regelgeving gaat geven. Zou wel mooi zijn. De super held Alonso die het na kijken krijgt van de Fin.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Als varkens gaan vliegen, zal dat gebeuren.