Round 14: Korean Grand Prix, Korea International Circuit

Gestart door Maikel0230, 23 september 2013 - 20:31:09

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2013 - 11:04:34
Ik zou ook niet weten waarom de coureurs een stem zouden moeten hebben. De sport bestaat door de fans niet door de rijders.

Lijkt me niet meer dan logisch dat ook de coureurs een stem hebben. Het is geen dictatoriaal regime waar ze in leven.

Jozef


Franky R.

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2013 - 11:04:34
Ik zou ook niet weten waarom de coureurs een stem zouden moeten hebben. De sport bestaat door de fans niet door de rijders.
Totdat een stuk rubber a la Massa 2009 tegen het hoofd van een coureur komt?

0634

Citaat van: Sabai op 06 oktober 2013 - 11:14:03
Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2013 - 11:04:34
Ik zou ook niet weten waarom de coureurs een stem zouden moeten hebben. De sport bestaat door de fans niet door de rijders.

Lijkt me niet meer dan logisch dat ook de coureurs een stem hebben. Het is geen dictatoriaal regime waar ze in leven.

Niet? Mogen voetballers ook mee beslissen over de buitenspelval? Mogen tennissers ook mee beslissen over de regels? Vind het vrij normaal dat regelbepalers niet vragen wat Mark Webber ervan vind.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2013 - 11:29:36
Citaat van: Sabai op 06 oktober 2013 - 11:14:03
Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2013 - 11:04:34
Ik zou ook niet weten waarom de coureurs een stem zouden moeten hebben. De sport bestaat door de fans niet door de rijders.

Lijkt me niet meer dan logisch dat ook de coureurs een stem hebben. Het is geen dictatoriaal regime waar ze in leven.

Niet? Mogen voetballers ook mee beslissen over de buitenspelval? Mogen tennissers ook mee beslissen over de regels? Vind het vrij normaal dat regelbepalers niet vragen wat Mark Webber ervan vind.


Ik kan het mij wel heugen dat Agassi en Sampras een issue hadden. Ging over het kalender of zoiets... ;)
Enne, een voetballer of tennisspeler loopt niet de risico's die een coureur wel heeft...

Sabai

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2013 - 11:29:36
Citaat van: Sabai op 06 oktober 2013 - 11:14:03
Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2013 - 11:04:34
Ik zou ook niet weten waarom de coureurs een stem zouden moeten hebben. De sport bestaat door de fans niet door de rijders.

Lijkt me niet meer dan logisch dat ook de coureurs een stem hebben. Het is geen dictatoriaal regime waar ze in leven.

Niet? Mogen voetballers ook mee beslissen over de buitenspelval? Mogen tennissers ook mee beslissen over de regels? Vind het vrij normaal dat regelbepalers niet vragen wat Mark Webber ervan vind.

Maar ze mogen wel hun mening en advies geven.Stel dat ze volgend jaar alle voetballen van zacht rubber maken en als ze te hard tegen de bal trappen dan gaat hij lek.Denk dat er wel een paar voetballers zijn die daar dan een mening over hebben.

0634

Citaat van: Franky R. op 06 oktober 2013 - 11:35:47
Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2013 - 11:29:36
Citaat van: Sabai op 06 oktober 2013 - 11:14:03
Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2013 - 11:04:34
Ik zou ook niet weten waarom de coureurs een stem zouden moeten hebben. De sport bestaat door de fans niet door de rijders.

Lijkt me niet meer dan logisch dat ook de coureurs een stem hebben. Het is geen dictatoriaal regime waar ze in leven.

Niet? Mogen voetballers ook mee beslissen over de buitenspelval? Mogen tennissers ook mee beslissen over de regels? Vind het vrij normaal dat regelbepalers niet vragen wat Mark Webber ervan vind.


Ik kan het mij wel heugen dat Agassi en Sampras een issue hadden. Ging over het kalender of zoiets... ;)
Enne, een voetballer of tennisspeler loopt niet de risico's die een coureur wel heeft...
Tennissers bepalen de regels niet hoor ;).

Verder; welke risico's? Om Jan Lammers te qouten: golf is gevaarlijker dan F1 racen.

Jozef

Dat is populistisch gezwets, of zijn er in recente jaren misschien golfers geweest die er zo ernstig aan toe waren als Massa in 2009, Kubica in Canada 2008 (?), Ralf Schumacher in de VS in 2004, etc. etc.?

