Round 15: Japanese Grand Prix, Suzuka International Racing Course

Gestart door Maikel0230, 07 oktober 2013 - 23:50:24

« vorige - volgende »

Suzuka is een legende op de kalender, wie voegt zijn naam (nog eens) toe aan de lijst?

Vettel
15 (78.9%)
Webber
2 (10.5%)
Alonso
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Grosjean
1 (5.3%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
1 (5.3%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

KVDracer

Whopla, waarom Webber nog blijft bij RedBull is mij een raadsel? Zelfs deze gunnen ze hem niet of hebben ze schrik dat Vettel toch geen kampioen gaat worden  ::)

0634

Heel vreemd dat hij driestops moest doen. Waardeloze tactiek. Wel chapeau voor GRosjean verder. Die heeft de race nog leuk gemaakt, maar uiteindelijk is Red Bull gewoon sneller.

KVDracer

Banaan van de race: ingenieur van Webber.

Moest ik van Webber geweest zijn, ik zou gewoon doorgereden hebben. Hij is toch weg op het einde van het seizoen, dus wat gaan ze doen? Hem ontslaan? Ik zou tegen mijn ingenieur zeggen dat hij met zijn nieuwe banden de hoogste boom in kan en ik zou gewoon blijven doorrijden.

0634

Er zal toch niemand serieus hebben gedacht dat hij op het end dat gat naar Vettel nog zou dichtrijden én hem ook nog eens zou inhalen?

Gerard

Leuke race! Jammer dat een mooie inhaalactie! (Ricciardo op Sutil) in 130R weer na de race onderzocht wordt omdat er over de witte lijn gereden is

T.Nuvolari

Inderdaad. Ik snap ook niet echt hoe hij daar voordeel heeft uitgehaald, hij had Sutil al voor hij van de baan ging.
Verder een leuke GP om naar te kijken. Genoeg actie gezien vandaag.

0634

Citaat van: Gerard op 13 oktober 2013 - 09:39:42
Leuke race! Jammer dat een mooie inhaalactie! (Ricciardo op Sutil) in 130R weer na de race onderzocht wordt omdat er over de witte lijn gereden is

Daarom moeten er gewoon weer grindbakken komen. Dan haalt niemand buiten de witte lijnen in. Nu leg je daar asfalt neer, waardoor je het mogelijk maakt, maar dan achteraf weer moet ingrijpen als het in het heetst van de strijd gebeurt met een milimeter.

Wings

Ben ik dan de enige die de straf wel kan plaatsen? Niet erg dat Ricciardo te wijd gaat maar buiten de lijnen inhalen (of je inhaalactie afronden) mag niet. Dus geef je de plek terug. Ik riep meteen dat het een straf zou worden.

Edwin90

Citaat van: Wings op 13 oktober 2013 - 09:52:15
Ben ik dan de enige die de straf wel kan plaatsen? Niet erg dat Ricciardo te wijd gaat maar buiten de lijnen inhalen (of je inhaalactie afronden) mag niet. Dus geef je de plek terug. Ik riep meteen dat het een straf zou worden.

Mee eens, als Ricciardo die bocht 'normaal' had genomen had hij het niet gered. Terechte penalty als je het mij vraagt.

0634

Citaat van: Wings op 13 oktober 2013 - 09:52:15
Ben ik dan de enige die de straf wel kan plaatsen? Niet erg dat Ricciardo te wijd gaat maar buiten de lijnen inhalen (of je inhaalactie afronden) mag niet. Dus geef je de plek terug. Ik riep meteen dat het een straf zou worden.
Nee, de straf is terecht natuurlijk. Als daar grindbakken zouden liggen kan je er ook niet inhalen. Alleen heb ik persoonlijk liever grindbakken die voor scherprechter spelen dan de heren achteraf. Dat is dan mijn enige kanttekening.

