Moment van de race [Singapore 2013]

Gestart door Arthur, 22 september 2013 - 22:42:23

« vorige - volgende »

Gerard

Het 'incident'met Alonso en Webber hopudt de gemoederen wel bezig!
Ook Button tweet er volop over...




Fietser

Citaat van: Franky R. op 25 september 2013 - 19:38:47
Citaat van: Fietser op 25 september 2013 - 11:56:19


Mee eens. Webber is in alle opzichten klaar met de F1 en dat zal hij van nu af aan doorlopend laten blijken. Ondanks het feit dat hij heel tevreden mag zijn wat de F1 voor hem betekende (een topteam, miljoenen dollars, enkele zeges en veel aandacht) loopt hij nu te mokken over zijn team(genoot), de sfeer, de achterklap en de regels. Het is goed dat hij over 6 races een stap terug doet, want dat is het natuurlijk.




Dat hij mokt over Vettel was toch al duidelijk? Multi21 en het feit dat Vettel niet een is aangesproken door het team? Had Mark zijn mond maar moeten houden? Zeg het maar...


Dat hij miljoenen heeft verdiend in de sport is IMHO totaal niet relevant. Hoeveel mensen zijn er na 15 of 20 jaar werken bij dezelfde werkgever, net zo enthousiast als in de eerste week? Dan ga je toch ook dingen zien die voor verbetering vatbaar zijn?


Webber gaf ook aan dat het reizen er vermoeiend was. Dat is best een geloofwaardige reden.


En natuurlijk is de sfeer, het F1-coureur zijn -voor Webber-  dan verpest. Zelfs Niki Lauda zei ooit dat hij geen zin meer had, om "stomme rondjes te rijden"...Al kwam hij later nog wel terug...

Jij haalt er zaken bij die niet relevant zijn. Iedere coureur mokt wel eens, terecht of onterecht. (In geval Multi21 was dat natuurlijk terecht.) Waar het mij om ging is aan te tonen dat Webber aan het schoppen is tegen de F1 ofschoon die hem ontzettend veel heeft gebracht. De reden is m.i. dat hij diep in zijn hart weet dat hij niet (meer?) meekan met de allerbesten. Zo is hij momenteel de enige in het veld die zijn teamgenoot er nog niet heeft 'uitgekwalificeerd'. Overduidelijk onderdoen voor je teamgenoot is de basispijn van iedere coureur. Natuurlijk zegt een coureur-op-zijn-retour zoiets niet hardop, daarom verpakt hij het in gemok over zijn team, het 'wereldje', de stewards, de reglementen enz. enz.
Dat Lauda het zat was kwam niet omdat hij niet meer presteerde. Hij ging dan ook niet in 'een lagere klasse' rijden en keerde later terug naar de F1. En dat zie ik Webber niet doen.

Franky R.

Citaat van: Fietser op 26 september 2013 - 09:08:01


Jij haalt er zaken bij die niet relevant zijn. Iedere coureur mokt wel eens, terecht of onterecht. (In geval Multi21 was dat natuurlijk terecht.) Waar het mij om ging is aan te tonen dat Webber aan het schoppen is tegen de F1 ofschoon die hem ontzettend veel heeft gebracht. De reden is m.i. dat hij diep in zijn hart weet dat hij niet (meer?) meekan met de allerbesten. Zo is hij momenteel de enige in het veld die zijn teamgenoot er nog niet heeft 'uitgekwalificeerd'. Overduidelijk onderdoen voor je teamgenoot is de basispijn van iedere coureur. Natuurlijk zegt een coureur-op-zijn-retour zoiets niet hardop, daarom verpakt hij het in gemok over zijn team, het 'wereldje', de stewards, de reglementen enz. enz.
Dat Lauda het zat was kwam niet omdat hij niet meer presteerde. Hij ging dan ook niet in 'een lagere klasse' rijden en keerde later terug naar de F1. En dat zie ik Webber niet doen.


Alles wat ik schreef was relevant...Of leg mij even uit wat er relevant aan is, dat Webber de F1 'dankbaar' zou moeten zijn voor zijn miljoenen, het rijden voor een topteam e.d.?


Dat heeft Webber toch zelf afgedwongen?


