Round 15: Japanese Grand Prix, Suzuka International Racing Course

Gestart door Maikel0230, 07 oktober 2013 - 23:50:24

« vorige - volgende »

Suzuka is een legende op de kalender, wie voegt zijn naam (nog eens) toe aan de lijst?

Vettel
15 (78.9%)
Webber
2 (10.5%)
Alonso
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Grosjean
1 (5.3%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
1 (5.3%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Gerard

mmmm Kovalainen meteen in de eerste VT een halve seconde sneller dan GvdG...

19. Heikki Kovalainen     Caterham-Renault      1m37.595s  +3.438s 22
21. Giedo van der Garde   Caterham-Renault      1m38.025s  +3.868s 15

Kova zal volgend jaar wel weer in de Caterham zitten...

rafael25


NielsD

Mark Webber heeft pole, Vettel op de tweede plek. Seb kampte in Q1 met een KERS-probleem, dat verdween in Q2, maar kwam terug in Q3. Dat scheelt 0,4 á 0,5 tiende per rondje, maar toch een tweede plek. Lewis start vanaf de derde plek. Massa verslaat wederom Alonso in de kwalificatie en ook Hulkenberg staat voor Alonso.

Giedo heeft de 20e plek gepakt, maar pakt nog een paar plekken omdat sommige voor hem een straf hebben.

Morgen haalt Vettel, Mark al in voor de eerste bocht.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Vettel kreeg het gewoon niet voor elkaar om een zuiver rondje te rijden. Eerste snelle ronde bij uitkomen spoon ernaast, tweede snelle ronde te wijd bij hairpin en te sloom door spoon. Dan kom je te kort.

Verder gewoon ook goed gedaan van Webber!

NielsD

Als-ie KERS had gehad, dan kon hij die foutjes opvangen. Want z'n verlies op Webber was minder dan dat KERS scheelt.

Giedo heeft trouwens de 21e plek, en niet de 20e.. zoals ik zei. Foutje! ::)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Vettel had in zijn tweede rondje in Q3 geen Kers probleem.

CitaatVettel was hobbled by a loss of KERS on his first Q3 lap and was 0.4 seconds adrift of Webber's provisional pole effort.

The system was successfully reset for Vettel's second run but he could not improve enough to depose Webber, who then improved his pole time to 1m30.915s.
(van Autosport.com)

Fietser

Ik heb het niet zo op Suzuka. Hoe meer coureurs en andere insiders een circuit de hemel in prijzen, hoe minder kijkgenot er voor de doorsnee kijker valt te beleven. Natuurlijk is het een uitdagende en technische baan waar de mannen van de jongens worden gescheiden, maar zij-aan-zij-racen en inhalen is - op de veelgeroemde uitzonderingen na - erg lastig. In dat opzicht is Suzuka een beetje vergelijkbaar met Zandvoort en de Hungaroring: prachtig gelegen, wat smal en technisch, maar gortdroog. Het tegenovergestelde van de Tilke-banen, zeg maar.
Ik hoop echter van harte dat de zondag mij ongelijk geeft.

janke

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2013 - 08:30:49
Vettel had in zijn tweede rondje in Q3 geen Kers probleem.

CitaatVettel was hobbled by a loss of KERS on his first Q3 lap and was 0.4 seconds adrift of Webber's provisional pole effort.

The system was successfully reset for Vettel's second run but he could not improve enough to depose Webber, who then improved his pole time to 1m30.915s.
(van Autosport.com)

Inderdaad, met kunst en vliegwerk kregen de engineers het weer aan de praat. Maar alweer een goede kwali van Grosjean en Hülkenberg. Beiden volgend jaar in een Lotus zou toch geweldig zijn. Wat zgn kenners vinden het middelmaat. Ik niet. Vooral Hülkenberg. Die solliciteert echt naar een top team met top auto. Vind ik. Ik tip maar eens Grosjean voor de overwinning. :)
Some things are too important to be left in the past.

0634

Naja kunst en vliegwerk? Gewoon een reset van de electronica en Seb had weer Kers.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2013 - 08:30:49
Vettel had in zijn tweede rondje in Q3 geen Kers probleem.

CitaatVettel was hobbled by a loss of KERS on his first Q3 lap and was 0.4 seconds adrift of Webber's provisional pole effort.

The system was successfully reset for Vettel's second run but he could not improve enough to depose Webber, who then improved his pole time to 1m30.915s.
(van Autosport.com)

Red Bull zelf heeft bevestigd dat KERS tijdens gans Q3 niet gewerkt heeft. Horner zei het zelf tegen de BBC dus dat hij tijdens gans Q3 geen KERS had.

CitaatRed Bull sent Vettel out for another lap trying everything to get their hybrid boost system working again. Race engineer Guillaume Rocquelin told him to "untoggle then retoggle KERS" if it failed again on his flying lap. It was to no avail – Vettel gained some time but ended up more than a tenth of a second down on his team mate.

Als hij het had gehad was hij gemakkelijk aan een 1.30.6/7 geraakt, toch mag je dat rondje van Webber niet onderschatten, dat was een uitstekend rondje Suzuka en alweer een herinnering erbij voor de Australiër.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2013 - 10:18:19
Naja kunst en vliegwerk? Gewoon een reset van de electronica en Seb had weer Kers.

:o Wow ..... daar moet je echt wel voor gestudeerd hebben ;D

0634

Citaat van: Maikel0230 op 12 oktober 2013 - 10:23:44
Red Bull zelf heeft bevestigd dat KERS tijdens gans Q3 niet gewerkt heeft. Horner zei het zelf tegen de BBC dus dat hij tijdens gans Q3 geen KERS had.



Duidelijk. Dan heeft autosport dus ongelijk.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 12 oktober 2013 - 10:23:44

Als hij het had gehad was hij gemakkelijk aan een 1.30.6/7 geraakt, toch mag je dat rondje van Webber niet onderschatten, dat was een uitstekend rondje Suzuka en alweer een herinnering erbij voor de Australiër.
Was ook goed. Ik vond de beide rondjes van Vettel overigens ook simpelweg niet foutloos.

Maar goed, in de race is Webber geen probleem voor Vettel, neem ik aan.

Maikel0230

Dat hangt van Webber zijn start af, normaal verliest hij dan 3 a 4 plaatsen maar het moest maar eens net lukken dat hij redelijk wegkomt. Denk maar niet dat hij Vettel zomaar carte blanche gaat geven, als die twee in de clinch gaan zal derde hond Hamilton denk (hoop) ik toeslaan en het zou ook mooi zijn moesten de puzzelstukjes eindelijk eens voor Grosjean in elkaar vallen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wallie

Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen