Round 14: Korean Grand Prix, Korea International Circuit

Gestart door Maikel0230, 23 september 2013 - 20:31:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Niet saaier dan normale races, wel saaier c.q. minder interessant dan regenraces vroeger. Toen bracht het spanning met zich mee omdat de race onvoorspelbaar werd, nu is het eerder angst voor doorgeschoten maatregelen. Of dat terecht is of niet valt over te twisten, maar dat komt niet zomaar uit de lucht vallen (pun half intended).

robbert

ja maar als je naar een urenlange rode vlag situatie moet kijken en daarna rondenlange sc fase, dan is het ook niet intressant om te kijken. Heb ik toch gemerkt uit de meeste commentaren van de desbetreffende races.

En die voorspellingen voor regen, dat moet ik nog allemaal zien. Er werd dit seizoen al paar keer geroepen dat het ging regenen, en het bleef droog. Dus niet te hoopvol zijn, of de teleurstelling is terug groot!

Maikel0230

Net gelezen dat de storm waarschijnlijk Korea niet gaat aandoen. Toch wordt er verwacht dat het op zondag wel eens serieus zou kunnen gaan regenen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

niet te vroeg juichen, het kan nog altijd droog zijn. Hebben we dit seizoen toch ook al paar keer gezien.
En als het toch regent, mag het niet te veel regenen, maar juist genoeg dat de baan nat ligt. Dat we die verdomde sc niet te zien krijgen

Maikel0230

Ik zei ook niet dat het al een feit was, toch kan het denk ik beter droog blijven ondanks dat regen de race wel eens wat pittiger zou kunnen maken. De baan in Korea is in principe nog maar 3 keer gebruikt en de tarmac is daarom nog zo groen als maar kan zijn met een repeat van 2010 als gevolg schat ik.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: robbert op 03 oktober 2013 - 07:16:05
ja maar als je naar een urenlange rode vlag situatie moet kijken en daarna rondenlange sc fase, dan is het ook niet intressant om te kijken. Heb ik toch gemerkt uit de meeste commentaren van de desbetreffende races.

Weet ik niet. Canada 2011 lag iets van 2 uur stil (en ook nog eens terecht), maar is één van de beste races die ik ooit zag.

Jehoentelaar

Citaat van: Maikel0230 op 03 oktober 2013 - 12:15:20
Ik zei ook niet dat het al een feit was, toch kan het denk ik beter droog blijven ondanks dat regen de race wel eens wat pittiger zou kunnen maken. De baan in Korea is in principe nog maar 3 keer gebruikt en de tarmac is daarom nog zo groen als maar kan zijn met een repeat van 2010 als gevolg schat ik.
Het wordt ook verder nooit gebruikt en we weten dat de Koreanen niet zo happig zijn om het onderhouden van het hele complex. Dat is dus vragen om problemen.

robbert

Citaat van: Jeroen op 03 oktober 2013 - 17:54:27
Citaat van: robbert op 03 oktober 2013 - 07:16:05
ja maar als je naar een urenlange rode vlag situatie moet kijken en daarna rondenlange sc fase, dan is het ook niet intressant om te kijken. Heb ik toch gemerkt uit de meeste commentaren van de desbetreffende races.

Weet ik niet. Canada 2011 lag iets van 2 uur stil (en ook nog eens terecht), maar is één van de beste races die ik ooit zag.

ja en daarna rondenlange sc-fase, waardoor er zelfs, tijdens de sc, binnen kwamen om inters op te leggen. Dat vind ik dus een groot nadeel van het regenweer en de fia. Die neutraliseren de race tot dat de baan bijna helemaal droog is, en heb je dan heel de tijd zitten kijken naar auto's die achter de sc zitten

0634

Ik vond die neutralisatie anders volkomen terecht. Er was niet meer te rijden.

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 02 oktober 2013 - 23:00:02
Nieuwe pit-exit voor dit jaar

Getrainde ogen zullen weten dat ze deze pit-exit als een gezien hebben..

Terug dezelfde als in 2010?

Edit: hmm, toch niet...

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 03 oktober 2013 - 22:38:19
Citaat van: Maikel0230 op 02 oktober 2013 - 23:00:02
Nieuwe pit-exit voor dit jaar

Getrainde ogen zullen weten dat ze deze pit-exit als een gezien hebben..

Terug dezelfde als in 2010?

Edit: hmm, toch niet...

Nope, deze versie zat al in F1 2010 van codemasters, de heren hadden toen op basis van de 3d modellen de pit-exit in de game gestoken die dan nog last minute is veranderd en nu is aangepast terug naar origineel model.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Aha, interessant. :) Vind het wel opmerkelijk dat ze dan in 2010 last minute besloten hebben om de exit te verleggen, aangezien die echt raar lag (op de racelijn in de remzone voor bocht 1). De 'nieuwe' oplossing is dan duidelijk beter. Al zal een pitstop wel weer een 1,5-2 seconden meer kosten hierdoor, wat ik dan weer nadelig vind.

NielsD

Vers uit Korea:

Sauber bevestigt verder te gaan met Ferrari-motoren in 2014 en ook in de jaren daarna.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

rafael25


robbert

de kwalificaties zijn net gedaan in de formule vettel, en het is nu wel heel zeker wie er gaat winnen.... Vettel!!!! Ferrari zal mogen vechten om het podium te halen. Dat zal gaan tussen hen en mercedes.