En heb je met Webber gesproken?
CitaatDe reden is m.i. dat hij diep in zijn hart weet dat hij niet (meer?) meekan met de allerbesten. Zo is hij momenteel de enige in het veld die zijn teamgenoot er nog niet heeft 'uitgekwalificeerd'.


Want nu poneer je je mening als een waarheid...Terwijl ik aangaf wat Webber zelf verklaarde.

Jozef

#50
Citaat van: Gerard op 25 september 2013 - 22:02:23
Het 'incident'met Alonso en Webber hopudt de gemoederen wel bezig!
Ook Button tweet er volop over...



Alweer overdreven. Button spreekt van "penalties" terwijl die er niet eens waren, er waren alleen reprimandes. ::)

Dat het voor Webber ook tot een straf heeft geleid, ligt puur aan het feit dat hij dit seizoen al twee andere reprimandes kreeg. Anders waren hier nauwelijks woorden aan vuil gemaakt geweest. Als een voetballer in de Premier League zijn tiende gele kaart van het seizoen pakt omdat hij zijn truitje uittrekt na een doelpunt, dan wordt hij voor twee wedstrijden geschorst. Moeten de voetbalfans dan boos worden omdat het uittrekken van het truitje zo zwaar bestraft wordt?


Enzo


Fietser

Citaat van: Franky R. op 26 september 2013 - 13:52:00
Citaat van: Fietser op 26 september 2013 - 09:08:01


Jij haalt er zaken bij die niet relevant zijn. Iedere coureur mokt wel eens, terecht of onterecht. (In geval Multi21 was dat natuurlijk terecht.) Waar het mij om ging is aan te tonen dat Webber aan het schoppen is tegen de F1 ofschoon die hem ontzettend veel heeft gebracht. De reden is m.i. dat hij diep in zijn hart weet dat hij niet (meer?) meekan met de allerbesten. Zo is hij momenteel de enige in het veld die zijn teamgenoot er nog niet heeft 'uitgekwalificeerd'. Overduidelijk onderdoen voor je teamgenoot is de basispijn van iedere coureur. Natuurlijk zegt een coureur-op-zijn-retour zoiets niet hardop, daarom verpakt hij het in gemok over zijn team, het 'wereldje', de stewards, de reglementen enz. enz.
Dat Lauda het zat was kwam niet omdat hij niet meer presteerde. Hij ging dan ook niet in 'een lagere klasse' rijden en keerde later terug naar de F1. En dat zie ik Webber niet doen.


Alles wat ik schreef was relevant...Of leg mij even uit wat er relevant aan is, dat Webber de F1 'dankbaar' zou moeten zijn voor zijn miljoenen, het rijden voor een topteam e.d.?


Dat heeft Webber toch zelf afgedwongen?


En heb je met Webber gesproken?
CitaatDe reden is m.i. dat hij diep in zijn hart weet dat hij niet (meer?) meekan met de allerbesten. Zo is hij momenteel de enige in het veld die zijn teamgenoot er nog niet heeft 'uitgekwalificeerd'.


Want nu poneer je je mening als een waarheid...Terwijl ik aangaf wat Webber zelf verklaarde.

Wij poneren hier vaak onze mening als waarheid. Dat is niet zelden ook de kern van een (discussie)forum. Beetje flauw dat (notabene!) jij daar mee aankomt.

Nee, ik heb Webber niet persoonlijk gesproken. Maar met behulp van enig inzicht ben ik van mening dat wat Webber zelf verklaarde, onzin is. Wat te denken dat hij moe is van 'het reizen'. Zijn sportwagenraces (zijn volgende habitat) dan bij hem om de deur? Neem van mij aan dat de verder zeer sympathieke Australier nog vaak van huis zal zijn.
Ook kom je aan met Webbers 'afdwingen van zijn positie in een topteam'. Afdwingen is een van de meest overschatte woorden in de wereld van de sport. Het wordt te pas en te onpas gebruikt. Zo kun je in negatieve zin ook zeggen dat Webber het heeft afgedwongen dat de superieure Vettel de teamorders in Maleisie aan zijn laars lapte en Webber toch piepelde.
Dan nog iets: je haalt relevantie en dankbaarheid (bewust) door elkaar. Hij hoeft de F1 helemaal niet dankbaar te zijn. Daar staat echter tegenover dat hij hoeft ook weer niet (achteraf) hoeft te mokken op de F1. Als hij dat wel doet, dan ben ik zo vrij, met jouw goedkeuring hopelijk, om er op te wijzen dat de F1 de Australier geen windeieren heeft gelegd, in geen enkel opzicht.
Een voorbeeld: als hij zijn suffe getwitter over de stewards in Singapore (volgen er nog excuses, Mark?) nou eens achterwege laat (wat overigens geldt voor 99% van de twitteraars) en zich richt op dat wat hij moet doen, dan zullen critici (als ik) hem niet voor de voeten gooien dat hij best wel wat meer genegenheid mag tonen voor de F1.

