Round 14: Korean Grand Prix, Korea International Circuit

Gestart door Maikel0230, 23 september 2013 - 20:31:09

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Sabai op 05 oktober 2013 - 11:48:57
Citaat van: robbert op 05 oktober 2013 - 10:47:51
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 10:00:00
En veel plezier ook. :)

Wordt vast leuker dan deze race... :-[

ja inderdaad, dat ben ik ook zeker van. Het wordt toch treintje rijden met die fantastische banden. Ben er niet rouwig om, als ik de race niet live kan zien. Zal hem wel opnemen om de start te kunnen zien, en enkele 'hoogtepunten' van de race te kunnen meemaken. Tussendoor kan ik gewoon doorspoelen


Konden ze maar weer tanken. Zat van de week de gp van europa uit 1995 en de gp van Hongarije uit 1998 te bekijken en dat waren pas strategieën in die tijd en spannend. Zonder snel sleitende banden kers of andere onzin

en werd er toen nog ingehaald of was het ook treintje rijden? Want ik kan mij herrinneren dat de meeste blij waren dat het tanken verboden werd

Maikel0230

#106
Ik kan begrijpen dat DRS veel mensen iriteert (including me) maar wat is er eigenlijk mis met KERS, is toch een leuk middel om aan te vallen of te verdedigen, DRS heeft het effect ervan geneutraliseerd maar soms al DRS niet mag gebruikt worden zie je vaak hoe KERS soms briljante acties tot stand brengt. Voordeel van KERS is ook dat beide coureurs die in gevecht zijn het kunnen hebben, iets wat bij DRS enkel maar gebeurt in druk verkeer of achterliggers.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: NielsD op 05 oktober 2013 - 10:27:51

Omdat Ferrari met Alonso tweede staat, en dus na Vettel het belangrijkste is.
Geen argument. Ik hoor al jaren dat Ferrari met moeite op het podium kan komen.

0634

Citaat van: Wings op 05 oktober 2013 - 10:36:59
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 10:11:34
Beetje dooddoener dan he.

Merc vecht ook om het podium. En Lotus. En Webber. Waarom noemen we dan steeds Ferrrari en niet de rest?

Dat moet je aan robbert vragen. Maar een dooddoener vind ik het niet. Mijns inziens mag iedereen zelf bepalen wie hij noemt en wie niet en waarom. Ik zie het probleem niet.

Klopt. Maar iedereen mag ook zeggen dat Ferrari bijna constant tweede wordt en zich afvragen waarom er dan steeds juist bij Ferrari bedenkingen worden gezet. Lijkt mij geen shockerende of vervelende opmerking. Maar jij ziet dat dus anders begrijp ik?

0634

Citaat van: robbert op 05 oktober 2013 - 10:44:11


inderdaad. Mercedes is qua racepace nu wel sneller dan ferrari. En als Alonso een goeie start maakt, wat zeer goed mogelijk is, dan zullen ze moeten verdedigend rijden.
Is dat zo? Waarom is Alonso nu al drie keer op rij tweede geworden dan? Zal de racepace van Ferrari dan niet op zijn minst om en nabij gelijk zijn aan die van Merc?

0634

Citaat van: Sabai op 05 oktober 2013 - 11:48:57
Citaat van: robbert op 05 oktober 2013 - 10:47:51
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 10:00:00
En veel plezier ook. :)

Wordt vast leuker dan deze race... :-[

ja inderdaad, dat ben ik ook zeker van. Het wordt toch treintje rijden met die fantastische banden. Ben er niet rouwig om, als ik de race niet live kan zien. Zal hem wel opnemen om de start te kunnen zien, en enkele 'hoogtepunten' van de race te kunnen meemaken. Tussendoor kan ik gewoon doorspoelen


Konden ze maar weer tanken. Zat van de week de gp van europa uit 1995 en de gp van Hongarije uit 1998 te bekijken en dat waren pas strategieën in die tijd en spannend. Zonder snel sleitende banden kers of andere onzin

Mwah, dan pak je er wel de leuke races uit. Het is echt niet zo dat toen alles maar spektakel was en alles nu ruk. Heel veel races werden op tactiek beslist en inhalen was zeldzaam hoor. Af en toe eens een leuke race, maar ook heel veel saai. In 98 overigens meer dan in 95.

Ik vraag me ook ernstig af of bijtanken de sport echt veel leuker zou maken. Ik zeg niet van niet hoor, ik heb eigenlijk geen idee.

robbert

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 14:08:39
Citaat van: robbert op 05 oktober 2013 - 10:44:11


inderdaad. Mercedes is qua racepace nu wel sneller dan ferrari. En als Alonso een goeie start maakt, wat zeer goed mogelijk is, dan zullen ze moeten verdedigend rijden.
Is dat zo? Waarom is Alonso nu al drie keer op rij tweede geworden dan? Zal de racepace van Ferrari dan niet op zijn minst om en nabij gelijk zijn aan die van Merc?

ik bedoel dus wel in korea é. Heb je alle trainingen gevolgd? Dan kan je zien dat ferrari in long runs ook niet zo snel is als mercedes. Ik hoop ook dat het anders is, alleen voor het wk. Maar we moeten realistisch zijn. Ferrari heeft dan ook eens moeite met de banden, terwijl mercedes en vooral redbull niet heeft

0634

Ja Robbert, maar je zegt bijna voor aanvang van ieder weekend dat Ferrari het lastig krijgt. Dat bedoelde ik meer. ;)

