The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Wings

In 2006 besloot Schumacher zijn helm aan de wilgen te hangen. Na een reeks kampioenschappen maakte hij plaats voor de next generation. Met torenhoge verwachtingen stapte Kimi Räikkönen in bij Ferrari om zijn honneurs waar te nemen. Echter vertrokken sleutelfiguren en was het contrast tussen de Fin en Braziliaan, Felipe Massa, stukken kleiner dan gedacht.



Na het winnen van het kampioenschap volgt een moeilijke periode. Waar men verwacht dat Kimi door zal pakken en de kopmanstatus afdwingt, timmert Felipe Massa aan een weg om die status om te buigen. En met succes. Een jaar later is het niet de Fin maar de Braziliaan die vecht om de lauwerkrans.

Ferrari zakt verder weg, prestaties blijven uit, Kimi vertrekt om na 2 jaar afwezigheid terug te keren bij Lotus. Na een formidabel rentree tekent hij opnieuw voor het team in Maranello en wordt hij teamgenoot van Fernando Alonso. Hoe Kimi zich zal verhouden t.o.v is op diverse sites/fora en bedrijfskantines hét gesprek. Gaat Kimi het vuur aan de schenen leggen van Alonso of wordt het toch de rol als tweede viool? Bespreek het hier!

Enzo

Ik mis de optie: geen van beide of gelijkspel oid.

Lastig om te voorspellen. Heb Alonso iets hoger zitten dan Kimi, maar laatstgenoemde is wel erg sterk aan het racen de laatste tijd.
Daarnaast lijkt Alonso slecht met interne concurrentie om te gaan, getuige zijn seizoen met Lewis.

Het kan beide kanten op denk ik, kleine dingen zullen het verschil maken.

0634

Wordt een interessant duel denk ik, waar m.i. Alonso toch echt de completere coureur zal blijken te zijn. Ik vind de beslissing van Ferrari om Kimi aan te trekken onlogisch en ik had het nooit gedaan, een talent als Hulkenberg of van mijn part Bianchi had ik logischer gevonden dan een rijder die ook wereldkampioen is en geldt als een toprijder. Maar als kijker is het natuurijk bijzonder interessant om te volgen.

robbert

ik denk dat alonso aan het langste eind zal trekken. En dat hoop ik toch. Als het andersom is, dan er veel strubbelingen zijn binnen het team omdat alonso niet zou kunnen verdragen dat hij zijn meerdere moet bekennen aan zijn teamgenoot. En het gevolg zal puntenverlies zijn, met een groter gevolg, het verlies van de titels

Jehoentelaar

Alonso sneller, maar het verschil is niet bijzonder groot. Voorzie ook geen problemen.

T.Nuvolari

Mijn mening: Alonso met een wiel voorsprong sneller.

Mijn voorspelling: Kimi neemt de Ferre mee naar één van zijn beruchte dronkemansfeestjes. Het lukt Kimi enkele zeer compromitterende foto's van de Spanjaard te nemen en de rest van het seizoen offert hij zich op voor de Fin.  8)

Maikel0230

Is moeilijk om daar nu al concreet over te zijn, toch 1 ding, Alonso ≠ Massa

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Heb Alonso gestemd omdat ik die overall net iets hoger aansla en hij betrokken is geweest bij de ontwikkeling vd 2014 Ferrari.

Maar .... 'n vanzelfsprekenheidje gaat 't niet worden denk ik zo. Net als in het eerdere Vettel vs Raikkonen topic, denk ik ook hier dat Kimi het de Spanjaard best lastig kan/zal maken. En dan, 2007 in ogenschouw genomen, kan het zelfs maar zo zijn dat de toch al niet echt meer gelukkige Fernando weer nukken krijgt en uiteindelijk z'n meerdere zal moeten erkennen in de coole Fin. Op voorhand echter, geef ik de man uit Oviedo de meeste kans om als beste Ferraricoureur uit de bus te komen.

Wings

Citaat van: Enzo op 08 oktober 2013 - 18:35:37
Ik mis de optie: geen van beide of gelijkspel oid.