Franky R.


CitaatWij poneren hier vaak onze mening als waarheid. Dat is niet zelden ook de kern van een (discussie)forum. Beetje flauw dat (notabene!) jij daar mee aankomt.


Ja, dat wil ik best toegeven, doch deed ik dat in deze casus niet! Dat is mijn punt.

CitaatOok kom je aan met Webbers 'afdwingen van zijn positie in een topteam'. Afdwingen is een van de meest overschatte woorden in de wereld van de sport. Het wordt te pas en te onpas gebruikt. Zo kun je in negatieve zin ook zeggen dat Webber het heeft afgedwongendat de superieure Vettel de teamorders in Maleisie aan zijn laars lapte en Webber toch piepelde.


Dus Webber heeft dat stoeltje gekregen omwille van zijn mooie blauwgroene  kijkers...Ok dan. En nu ben je woorden aan het verdraaien om je gelijk te behalen, IMHO.


Als Webber altijd al zo'n pannenkoek was, dan had hij niet lang in die RBR gezeten. Laat staan dat hij een dergelijke carrière in de F1 had opgebouwd. Idem voor een Massa of Trulli.


Dat bedoel ik met afgedwongen.


CitaatAls hij dat wel doet, dan ben ik zo vrij, met jouw goedkeuring hopelijk, om er op te wijzen dat de F1 de Australier geen windeieren heeft gelegd, in geen enkel opzicht.


Dat ontkent ook niemand, maar dat wil niet zeggen dat Webber zijn ongenoegen niet mag uitspreken. En dat is wel waar jij over valt, wat ik weer raar vind.




Fietser

Citaat van: Franky R. op 27 september 2013 - 15:15:37

Dus Webber heeft dat stoeltje gekregen omwille van zijn mooie blauwgroene  kijkers...Ok dan. En nu ben je woorden aan het verdraaien om je gelijk te behalen, IMHO.


------

Dat ontkent ook niemand, maar dat wil niet zeggen dat Webber zijn ongenoegen niet mag uitspreken. En dat is wel waar jij over valt, wat ik weer raar vind.

Ik vind dat Mark Webber altijd zijn ongenoegen mag uitspreken, of dat nu terecht is of niet. Maar men moet het niet raar vinden als hij daar reacties op krijgt. Zo gaat dat altijd bij mensen die de voorpagina's halen vanwege politiek, actualiteit, showbiz en ook sport.

Nee, hij heeft zijn stoeltje bij Red Bull niet aan zijn blauwe ogen te danken, maar aan het feit dat het management van dat team vond dat hij op dat moment de beste deal was (= zijn talent, salariseisen, de vooruitzichten, de combinatie met de andere coureur). Dat kun je 'afdwingen' noemen, ik vind die term erg theatraal.
En verder vind ik Webber een sympathieke vent en hoop voor hem dat hij gedurende de rest van het seizoen nog een overwinning pakt. Of krijgt. En hier laat ik het bij.

Op de valreep nog 1 vraag. Wat betekent IMHO?

Jehoentelaar

In my honest opinion. Moest het ook even opzoeken. ;)

Jozef

Denk dat het meestal bedoeld wordt als in my humble (bescheiden) mening, maar dat terzijde. ;) Internettaal dus.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 27 september 2013 - 19:28:32
Denk dat het meestal bedoeld wordt als in my humble (bescheiden) mening, maar dat terzijde. ;) Internettaal dus.


U heeft een wasmachine gewonnen! ;D ;D ;D