Main Menu

Rush

Gestart door Breaktest, 01 oktober 2013 - 14:00:02

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Perton op 02 april 2014 - 14:01:41
Het probleem met die extra 2 race-uur is juist dat het dan alsnog een film wordt waar het gemiddelde publiek gillend bij wegloopt. Van mij had het ook gemogen en ik vond het erg jammer dat bijvoorbeeld in de film niet duidelijk werd dat Hunt gewoon een eigenwijze lul was die alle adviezen van zijn team negeerde om binnen te komen, maar goed, dat zal Jantje en Pietje ook weinig hebben uitgemaakt waarom die banden van hem eraan gingen. Dus ik denk dat het filmtechnisch een erg goed aantal minuten raceduur is geweest. Autosportfantechnisch natuurlijk veel te weinig.


Daarvoor zijn er documentaires... :P
;)

Edwin90

Het viel mij ook op dat Lauda het entreegebouw van Paul Ricard in liep, en vervolgens over het rechte stuk van Brands Hatch knalde.  ;D
Wij zien zoiets, de gemiddelde kijker heeft geen flauw benul. :)

SDG

Citaat van: Edwin90 op 02 april 2014 - 17:17:02
Het viel mij ook op dat Lauda het entreegebouw van Paul Ricard in liep, en vervolgens over het rechte stuk van Brands Hatch knalde.  ;D
Wij zien zoiets, de gemiddelde kijker heeft geen flauw benul. :)

Idem voor de Nürburgring, waar de coureurs in de film een stukje op de nieuwe omloop rijden, die er in 1976 helemaal nog niet lag.

Arthur

Allemaal details voor de die-hardfan! De gemiddelde kijker heeft het niet in de gaten en dat hoeft ook niet. Het is geen documentaire maar een film over een F1 seizoen en rivaliteit tussen twee coureurs. Niet storend dus voor mij. Ik vind het een vermakelijke film en goed geacteerd ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 03 april 2014 - 20:49:53
Allemaal details voor de die-hardfan! De gemiddelde kijker heeft het niet in de gaten en dat hoeft ook niet. Het is geen documentaire maar een film over een F1 seizoen en rivaliteit tussen twee coureurs. Niet storend dus voor mij. Ik vind het een vermakelijke film en goed geacteerd ;)


Mee eens! Zit Rush al in de ramsj trouwens, want ik ga geen volle pond betalen als het straks toch al voor de helft of minder wordt aangeboden... :P

Kootje

Citaat van: Arthur op 03 april 2014 - 20:49:53
Allemaal details voor de die-hardfan! De gemiddelde kijker heeft het niet in de gaten en dat hoeft ook niet. Het is geen documentaire maar een film over een F1 seizoen en rivaliteit tussen twee coureurs. Niet storend dus voor mij. Ik vind het een vermakelijke film en goed geacteerd ;)

Die details zag ik ook niet. Waarschijnlijk gaan die dingen me pas opvallen zodra ik 'm nog 'n keer ga kijken, omdat ik dan minder met het verhaal zelf bezig ben.

Perton

Details over op welk circuit ze zitten, let ik ook niet op. Sommige circuits uit de jaren '70 bestaan nou eenmaal niet meer of niet in de juiste vorm. Volgens mij worden oorlogsfilms die in Nederland afspelen ook vaak in Hongarije of Tsjechië opgenomen, vind ik allemaal prima.

0634

Yup. Algemeen gebruik bij films. Bij Amsterdamned spatten de boten die door de grachten raasden een paar mensen nat die beneden aan het water wat zaten te drinken. In Amsterdam kán je niet eens beneden langs de gracht zitten, dat kan alleen in Utrecht. Gebeurt dus vrij vaak.

Arthur

Daarom vind ik het niet erg. Denk alleen maar even aan de film Driven en het is bij Rush allemaal vergeven ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Brrrr, daar wil ik nooit meer aan terugdenken, wat een draak was dat!

Ik weet nog dat Stallone in de periode daarvoor steeds in de F1 paddock rondhing omdat hij eigenlijk een F1 film wilde maken. Zooooooo blij dat hij besloot voor de Indy's te gaan!

Kootje

Hij had weinig andere keus, Bernie gaf geen groen licht voor dat project. ;D

0634


Arthur

#192
Die scene met dat putdeksel... tenenkrommend!!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Toch vond ik het, ondanks alles, best 'n vermakelijke film. Zolang je er maar niet naar gaat kijken als zijnde 'n serieuze racefilm, maar slechts als geestdodend vermaak. ;)

Arthur

Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 10:43:53
Toch vond ik het, ondanks alles, best 'n vermakelijke film. Zolang je er maar niet naar gaat kijken als zijnde 'n serieuze racefilm, maar slechts als geestdodend vermaak. ;)

Juist in die film stoorde ik me mateloos aan alles wat over racen ging omdat 99% crap was!! Was het over crossfietsen gegaan had ik het waarschijnlijk nog kunnen verteren....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel