Waarom is de huidige F1 zo vaak saai

Gestart door Arthur, 07 oktober 2013 - 20:59:54

« vorige - volgende »

Gerard

Citaat van: Jeroen op 08 oktober 2013 - 17:40:27
http://www.gppits.net/magazine/het_duel_dat_nooit_verboden_had_mogen_worden/

Dat gevecht in dit artikel is dus een gevecht dat nooit meer zou mogen. Dat snap ik dus niet, want dit is voor mij dus echt racen.

Ik heb denk ik wel 15 DT penalties voorbij zien komen, alleen al vanwege het "weaven" ;D

Dit is wel waar het om gaat1 RACEN!

TheDoc

Citaat van: Gerard op 10 oktober 2013 - 16:46:43
Citaat van: Jeroen op 08 oktober 2013 - 17:40:27
http://www.gppits.net/magazine/het_duel_dat_nooit_verboden_had_mogen_worden/

Dat gevecht in dit artikel is dus een gevecht dat nooit meer zou mogen. Dat snap ik dus niet, want dit is voor mij dus echt racen.

Ik heb denk ik wel 15 DT penalties voorbij zien komen, alleen al vanwege het "weaven" ;D

Dit is wel waar het om gaat1 RACEN!

Jammer dat zo'n gevechten ons ontnomen worden.
Stel je eens voor wat zo'n duels zouden geven gecombineerd met KERS en DRS...

0634

Citaat van: Breaktest op 10 oktober 2013 - 12:21:36
Een aspect is nog niet genoemd: de grootte van het startveld. Hoe meer deelnemers, des te groter de kans dat zich duels op de baan voordoen (al moet de regisseur daar natuurlijk wel oog voor hebben). Zelf ben ik dus voorstander van een groot startveld, 26 auto's of zo. Dan is gelijk het probleem van het aanstormende talent opgelost.
Hoe meer deelnemers hoe meer actherblijvers. Het gaat om kwaliteit niet om kwantiteit.

Arthur

Citaat van: Gerard op 10 oktober 2013 - 16:46:43
Citaat van: Jeroen op 08 oktober 2013 - 17:40:27
http://www.gppits.net/magazine/het_duel_dat_nooit_verboden_had_mogen_worden/

Dat gevecht in dit artikel is dus een gevecht dat nooit meer zou mogen. Dat snap ik dus niet, want dit is voor mij dus echt racen.

Ik heb denk ik wel 15 DT penalties voorbij zien komen, alleen al vanwege het "weaven" ;D

Dit is wel waar het om gaat1 RACEN!

Dat weaven maakt het juist intenser, zie er absoluut geen probleem in!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Precies. Kijk, het uitgangspunt moet natuurlijk altijd zo zijn dat je een ander niet in gevaar mag brengen. Maar je moet verder vrij zijn om je te verdedigen. Blocken moet mogen. Zeker nu we DRS hebben zou dat moeten mogen.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 10 oktober 2013 - 17:10:56
Precies. Kijk, het uitgangspunt moet natuurlijk altijd zo zijn dat je een ander niet in gevaar mag brengen. Maar je moet verder vrij zijn om je te verdedigen. Blocken moet mogen. Zeker nu we DRS hebben zou dat moeten mogen.

De gedachte achter het verbod was natuurlijk dat een snellere auto niet makkelijk kon inhalen, dus voor het spektakel en veiligheid... [zucht] Het pure racen werd even [?] uit het oog verloren!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: Breaktest op 10 oktober 2013 - 12:21:36
Een aspect is nog niet genoemd: de grootte van het startveld. Hoe meer deelnemers, des te groter de kans dat zich duels op de baan voordoen (al moet de regisseur daar natuurlijk wel oog voor hebben). Zelf ben ik dus voorstander van een groot startveld, 26 auto's of zo. Dan is gelijk het probleem van het aanstormende talent opgelost.
inderdaad, dus waarom keuren ze het idee niet goed om met 3 wagens per team te rijden. En de teams verplichten om de 3de wagen te laten racen door nieuwe piloten

