The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Kootje

Beetje voorbarig Robbert. Misschien is de turbo van Ferrari wel de krachtiugste en meest betrouwbare van het veld en ontwikkelt er zich 'n strijd zoals detijds met Senna en Prost bij McLaren. Als team zo dominant dat de coureurs beiden voor de titel kunnen en mogen strijden. Ik hoop 't niet, maar wie weet? ???

robbert

Citaat van: Kootje op 26 november 2013 - 19:57:11
Beetje voorbarig Robbert. Misschien is de turbo van Ferrari wel de krachtiugste en meest betrouwbare van het veld en ontwikkelt er zich 'n strijd zoals detijds met Senna en Prost bij McLaren. Als team zo dominant dat de coureurs beiden voor de titel kunnen en mogen strijden. Ik hoop 't niet, maar wie weet? ???

zodanig strijden dat ze elkaar hun punten afsnoepen en zo een 3de hond met het been wegloopt, zoals in 2007 bij mclaren?

0634

Ik kan ook voorbeelden noemen waarbij twee binnen een team knokten maar toch kampioen werden. McLaren in 88 en 89. Williams in 87. T kan wel, al had ik Kimi ook niet genomen.


Kootje

Citaat van: robbert op 26 november 2013 - 20:19:41
Citaat van: Kootje op 26 november 2013 - 19:57:11
Beetje voorbarig Robbert. Misschien is de turbo van Ferrari wel de krachtiugste en meest betrouwbare van het veld en ontwikkelt er zich 'n strijd zoals detijds met Senna en Prost bij McLaren. Als team zo dominant dat de coureurs beiden voor de titel kunnen en mogen strijden. Ik hoop 't niet, maar wie weet? ???

zodanig strijden dat ze elkaar hun punten afsnoepen en zo een 3de hond met het been wegloopt, zoals in 2007 bij mclaren?

Dat kan ook gebeuren, maar dat is niet wat ik daar zeg.

Figge

Uiteindelijk denk ik dat dit een duel wordt ala Prost en Mansell. Ook toevallig bij Ferrari.
Wie er dan aan het langste eind gaat trekken laat zich naar mijn idee wel raden.

0634

#230
Citaat van: Figge op 27 november 2013 - 09:40:45
Uiteindelijk denk ik dat dit een duel wordt ala Prost en Mansell. Ook toevallig bij Ferrari.
Wie er dan aan het langste eind gaat trekken laat zich naar mijn idee wel raden.

Die twee kwamen ook bij mij op. In aanleg qua rijden was Prost niet veel sneller of beter, maar overall was hij veel slimmer, en kreeg hij het team achter zich. Prost was veel completer dan Mansell en ik denk dat Alonso dat ook is.

Mansell kon daar slecht tegen en ik vraag me af of Kimi dat wel kan. Iedereen doet wel of hij altijd zo cool is maar men zegt ook dat hij zo slecht presteerde tov Massa omdat hij geen motivatie meer had. Blijkbaar heeft hij moeite zich te motiveren als het circus niet om hem draait.

DJKEVKE

Ik denk dat je weinig verschillen gaat zien. Kimi moet gemotiveerd blijven en als dat lukt zal Alonso het heel zwaar krijgen met Kimi, echter denk ik dat zijn ervaring bij het team in 2014 de doorslag zal geven. Maar het zal miniem zijn.
Je krijgt geen hoofdpijn van drank maar van nadenken.

Arthur

#232
Citaat van: Jeroen op 27 november 2013 - 18:34:52
Citaat van: Figge op 27 november 2013 - 09:40:45
Uiteindelijk denk ik dat dit een duel wordt ala Prost en Mansell. Ook toevallig bij Ferrari.
Wie er dan aan het langste eind gaat trekken laat zich naar mijn idee wel raden.

Die twee kwamen ook bij mij op. In aanleg qua rijden was Prost niet veel sneller of beter, maar overall was hij veel slimmer, en kreeg hij het team achter zich. Prost was veel completer dan Mansell en ik denk dat Alonso dat ook is.

Mansell kon daar slecht tegen en ik vraag me af of Kimi dat wel kan. Iedereen doet wel of hij altijd zo cool is maar men zegt ook dat hij zo slecht presteerde tov Massa omdat hij geen motivatie meer had. Blijkbaar heeft hij moeite zich te motiveren als het circus niet om hem draait.

Ik denk eerder dat Kimi motivatieproblemen krijgt als er niets meer te halen valt [en dan bedoel ik vechten voor P1]. Tweede vindt ie ook helemaal niets.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Als je tweede bent in het team, win je dus per definitie niet. Dat bedoelde ik.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 27 november 2013 - 21:44:43
Als je tweede bent in het team, win je dus per definitie niet. Dat bedoelde ik.

Maar wie zegt dat hij tweede is in het team [ik begreep je overigens wel hoor ;)]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Ik, en met mij een hoop anderen. De argumenten zijn in de afgelopen pagina's al vaak gegeven. Kimi moet een hoop mazzel hebben wil hij kampioenschapstechnisch de kopman worden, bijvoorbeeld door een reeks pechsituaties voor Alonso vroeg in het seizoen.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 27 november 2013 - 21:51:39
Ik, en met mij een hoop anderen. De argumenten zijn in de afgelopen pagina's al vaak gegeven. Kimi moet een hoop mazzel hebben wil hij kampioenschapstechnisch de kopman worden, bijvoorbeeld door een reeks pechsituaties voor Alonso vroeg in het seizoen.

Op de 1e plaats zal Vettel hem dwarsbomen. Inzake Alonso ben ik nog niet zo zeker dat Kimi alle zeilen moet bijzetten.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Arthur op 27 november 2013 - 21:50:18
Citaat van: Jeroen op 27 november 2013 - 21:44:43
Als je tweede bent in het team, win je dus per definitie niet. Dat bedoelde ik.

Maar wie zegt dat hij tweede is in het team [ik begreep je overigens wel hoor ;)]

Nou, dat was ik.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 27 november 2013 - 22:00:30
Citaat van: Arthur op 27 november 2013 - 21:50:18
Citaat van: Jeroen op 27 november 2013 - 21:44:43
Als je tweede bent in het team, win je dus per definitie niet. Dat bedoelde ik.

Maar wie zegt dat hij tweede is in het team [ik begreep je overigens wel hoor ;)]

Nou, dat was ik.

Maar ik denk echt niet dat Kimi op die condities getekend heeft. Daar heeft hij geen zin in.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Niemand tekent onder deze condities. Noem het een natuurlijke schifting.