Round 15: Japanese Grand Prix, Suzuka International Racing Course

Gestart door Maikel0230, 07 oktober 2013 - 23:50:24

« vorige - volgende »

Suzuka is een legende op de kalender, wie voegt zijn naam (nog eens) toe aan de lijst?

Vettel
15 (78.9%)
Webber
2 (10.5%)
Alonso
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Grosjean
1 (5.3%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
1 (5.3%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Sabai

Citaat van: Fietser op 12 oktober 2013 - 09:13:36
Ik heb het niet zo op Suzuka. Hoe meer coureurs en andere insiders een circuit de hemel in prijzen, hoe minder kijkgenot er voor de doorsnee kijker valt te beleven. Natuurlijk is het een uitdagende en technische baan waar de mannen van de jongens worden gescheiden, maar zij-aan-zij-racen en inhalen is - op de veelgeroemde uitzonderingen na - erg lastig. In dat opzicht is Suzuka een beetje vergelijkbaar met Zandvoort en de Hungaroring: prachtig gelegen, wat smal en technisch, maar gortdroog. Het tegenovergestelde van de Tilke-banen, zeg maar.
Ik hoop echter van harte dat de zondag mij ongelijk geeft.


Ik zie op deze baan meer inhaal mogelijkheden dan een gemiddelde tilke baan met maar 1 mogelijkheid.

NielsD

Citaat van: Sabai op 12 oktober 2013 - 12:17:59
Citaat van: Fietser op 12 oktober 2013 - 09:13:36
Ik heb het niet zo op Suzuka. Hoe meer coureurs en andere insiders een circuit de hemel in prijzen, hoe minder kijkgenot er voor de doorsnee kijker valt te beleven. Natuurlijk is het een uitdagende en technische baan waar de mannen van de jongens worden gescheiden, maar zij-aan-zij-racen en inhalen is - op de veelgeroemde uitzonderingen na - erg lastig. In dat opzicht is Suzuka een beetje vergelijkbaar met Zandvoort en de Hungaroring: prachtig gelegen, wat smal en technisch, maar gortdroog. Het tegenovergestelde van de Tilke-banen, zeg maar.
Ik hoop echter van harte dat de zondag mij ongelijk geeft.


Ik zie op deze baan meer inhaal mogelijkheden dan een gemiddelde tilke baan met maar 1 mogelijkheid.

Voor mij komt de vreugde ook een gedeelte door de historie die er is, en die mist een gemiddelde Tilke-baan ook.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar



Jehoentelaar

Die wel. 21e Of 22e starten merk je nauwelijks, twintig seconden achterstand in de openingsfase wel.

janke

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2013 - 10:18:19
Naja kunst en vliegwerk? Gewoon een reset van de electronica en Seb had weer Kers.

Dat is dan toch kunst en vliegwerk. ;)  Alhoewel ik nu lees dat die zonder het systeem Q3 heeft afgemaakt.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Citaat van: janke op 12 oktober 2013 - 20:08:04
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2013 - 10:18:19
Naja kunst en vliegwerk? Gewoon een reset van de electronica en Seb had weer Kers.

Dat is dan toch kunst en vliegwerk. ;)  Alhoewel ik nu lees dat die zonder het systeem Q3 heeft afgemaakt.

Klopt, Vettel had geen KERS in Q3. Daarom sprak Webber ook van een "hollow pole" in de persco.
Maar het maakt verder niet uit, ik gun het Webber wel.

0634

Ik ook. Bovendien reed hij gewoon een goed rondje en Seb ogenschijnlijk wat minder. Kleine momentjes.

Vervelend voor Vettel is dat hij op de vuile kant van de baan start, maar aan de andere kant zal hij morgen m.i. weer afgetekend de snelste zijn, dus zal dat 'probleem' slechts van korte duur zijn vrees ik...

Enzo

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2013 - 21:03:04
Ik ook. Bovendien reed hij gewoon een goed rondje en Seb ogenschijnlijk wat minder. Kleine momentjes.

Vervelend voor Vettel is dat hij op de vuile kant van de baan start, maar aan de andere kant zal hij morgen m.i. weer afgetekend de snelste zijn, dus zal dat 'probleem' slechts van korte duur zijn vrees ik...

Nah, Seb probeerde zonder KERS toch een toprondje eruit te persen, wat ook lukte.
Met KERS was hij ongeveer 3 tiende sneller geweest dan Webber vandaag.


0634

Dat klopt wel. Overdriven, heet dat op zijn Engels geloof ik.

janke

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2013 - 21:03:04
Ik ook. Bovendien reed hij gewoon een goed rondje en Seb ogenschijnlijk wat minder. Kleine momentjes.

Vervelend voor Vettel is dat hij op de vuile kant van de baan start, maar aan de andere kant zal hij morgen m.i. weer afgetekend de snelste zijn, dus zal dat 'probleem' slechts van korte duur zijn vrees ik...

Ik heb wel eens coureurs gezien die een wereld start maakte van de vuile kant. Niks nieuws. En wat Vettel betreft. die heeft ook al wat races dezelfde motor erin zitten. Maar dat hij de winnaar wordt lijkt me duidelijk. Géén fan van hem, maar een duidelijke beste in de F1. Jammer Alonso en Hamilton.
Some things are too important to be left in the past.

Arthur

Binnen 100 mtr is Webber de leiding kwijt gok ik zo een beetje... Anders wordt het echt leuk tussen Webber en Vettel
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Citaat van: Arthur op 13 oktober 2013 - 00:06:53
Binnen 100 mtr is Webber de leiding kwijt gok ik zo een beetje... Anders wordt het echt leuk tussen Webber en Vettel

Zal Webber morgen, bij een goede start, terugdenken aan Maleisië? Lekker het gras opdrukken die handel ;-)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: Arthur op 13 oktober 2013 - 00:06:53
Binnen 100 mtr is Webber de leiding kwijt gok ik zo een beetje... Anders wordt het echt leuk tussen Webber en Vettel
Het zou me verbazen als er een leuk duel komt... Vettel is m.i. gewoon een halve seconde per ronde sneller en dan lijkt het me een kwestie van tijd...

0634

Potjandikkie, zo makkelijk gaat het ook weeer niet... Die Grosjean is stevig aan het sturen hoor.