Round 14: Korean Grand Prix, Korea International Circuit

Gestart door Maikel0230, 23 september 2013 - 20:31:09

« vorige - volgende »

Enzo


Franky R.


Maikel0230

CitaatVettel has now a higher win per race start percentage then Michael Schumacher:
Schumacher 91 out of 308 starts = 29.55%
Vettel 34 out of 115 starts = 29.56%

...

IT HAS BEGON!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Schumacher heeft meerdere jaren met een beduidend zwakkere auto gereden dan het beste materiaal van de grid, Vettel maar één (los van die one-off met BMW Sauber). Met een beetje goochelen met statistieken is elke coureur een wereldtopper, al is Vettel natuurlijk wel écht een waanzinnige coureur aan het worden. Doet wel pijn om dat te typen, maar vooruit.

Enzo

Citaat van: Maikel0230 op 08 oktober 2013 - 20:40:02
CitaatVettel has now a higher win per race start percentage then Michael Schumacher:
Schumacher 91 out of 308 starts = 29.55%
Vettel 34 out of 115 starts = 29.56%

...

IT HAS BEGON!

Mwah, dat moet je pas meten aan het einde van Vettel's carrière, er komen ongetwijfeld ook mindere jaren aan voor de kleine Duitser.
Stel je voor dat je de meting eind 2004 had gedaan voor Schumacher, dan was het een heel ander percentage geweest.

Maikel0230

Klopt en de periode van Schumacher bij Mercedes haalt zijn percentage toch wel ferm naar omlaag denk ik. Eigen schuld dikke bult.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Enzo op 08 oktober 2013 - 20:45:32
Mwah, dat moet je pas meten aan het einde van Vettel's carrière, er komen ongetwijfeld ook mindere jaren aan voor de kleine Duitser.
Stel je voor dat je de meting eind 2004 had gedaan voor Schumacher, dan was het een heel ander percentage geweest.
Allicht. Toen was Vettel 16. ;)

Overigens zijn Fangio (46,15%), Alberto Ascari (39,39%) en Clark (34,25) nog wel out of Vettel's reach.

Edwin90

De Formule 1 statistieken stellen na alle regelwijzigingen en verlengde seizoenen eigenlijk nog maar weinig voor. Het is enorm lastig om te en zeggen wie nou ècht de beste is.

0634

Er is waarschijnlijk ook niet één beste. Alleen een hoop meningen.

Maar als ik moet kiezen... Jarno Trulli ;).

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 07 oktober 2013 - 17:34:15
Ik vind het qua layout helemaal niet zo bijzonder. Eerste deel is racetechnisch in orde, daarna is het heel veel bochten achter elkaar tuffen. Nooit fan van geweest.

Ik vind de lay-out best oké! Zitten een aantal uitdagende snelle bochten in. Dat er niet ingehaald kan worden vind ik zo'n onzin, de hele sector 1 is gewoon gemaakt om in te halen vind ik: bochten 1-2 zijn vrij langzaam, dan volgt een lang recht stuk, bocht 3 is opnieuw best langzaam, weer gevolgd door een recht stuk, en bocht 4 is dan een lang doordraaiende bocht waar je ook prima met twee auto's naast elkaar doorheen kunt.

De rest van de ronde valt er absoluut niet in te halen maar als ze in sector 1 niet kunnen inhalen, dan ligt dat echt aan de auto's en niet aan het circuit. Ik zie niet wat je als circuitontwerper nog meer zou kunnen doen. Als ze er bij Mercedes voor kiezen om topsnelheid op te offeren voor downforce, tja dan is het logisch dat Hamilton niet voorbij Rosberg komt. Zou op Spa, Monza of Suzuka niet anders zijn.

Jozef

Citaat van: Edwin90 op 08 oktober 2013 - 22:39:07
De Formule 1 statistieken stellen na alle regelwijzigingen en verlengde seizoenen eigenlijk nog maar weinig voor. Het is enorm lastig om te en zeggen wie nou ècht de beste is.

Daarom zijn percentages net wel interessant. Aantal overwinningen (en al helemaal het aantal punten) is idd nietszeggend t.o.v. de heren die maar 6 races per seizoen reden. Maar een percentage vind ik echt wel wat zeggen over het kunnen van een coureur. Nog steeds materiaalafhankelijk natuurlijk, dus in het voordeel van jongens als Hamilton die alleen in topteams hebben gereden, maar toch interessant.

T.Nuvolari

Oh nee, wie is de beste. Blablablablablablabla...
Meer races om te rijden betekent meer races om te winnen of te verliezen. Percentages stellen niks meer voor, aangezien je met niks kan vergelijken nu. Enkel aan het eind, bij de volle 100% dus, kan je misschien enige vergelijking maken. Dan nog kan je nioet gaan bepalen wie nu de beste is/was/zal zijn. Over 30jaar zal er ook anders over Schumacher en Vettel gesproken worden dan nu en is de uitslag bij zo'n stemming waarschijnlijk helemaal anders.

Jehoentelaar

Citaat van: Jozef op 09 oktober 2013 - 01:02:14
Citaat van: Jehoentelaar op 07 oktober 2013 - 17:34:15
Ik vind het qua layout helemaal niet zo bijzonder. Eerste deel is racetechnisch in orde, daarna is het heel veel bochten achter elkaar tuffen. Nooit fan van geweest.

Ik vind de lay-out best oké! Zitten een aantal uitdagende snelle bochten in. Dat er niet ingehaald kan worden vind ik zo'n onzin, de hele sector 1 is gewoon gemaakt om in te halen vind ik: bochten 1-2 zijn vrij langzaam, dan volgt een lang recht stuk, bocht 3 is opnieuw best langzaam, weer gevolgd door een recht stuk, en bocht 4 is dan een lang doordraaiende bocht waar je ook prima met twee auto's naast elkaar doorheen kunt.

De rest van de ronde valt er absoluut niet in te halen maar als ze in sector 1 niet kunnen inhalen, dan ligt dat echt aan de auto's en niet aan het circuit. Ik zie niet wat je als circuitontwerper nog meer zou kunnen doen. Als ze er bij Mercedes voor kiezen om topsnelheid op te offeren voor downforce, tja dan is het logisch dat Hamilton niet voorbij Rosberg komt. Zou op Spa, Monza of Suzuka niet anders zijn.
Op zich ben ik het wel met je eens, maar je kan ook een technisch interessant circuit(sector) bouwen mét inhaalmogelijkheden. Er moet gewoon niet constant maar een paar seconden zitten tussen alle bochten. Voor mijn gevoel rijden ze dat hele laatste stuk in een verviervoudigde versie van Maggotts / Becketts..

0634

Citaat van: M@rc op 09 oktober 2013 - 15:04:01
Oh nee, wie is de beste. Blablablablablablabla...
Meer races om te rijden betekent meer races om te winnen of te verliezen. Percentages stellen niks meer voor, aangezien je met niks kan vergelijken nu. Enkel aan het eind, bij de volle 100% dus, kan je misschien enige vergelijking maken. Dan nog kan je nioet gaan bepalen wie nu de beste is/was/zal zijn. Over 30jaar zal er ook anders over Schumacher en Vettel gesproken worden dan nu en is de uitslag bij zo'n stemming waarschijnlijk helemaal anders.
Statistieken zeggen natuurlijk wel wat, maar niet wie de beste ooit is. Die is er namelijk niet. Is er ook nooit geweest en zal er ook nooit zijn.

T.Nuvolari

Statistieken zeggen pas wat als de parameters gelijk zijn en dat zijn ze nu niet. Wat zijn Schumachers statistieken na evenveel races?