Sabai

Citaat van: robbert op 10 oktober 2013 - 18:15:05
Citaat van: Breaktest op 10 oktober 2013 - 12:21:36
Een aspect is nog niet genoemd: de grootte van het startveld. Hoe meer deelnemers, des te groter de kans dat zich duels op de baan voordoen (al moet de regisseur daar natuurlijk wel oog voor hebben). Zelf ben ik dus voorstander van een groot startveld, 26 auto's of zo. Dan is gelijk het probleem van het aanstormende talent opgelost.
inderdaad, dus waarom keuren ze het idee niet goed om met 3 wagens per team te rijden. En de teams verplichten om de 3de wagen te laten racen door nieuwe piloten

En wie gaat dat dan betalen? Er  staan nu al teams met het water aan de lippen. Dus dat zou betekenen dat alleen een team als Ferrari of RBR dat ksn betalen en daardoor een oneerlijk voordeel krijgen.

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 10 oktober 2013 - 17:06:40
Citaat van: Breaktest op 10 oktober 2013 - 12:21:36
Een aspect is nog niet genoemd: de grootte van het startveld. Hoe meer deelnemers, des te groter de kans dat zich duels op de baan voordoen (al moet de regisseur daar natuurlijk wel oog voor hebben). Zelf ben ik dus voorstander van een groot startveld, 26 auto's of zo. Dan is gelijk het probleem van het aanstormende talent opgelost.
Hoe meer deelnemers hoe meer actherblijvers. Het gaat om kwaliteit niet om kwantiteit.
Achterhoededuels kunnen net zo leuk zijn als om de koppositie. Ik weet niet wat dat met kwaliteit te maken heeft. Bovendien, laat die voorhoederijders maar eens tonen hoe ze met "rijdende chicanes" omgaan. De helft schijt in zijn broek als er eentje opduikt.


0634

Achterhoededuels zijn per definitie niet zo leuk als voorhoededuels. Daarom zijn ze ook bijna nooit in beeld. Het interesseert de meesten gewoon niet zo veel wie er 17e wordt en wie 19e.

Meer achterhoede teams als HRT of Marussia erbij maakt de F1 m.i. geen drol beter of leuker.

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 10 oktober 2013 - 19:48:10
Achterhoededuels zijn per definitie niet zo leuk als voorhoededuels. Daarom zijn ze ook bijna nooit in beeld. Het interesseert de meesten gewoon niet zo veel wie er 17e wordt en wie 19e.

Meer achterhoede teams als HRT of Marussia erbij maakt de F1 m.i. geen drol beter of leuker.
Het lijkt me vrij voor de hand liggen dat als er zowel vooraan als achteraan een duel gaande, het voorste duel wordt gevolgd. Maar als de keuze is tussen een solo rijdende leider en een stevig duel om de vijftiende plaats, kies ik voor het laatste. 

0634

Ik ook wel. Maar de regie vaak niet.

Maar goed, hoe het ook zij, ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat nog twee of drie teams erbij de sport leuker zouden maken, but thats me.

Buxoq

Ik zelf hoop dat ze weer terug gaan naar banden zoals in 2010. Dat ze volgend jaar waarschijnlijk brandstof moeten sparen vind ik op zich nog niet eens zo heel erg aangezien je dan nog steeds het verschil kan maken met zo laat mogelijk te remmen en zo veel mogelijk snelheid mee te nemen in de bochten. Met deze banden is dat nu juist niet mogelijk en dat vind ik jammer.


robbert

Citaat van: Gerard op 11 oktober 2013 - 14:44:11
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/301502/massa-vreest-weinig-spektakel-in-seizoen-2014/

Ik mag toch hopen dat Massa geen gelijk krijgt!!!
als het is zoals begin dit seizoen en er wordt weer geklaagd dan zal er wellicht weinig spektakel zijn