Singapore: man van de race

Gestart door 0634, 22 september 2013 - 16:09:52

« vorige - volgende »

Wie was de beste?

Vettel
7 (46.7%)
Alonso
3 (20%)
Raikkonen
5 (33.3%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Hulk
0 (0%)
Sutil
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

SDG

Citaat van: NielsD op 23 september 2013 - 15:20:22
Citaat van: Gerard op 23 september 2013 - 10:46:40
Met een beknelde zeuw toch zo'n race rijden... petje af!

Ik heb het zelf gelukkig nog nooit gehad *klopt af*, maar ik vraag me af hoeveel je als coureur daarvan voelt door alle adrenaline onder zo'n race? Pijn kun je ook even ''vergeten''.

Nelson Piquet reed zo in Canada 1984 de hele race met een oververhit gaspedaal als gevolg van een slecht geïsoleerde radiator, waardoor zijn rechtervoet zowat in brand stond. Hij stond de hele race helse pijnen uit en sprong na de aankomst uit zijn auto alsof hij op hete kolen rondliep. Maar het ging toen om de overwinning, wat hem er blijkbaar toch toe aanzette om de pijn te verbijten.

Kootje

Citaat van: NielsD op 23 september 2013 - 15:20:22
Citaat van: Gerard op 23 september 2013 - 10:46:40
Met een beknelde zeuw toch zo'n race rijden... petje af!

Ik heb het zelf gelukkig nog nooit gehad *klopt af*, maar ik vraag me af hoeveel je als coureur daarvan voelt door alle adrenaline onder zo'n race? Pijn kun je ook even ''vergeten''.

Ik wel en geloof me, dat doet verrektes veel pijn. :'(
Maar idd, door adrenaline kun je de pijn "vergeten". Of dat voor deze pijn ook geld, dat vraag ik me echt af.
Wellicht 'n spuitje of pijnstillers die niet op de dopinglijst voorkomen. ???

0634

Senna 91 in Interlagos. Kwam zijn auto niet meer zelfstandig uit vanwege de pijn.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 23 september 2013 - 18:28:31
Senna 91 in Interlagos. Kwam zijn auto niet meer zelfstandig uit vanwege de pijn.

Dat was toch omdat hij helemaal gesloopt was door die race?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Arthur

Citaat van: NielsD op 23 september 2013 - 20:04:54
Citaat van: Jeroen op 23 september 2013 - 18:28:31
Senna 91 in Interlagos. Kwam zijn auto niet meer zelfstandig uit vanwege de pijn.

Dat was toch omdat hij helemaal gesloopt was door die race?

Gesloopt door versnellingsbakprobleem.... maar toch door blijven rijden
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Volgens mij deden twee versnellingen het niet meer. Drie en vijf ofzo. Onder wisselende weersomstandigheden.

Maikel0230

Inderdaad als je dan in 5de of zo vastzit met een bolide uit de jaren 90 word sturen zeer zwaar, dan wordt het stuurtje veel zwaarder en met die zwierende bochten van brazilie... Het was zo zwaar dat zijn spieren zich zo opspanden van de inspanning dat deze zich helemaal blokkeerden (engels: spasm of the muscles). Sid Watkins moest toen verschillende spierontspanners aan Arayton geven voordat het een beetje ontspande. Hij moest een brace dragen om de pijn te counteren op zijn linkerschouder. Volgens mij heeft hem dat later nog wel eens parten gespeeld want soms zie je dat hij die brace later nog eens draagt. Moet je maar eens op letten als je de de Senna documentaire nog eens bekijk.

Toch was ook dit een opmerkelijk inspanning van Nigel Mansell die door veel Fans wordt vergeten.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Yup. Die weet ik echt nog wel. En maar duwen...

Enzo

Citaat van: Jeroen op 23 september 2013 - 22:39:07
Yup. Die weet ik echt nog wel. En maar duwen...

Er zat voor mijn gevoel ook wel een beetje theater in dat stukje van Mansell.
Hij was echt een showman en een volksheld, de man met het ijzeren skelet... 8)

Matthijs

Citaat van: Enzo op 24 september 2013 - 00:00:40
Citaat van: Jeroen op 23 september 2013 - 22:39:07
Yup. Die weet ik echt nog wel. En maar duwen...

Er zat voor mijn gevoel ook wel een beetje theater in dat stukje van Mansell.
Hij was echt een showman en een volksheld, de man met het ijzeren skelet... 8)

Doel bereikt zou ik zeggen, want het heeft zijn imago versterkt!