Omdat er bijna 20 jaar niemand dood gaat, wil niet zeggen dat het niet gevaarlijk is.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 06 oktober 2013 - 12:03:35
Dat is populistisch gezwets, of zijn er in recente jaren misschien golfers geweest die er zo ernstig aan toe waren als Massa in 2009, Kubica in Canada 2008 (?), Ralf Schumacher in de VS in 2004, etc. etc.?

Omdat er bijna 20 jaar niemand dood gaat, wil niet zeggen dat het niet gevaarlijk is.


Populistisch gezwets zijn geen woorden die ik zou gebruiken..Maar ik vind het niet meer dan normaal, dat wanneer je een sport beoefend waar er snelheden van 250 km/u plus komen kijken, de medezeggenschap hebt.


Dan denk ik zomaar aan Montejuïc 1975...

0634

Citaat van: Jozef op 06 oktober 2013 - 12:03:35
Dat is populistisch gezwets, of zijn er in recente jaren misschien golfers geweest die er zo ernstig aan toe waren als Massa in 2009, Kubica in Canada 2008 (?), Ralf Schumacher in de VS in 2004, etc. etc.?

Omdat er bijna 20 jaar niemand dood gaat, wil niet zeggen dat het niet gevaarlijk is.

Is ook wel populistisch. Natuurlijk is Golf niet gevaarlijker. Maar er zit wel een kern van waarheid in. F1 is niet echt gevaarlijk.

Ernstige verwondingen/ blessures zie je bij voetbal ook. Scheur je zomaar een kruisband en eens in de tijd zie je zo'n horrorbeenbreuk, met zo'n gek been. Echt gevaarlijk vind ik F1 zeker niet meer. Is in ieder geval m.i. niet iets waar rijders zich op mogen beroepen. Zeker niet omdat de FIA de afgelopen pak um beet 20 jaar zo verschrikkelijk veel hebben gedaan voor veiligheid (misschien wel iets teveel).

0634

Citaat van: Franky R. op 06 oktober 2013 - 12:09:16
Citaat van: Jozef op 06 oktober 2013 - 12:03:35
Dat is populistisch gezwets, of zijn er in recente jaren misschien golfers geweest die er zo ernstig aan toe waren als Massa in 2009, Kubica in Canada 2008 (?), Ralf Schumacher in de VS in 2004, etc. etc.?

Omdat er bijna 20 jaar niemand dood gaat, wil niet zeggen dat het niet gevaarlijk is.


Populistisch gezwets zijn geen woorden die ik zou gebruiken..Maar ik vind het niet meer dan normaal, dat wanneer je een sport beoefend waar er snelheden van 250 km/u plus komen kijken, de medezeggenschap hebt.


Dan denk ik zomaar aan Montejuïc 1975...

Dat is 40 jaar terug, Franky. Die sport van toen bestaat al lang niet meer.

Fietser

Citaat van: Sabai op 06 oktober 2013 - 10:21:22
Citaat van: Franky R. op 06 oktober 2013 - 09:07:01
Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2013 - 09:05:41
Best vermakelijk vandaag trouwens. Zo eenvoudig rijdt Vettel ook weer niet weg vandaag en daarachter gebeud best wat
Mwah, alleen jammer dat Yeongam zo'n steriel circuit is...Zelf in de game [F1 2011] kan dat baantje mij niet bekoren...

Idd een saaie layout.

Steriel? Saaie lay out? Ik ken zeer sfeervolle, drukbezochte, historische en prachtig gesitueerde Europese circuits die niet kunnen tippen aan de gevechten, inhaalmogelijkheden en positiewisselingen die dit soort 'saaie circuits' bieden. Heb vandaag dan ook - vanachter mijn ietwat steriele, saaie edoch perfecte Koreaanse TV - genoten van deze Koreaanse GP. 

Enzo

Ik vind de baan ook niet verkeerd. Het heeft alles eigenlijk, snelle bochten, lange rechte stukken en een krap stratencircuit-achtig stuk.

Maikel0230

Ligt gewoon in het verkeerde land. Vrijdag was er niemand die naar de vrije trainingen kwam kijken en qualifying nog minder...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Of op de verkeerde locatie in dat land. Ze hebben geen traditie met F1 maar er wonen in Zuid-Korea 49 miljoen mensen en ze zijn ultrakapitalistisch. Je gaat me niet vertellen dat je daar niemand kunt vinden die naar een F1-race wil komen kijken. Echter, 25 miljoen van die mensen wonen in Seoul (en agglomeratie) en dat zullen waarschijnlijk ook de beter gestelde Koreanen zijn. Het circuit ligt echter aan de andere kant van het land. In vogelvlucht is het maar 300 kilometer maar ik weet niet hoe het met de bereikbaarheid gesteld is.