Main Menu

Rush

Gestart door Breaktest, 01 oktober 2013 - 14:00:02

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Gerard op 13 februari 2014 - 23:27:52
@Franky Gewoon ff branden, dan kun je um gewoon op je grote scherm kijken.. heb nl. ook gedaan :)

XViD in HD en 5.1 geluid... En dus op een groot scherm ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Vandaag kwam ik er niet onderuit en heb ik Rush gekeken. Met de feiten als basis een topfilm neergezet. Zo links en rechts wat aangedikt maar geeft een goede vertaling van de sfeer van toen. Los van het feit dat de vete tussen Lauda en Hunt een prominente rol vertegenwoordigen. Het aanzien wel waard. Ben wel benieuwd of Lauda de film heeft gezien en voorzien van commentaar.


Wings

Thanks. Maar hij geeft -bij mij- aan: stream not found. Zal zelf eens speuren vandaag. Wat ik gisteren vandaag vergat te melden is het enige puntje van kritiek is dat Hunt als een soort van bad-cop werd weggezet. Maar goed, ik begrijp ook dat het daarom een film is in plaats van een documentatie. Er moet een verhaal in zitten.

janke

The man who was Daniel Bruhl's stunt double in the film Rush has been killed in a car accident in Italy.

Mauro Pane, 50, disappeared last Sunday and was found after four days of police searching. Pane was discovered in his Renault Megane in a canal running between the towns of Pavie and Piacenza. An unidentified woman was found alongside Pane in the car.

Bron:ESPN.



Links Film director Ron Howard en daarnaast Mauro Pane.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Een tragedie...RIP :(

Kootje

Ironisch dat iemand die z'n geld verdient door z'n leven op het spel te zetten, aan z'n einde komt door 'n ogenschijnlijk lullig auto-ongelukje. :-\

R.I.P

Wings

Kennelijk was Rush een succesnummer:


Fietser

Eindelijk gezien.
Pro: Daniel Bruhl was goed gecast. En veel vroem-vroem.
Contra: De rivaliteit tussen de matadoren stond veraf van de werkelijkheid; hun karakters ontstijgen het striphelden-niveau zelden.
Maar soit, het is cinema.
Eindoordeel: hele aardige kinderfilm. 

Perton

Citaat van: Wings op 14 maart 2014 - 17:14:51
Kennelijk was Rush een succesnummer:


Volgens mij heeft 1 niet zoveel te maken te maken met het succes van Rush. Ik zou eerder zeggen met het succes van Senna, aangezien dat ook een documentaire was. Maar da's detail natuurlijk ;)

0634

Citaat van: Fietser op 27 maart 2014 - 11:11:02
Eindelijk gezien.
Pro: Daniel Bruhl was goed gecast. En veel vroem-vroem.
Contra: De rivaliteit tussen de matadoren stond veraf van de werkelijkheid; hun karakters ontstijgen het striphelden-niveau zelden.
Maar soit, het is cinema.
Eindoordeel: hele aardige kinderfilm.

Natuurlijk is het verHollywoodst. Logisch. Maar zo stripheldenachtig vond ik hun karakters niet. Hunt de flamboyante en Lauda de ultra-professional. Zo was het ook wel. Hunt werd door Hesketh ook gewoon 'superstar' genoemd en had ook echt een wispelturig liefdesleven.


Perton

Natuurlijk zal het in de film wat meer good vs. evil neer zijn gezet dan de nuance die er in het echt daadwerkelijk is geweest. Geen idee, voor mijn tijd tenslotte, maar dat is wel wat ik in de reviews en van fans las. Als dat dan direct stripheldenniveau is.. dan vraag ik me af hoe Fietser de film graag had gezien. En dat is een oprechte vraag, geen kritiek. Want naar mijn idee is het juist erg goed uitgevoerd, de balans tussen een film die racefans graag zouden willen hebben en het Hollywoodachtige om ook het grote publiek te plezieren.

janke

Citaat van: Fietser op 27 maart 2014 - 11:11:02

Eindoordeel: hele aardige kinderfilm.

Ik ben dan ook een ouwere hier op het forum Fietser, maar kinderfilm vind ik een kinderachtige opmerking. En dan hou ik me in. Ja het is fictie, het is cinema, het is vermaak. Maar de sfeer uit de 70tiger jaren zat goed in de film verweven. En of dan het verhaal Hunt/Lauda niet zo klopt, wat zou het. Hoe het werkelijk zat hebben we al weet ik niet hoe vaak door de jaren heen kunnen lezen. Het was geen biografische film, maar vermakelijk. Zijn entree geld waard. Mijns inziens.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Het is natuurlijk ook niet voor niets dat Howard deze twee karakters uitkoos. Waren nogal tegengesteld, dus dat werkt goed op film.

Fietser

Met 'stripheldenniveau' doel ik met name op de kinderlijke dialogen tussen de diverse karakters. Met gevolg dat nergens in de film de werkelijkheid 'geraakt' werd. Na het bekijken van 'Rush' had ik dan ook geen enkel moment het idee Hunt en Lauda te hebben gezien. Ik zag een Oostenrijkse robot en een Britse playboy, en volgens mij is dat ook wat velen het liefste wil zien - lekker duidelijk. Prima, geen enkel probleem mee, het circus moet draaien en er moet brood op de plank. Maar persoonlijk word ik graag bewogen door een film of boek. Ooit, toen ik jong was, wilde ik vooral vermaakt worden. (Soms nog, overigens...) En dat is wat deze film vooral doet, vandaar mijn ietwat chargerende conclusie: een aardige kinderfilm. Leuk, maar meer ook niet.