Sabai

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 14:11:33
Citaat van: Sabai op 05 oktober 2013 - 11:48:57
Citaat van: robbert op 05 oktober 2013 - 10:47:51
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 10:00:00
En veel plezier ook. :)

Wordt vast leuker dan deze race... :-[

ja inderdaad, dat ben ik ook zeker van. Het wordt toch treintje rijden met die fantastische banden. Ben er niet rouwig om, als ik de race niet live kan zien. Zal hem wel opnemen om de start te kunnen zien, en enkele 'hoogtepunten' van de race te kunnen meemaken. Tussendoor kan ik gewoon doorspoelen


Konden ze maar weer tanken. Zat van de week de gp van europa uit 1995 en de gp van Hongarije uit 1998 te bekijken en dat waren pas strategieën in die tijd en spannend. Zonder snel sleitende banden kers of andere onzin

Mwah, dan pak je er wel de leuke races uit. Het is echt niet zo dat toen alles maar spektakel was en alles nu ruk. Heel veel races werden op tactiek beslist en inhalen was zeldzaam hoor. Af en toe eens een leuke race, maar ook heel veel saai. In 98 overigens meer dan in 95.

Ik vraag me ook ernstig af of bijtanken de sport echt veel leuker zou maken. Ik zeg niet van niet hoor, ik heb eigenlijk geen idee.

Wat mij opvalt is dat ik deze sport op een compleet andere manier beleef dan veel andere mensen. Om het op jouw manier te zeggen of er nou 10x of 100 keer ingehaald word zal me een worst wezen  ;)


Wings

Citaat van: robbert op 05 oktober 2013 - 10:45:04
Citaat van: Wings op 05 oktober 2013 - 10:36:59
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 10:11:34
Beetje dooddoener dan he.

Merc vecht ook om het podium. En Lotus. En Webber. Waarom noemen we dan steeds Ferrrari en niet de rest?

Dat moet je aan robbert vragen. Maar een dooddoener vind ik het niet. Mijns inziens mag iedereen zelf bepalen wie hij noemt en wie niet en waarom. Ik zie het probleem niet.

Ja inderdaad, in een forum mag je toch vrij zijn wan mening over de piloten en teams. En het is idd omdat alonso toch de 'naaste' concurrent is van vettel in het kampioenschap

Je hoeft je niet te verantwoorden voor je mening en je hebt gelijk. Ferrari is in de basis niet de snelste auto. Dat zien we op zaterdag. Dus op zondag is het de vraag of ze mee kunnen op het podium. Toegegeven, op zondag hebben ze meestal wel een goede pace maar dat geeft geen garantie. Verder denk ook ik dat ze het hier wat lastiger gaan krijgen maar verwacht ik Alonso wel op het podium.

Wings

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 14:05:56
Citaat van: Wings op 05 oktober 2013 - 10:36:59
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 10:11:34
Beetje dooddoener dan he.

Merc vecht ook om het podium. En Lotus. En Webber. Waarom noemen we dan steeds Ferrrari en niet de rest?

Dat moet je aan robbert vragen. Maar een dooddoener vind ik het niet. Mijns inziens mag iedereen zelf bepalen wie hij noemt en wie niet en waarom. Ik zie het probleem niet.

Goed begrepen.

Klopt. Maar iedereen mag ook zeggen dat Ferrari bijna constant tweede wordt en zich afvragen waarom er dan steeds juist bij Ferrari bedenkingen worden gezet. Lijkt mij geen shockerende of vervelende opmerking. Maar jij ziet dat dus anders begrijp ik?

robbert

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 14:18:19
Ja Robbert, maar je zegt bijna voor aanvang van ieder weekend dat Ferrari het lastig krijgt. Dat bedoelde ik meer. ;)

ja ik kan moeilijk zeggen dat ze gaan winnen é. Dat bedoel ik dus met realistisch zijn. Het is ieder weekend hetzelfde, vettel zal de race winnen. De meeste zegt toch ook na de laatste races dat het saai was....

0634

Citaat van: Wings op 05 oktober 2013 - 15:28:32
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 14:05:56
Citaat van: Wings op 05 oktober 2013 - 10:36:59
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 10:11:34
Beetje dooddoener dan he.

Merc vecht ook om het podium. En Lotus. En Webber. Waarom noemen we dan steeds Ferrrari en niet de rest?

Dat moet je aan robbert vragen. Maar een dooddoener vind ik het niet. Mijns inziens mag iedereen zelf bepalen wie hij noemt en wie niet en waarom. Ik zie het probleem niet.

Goed begrepen.

Klopt. Maar iedereen mag ook zeggen dat Ferrari bijna constant tweede wordt en zich afvragen waarom er dan steeds juist bij Ferrari bedenkingen worden gezet. Lijkt mij geen shockerende of vervelende opmerking. Maar jij ziet dat dus anders begrijp ik?

Que ??

0634

Citaat van: robbert op 05 oktober 2013 - 15:46:04
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2013 - 14:18:19
Ja Robbert, maar je zegt bijna voor aanvang van ieder weekend dat Ferrari het lastig krijgt. Dat bedoelde ik meer. ;)

ja ik kan moeilijk zeggen dat ze gaan winnen é. Dat bedoel ik dus met realistisch zijn. Het is ieder weekend hetzelfde, vettel zal de race winnen. De meeste zegt toch ook na de laatste races dat het saai was....

Maar waarom belicht je nou steeds Ferrari? Dat snap ik niet. Want de rest wint ook niet en zal ook moeten vechten voor het podium. Inclusief Webber zelfs.