Round 15: Japanese Grand Prix, Suzuka International Racing Course

Gestart door Maikel0230, 07 oktober 2013 - 23:50:24

« vorige - volgende »

Suzuka is een legende op de kalender, wie voegt zijn naam (nog eens) toe aan de lijst?

Vettel
15 (78.9%)
Webber
2 (10.5%)
Alonso
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Grosjean
1 (5.3%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
1 (5.3%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

SDG

Nog even opmerken dat Force India in de laatste zeven GP's welgeteld 3 (drie!) punten heeft gescoord. Wat is er in godsnaam met dat team aan de hand?

Sauber daarentegen haalde uit de laatste vier races niet minder dan 38 punten (waarvan 32 op naam van Hülkenberg) en ligt nu nog maar 17 punten achter op Force India. Het gaat daar nog best spannend worden voor de zesde plaats.

Matthijs

Citaat van: SDG op 14 oktober 2013 - 12:54:48
Nog even opmerken dat Force India in de laatste zeven GP's welgeteld 3 (drie!) punten heeft gescoord. Wat is er in godsnaam met dat team aan de hand?

Sauber daarentegen haalde uit de laatste vier races niet minder dan 38 punten (waarvan 32 op naam van Hülkenberg) en ligt nu nog maar 17 punten achter op Force India. Het gaat daar nog best spannend worden voor de zesde plaats.

Ik denk dat Sauber dat wel redt met dit tempo. Heeft Hülkenberg alsnog de goede keus gemaakt.

Ik denk dat Force India de grootste verliezer is van de nieuwe Pirelli's. Dit in combinatie met coureurs die (onnodige) fouten maken.

T.Nuvolari

Ze zijn voornamelijk gestopt met de ontwikkeling van de wagen voor dit seizoen en dan zie je een team zo achteruit gaan.

Gerard

en dat , terwijl Eddie Jordan heeft gezegd dat Hulk een contract op zak heeft voor 2014 bij Force India ???
Goede keus?


robbert

ja het is allemaal sedert pirelli die banden moest aanpassen van de fia. Zo zijn er nog teams het slachtoffer geworden

Kootje

Citaat van: Terminator op 13 oktober 2013 - 20:45:58
Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2013 - 11:01:47
Nou, die actie kon niet, en dat is dus ook wel gebleken. Inhalen buiten de baan is geen inhalen.

Team had dat gewoon moeten doorgeven aan Ricciardo. Meestal doet de FIA dat wel. Echter kwam Sutil vrij snel daarna de pits in, waarna Ricciardo dus eigenlijk best genaaid was. Ze hadden de straf daarom best achterwege mogen laten. Denk niet dat Ricciardo hier nou tijdwinst mee had gehaald.

Diezelfde ronde nog?
Als dat het geval was dan is Daniël idd genaaid, maar anders had hij nog tijd genoeg om die plek terug te geven.

0634

Tja, het team? Ricciardo snapt  het spelletje zelf toch ook wel denk ik?

Kootje

Blijkbaar niet.


Voorbehoudens dat Sutil niet diezelfde ronde idd naar binnen ging voor z'n stop. In dat geval had hij nauwelijks tijd om die positie terug te geven.

0634

Naja, hoezo? Je snijdt af en haalt in, je weet meteen dat je fout zit lijkt me, ken je mooi ff liften. Iedereen blij.

Maar nee, dan moet zo'n team weer coachen... maar die rijders zijn toch niet simpel of zo. Ik, jij, wij allemaal, zien ook meteen dat dat niet mag, meteen op hetzelfde moment, dan weet hij dat toch zeker ook?

Kootje

Citaat van: Jeroen op 14 oktober 2013 - 21:05:31
Naja, hoezo? Je snijdt af en haalt in, je weet meteen dat je fout zit lijkt me, ken je mooi ff liften. Iedereen blij.

Normaal wel, maar in dit geval niet mee eens.
Hij kwam natuurlijk vlak voor de chicane de baan weer op en had eigenlijk gelijk al 'n aardig gaatje geslagen door deze doldrieste mislukte Kimi imitatie.  Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat hij op het rechte stuk die positie weer terug wou geven. Maar ja ... als Sutil dan ineens de Pits induikt dan gaat dat natuurlijk niet meer. ::)


Voorbehoudens dat Sutil idd die pitsstop maakte hé, anders had hij gewoon die positie terug moeten geven en is het idd 'n sukkel dat hij dat zelf niet snapt.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 14 oktober 2013 - 06:32:26
Citaat van: Jozef op 13 oktober 2013 - 23:23:05
Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2013 - 11:01:47
Nou, die actie kon niet, en dat is dus ook wel gebleken. Inhalen buiten de baan is geen inhalen.

Dan moet je het ook niet nep vinden dat hij achteraf wordt teruggedraaid.

Ricciardo had ook gewoon de plaats terug moeten geven en dan had er geen haan naar gekraaid. Dat hij dat niet deed, is gewoon dom.

Dat is juist wat ik bedoel. DAt het achteraf werd teruggedraaid is juist terecht ;).

En dat hij die plek niet teruggaf was idd dom. Natuurlijk moet het team iets zeggen, maar zelf kan je dat ook snappen.

Ow sorry, ik had je posts niet goed gelezen. :-[ Ben het dus 100% met je eens. ;)