Maikel0230

Zijn ze zo bang voor hun imago bij RB dat ze een wel vergezogde teamorder teamorder nodig hadden om hun poulain in een betere positie te krijgen

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2013 - 09:59:44
Citaat van: Wings op 13 oktober 2013 - 09:52:15
Ben ik dan de enige die de straf wel kan plaatsen? Niet erg dat Ricciardo te wijd gaat maar buiten de lijnen inhalen (of je inhaalactie afronden) mag niet. Dus geef je de plek terug. Ik riep meteen dat het een straf zou worden.
Nee, de straf is terecht natuurlijk. Als daar grindbakken zouden liggen kan je er ook niet inhalen. Alleen heb ik persoonlijk liever grindbakken die voor scherprechter spelen dan de heren achteraf. Dat is dan mijn enige kanttekening.

Mee oneens. Als 'eventjes buiten de baan belanden' kneiterhard zou worden afgestraft, door een uitvalbeurt, zou Ricciardo het wellicht niet geprobeerd hebben. Nu wel. Laten we die uitloopstroken in Godsnaam in ere houden want het opent deuren naar een gevecht.

0634

Citaat van: Wings op 13 oktober 2013 - 10:12:00
Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2013 - 09:59:44
Citaat van: Wings op 13 oktober 2013 - 09:52:15
Ben ik dan de enige die de straf wel kan plaatsen? Niet erg dat Ricciardo te wijd gaat maar buiten de lijnen inhalen (of je inhaalactie afronden) mag niet. Dus geef je de plek terug. Ik riep meteen dat het een straf zou worden.
Nee, de straf is terecht natuurlijk. Als daar grindbakken zouden liggen kan je er ook niet inhalen. Alleen heb ik persoonlijk liever grindbakken die voor scherprechter spelen dan de heren achteraf. Dat is dan mijn enige kanttekening.

Mee oneens. Als 'eventjes buiten de baan belanden' kneiterhard zou worden afgestraft, door een uitvalbeurt, zou Ricciardo het wellicht niet geprobeerd hebben. Nu wel. Laten we die uitloopstroken in Godsnaam in ere houden want het opent deuren naar een gevecht.

Ik heb niks aan dit soort inhaalacties die naderhand weer worden teruggedraaid. Als jij dat leuk vindt, prima, maar ik vind er geen hol aan. T is nep. T is schijn. T is niks. T is een chicane afsteken en hopen dat de FIA niets ziet.

Dit is gewoon een inhaalactie die eigenlijk niet kan, leg daar een grindbak neer en je krijgt die nepactie ook niet, dan zie je wellicht een echte actie die wel telt bij de chicane verderop. Daar heb je meer aan.

Wings

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2013 - 10:15:05
Ik heb niks aan dit soort inhaalacties die naderhand weer worden teruggedraaid. Als jij dat leuk vindt, prima, maar ik vind er geen hol aan. T is nep. T is schijn. T is niks. T is een chicane afsteken en hopen dat de FIA niets ziet.

Ik heb het over de ruimte, dus de mogelijkheid, om te vergalopperen: dat opent deuren naar een gevecht. Op het moment dat ieder klein foutje keihard wordt afgestraft haal je de angel uit de gevechten en wordt alleen ingehaald indien het snelheidsverschil groot is en de inhaalactie een gegarandeerd feit. Dat vind ik geen racen. Nu wel. Ricciardo had de plek moeten teruggeven en opnieuw een poging moeten wagen. Maar laten we de mogelijkheden tot inhalen nu niet willen indammen.

CitaatDit is gewoon een inhaalactie die eigenlijk niet kan, leg daar een grindbak neer en je krijgt die nepactie ook niet, dan zie je wellicht een echte actie die wel telt bij de chicane verderop. Daar heb je meer aan.

De actie kon prima en de poging juich ik toe. Knokpartijen voor iedere centimeter asfalt is wat ik wil zien. Vechten voor positie is de essentie van racen.

0634

Nou, die actie kon niet, en dat is dus ook wel gebleken. Inhalen buiten de baan is geen inhalen.