Zal niet gebeuren. Althans, niet op de kop af exact dezelfde prestatie. Altijd wel één die een pole, overwinning en/of een punt meer scoort. Exact gelijk is -bijna- onmogelijk. Maar voeg de optie gerust toe: het is een forum voor ons allen tenslotte. ;)

Enzo

Citaat van: Wings op 08 oktober 2013 - 22:06:51
Citaat van: Enzo op 08 oktober 2013 - 18:35:37
Ik mis de optie: geen van beide of gelijkspel oid.

Zal niet gebeuren. Althans, niet op de kop af exact dezelfde prestatie. Altijd wel één die een pole, overwinning en/of een punt meer scoort. Exact gelijk is -bijna- onmogelijk. Maar voeg de optie gerust toe: het is een forum voor ons allen tenslotte. ;)

Nee dude, dit is jouw topic. Ik zal een keuze maken.. ;)

Franky R.

Ik denk Alonso, maar hij zal een zeer, zware dobber krijgen aan Räikkönen...Hoewel Kimi ooit eens opzij ging voor Massa?

Jozef

Ik had tot een paar jaar geleden echt een bloedhekel aan Alonso en ik heb een zwak voor Räikkönen. Ik denk ook dat Kimi pakweg 5 jaar geleden de betere was van de twee (vooral in 2005, volgens mij het beste seizoen dat Kimi ooit reed).

Echter heb ik toch op Alonso gestemd omdat hij sinds zijn verhuis naar Ferrari alleen nog maar klasse heeft getoond. Zeer consistent, maakt nooit fouten, kan een aardig potje inhalen en verdedigen. Altijd met het mes tussen de tanden. Als Kimi wat tegenslag krijgt, en opnieuw wordt geconfronteerd met de rode brigade uit Maranello, kan het zomaar gebeuren dat de motivatie weer wegdeemstert zoals in zijn eerste carrière. Dit is het grote gevaar voor Räikkönen.

Maar het zal zeker een interessante worden en als de auto goed is, zullen ze zeker allebei races winnen en om de titel strijden! En dan zal het op details aankomen (omgang met de 5 motoren, met de banden, etc.).

robbert

Citaat van: Jozef op 09 oktober 2013 - 01:12:41
Ik had tot een paar jaar geleden echt een bloedhekel aan Alonso en ik heb een zwak voor Räikkönen. Ik denk ook dat Kimi pakweg 5 jaar geleden de betere was van de twee (vooral in 2005, volgens mij het beste seizoen dat Kimi ooit reed).

Echter heb ik toch op Alonso gestemd omdat hij sinds zijn verhuis naar Ferrari alleen nog maar klasse heeft getoond. Zeer consistent, maakt nooit fouten, kan een aardig potje inhalen en verdedigen. Altijd met het mes tussen de tanden. Als Kimi wat tegenslag krijgt, en opnieuw wordt geconfronteerd met de rode brigade uit Maranello, kan het zomaar gebeuren dat de motivatie weer wegdeemstert zoals in zijn eerste carrière. Dit is het grote gevaar voor Räikkönen.

Maar het zal zeker een interessante worden en als de auto goed is, zullen ze zeker allebei races winnen en om de titel strijden! En dan zal het op details aankomen (omgang met de 5 motoren, met de banden, etc.).

als ze beide om de titels strijden, dan zullen ze allebei de titels verliezen. Anders zullen ze echt goed moeten overeenkomen. Tenzij de wagen zo dominant is als de redbull

Fietser

Ik denk Alonso. Raikkonen is van het kaliber Massa en Grossjean - wel wat stabieler - en dat is niet genoeg. Naar mijn idee is 'snelheid' nog steeds de grootste factor in de F1, en die is m.i. meer aanwezig bij de Spanjaard.

Sabai

Ik schat ze allebei even hoog in. Alonso maakt imho iets meer foutjes. Snelheid hebben ze beiden en ook zijn allebei echte vechters in een race.