Wie wordt kampioen?

Gestart door 0634, 12 juli 2013 - 19:56:23

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen 2013?

Vettel
6 (37.5%)
Vettel
0 (0%)
Vettel
1 (6.3%)
Vettel
4 (25%)
Alonso
2 (12.5%)
Raikkonen
2 (12.5%)
Hamilton
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Button
0 (0%)
Webber
0 (0%)
Van de Garde
0 (0%)
Iemand anders nl...
1 (6.3%)

Totaal aantal stemmen: 13

Maikel0230

#45
Ik moet die stelling van dat F1 Journaal ten stelligste ontkennen. Red Bull heeft inderdaad geklaagd over de banden aan het begin van het seizoen. Zij hadden misgegokt met hun wagen en Ferrari en Lotus hadden juist geanticipeerd. Totdat het rubber ons om de oren vloog in Groot Brittanie, vanaf toen was het duidelijk, de teams moesten binnen een bepaalde afstelling blijven om de banden veilig te gebruiken. Pirelli greep zijn kans en kon nieuwe banden doorduwen en Ferrari en Lotus gingen mee. De veiligheid staat op kop en Red Bull kon daarvan profiteren. Op zich niets mis mee aangezien de banden om veiligheidsreden aangepast werden. Toch ging RB nog een stapje verder en eiste ook meteen meer 'conservatieve' bandenkeuzes voor de rest van het seizoen (leuk dat bedisselen in de achterkamertjes.) De stelling F1 Journaal is dus niet fout maar hun redenering zit niet goed.

Toch is het niet onmogelijk te denken dat zelfs de Red Bull op die oude banden als vanouds het laatste seizoenshelft goed genoeg zou zijn om de wereldtitel veilig te stellen. Dan zou de marge misschien geen 60 punten geweest zijn maar die RB9 is volgens mij feilloos.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

In eerste instantie was het logisch dat er na Silverstone wat moest gebeuren; ik schrok me ook het jantje toen die banden allemaal klapten. Later bleek echter dat er meer aan de hand was dan de bandensamenstelling: overmatige camber, verwisseling van linker- en rechterbanden, en ietwat hoge en scherpe curbstones. Iets meer geduld en iets minder paniekvoetbal hadden de keuze sterk kunnen beïnvloeden, en daarmee ook het verloop van het seizoen.

robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 23 september 2013 - 22:52:55
In eerste instantie was het logisch dat er na Silverstone wat moest gebeuren; ik schrok me ook het jantje toen die banden allemaal klapten. Later bleek echter dat er meer aan de hand was dan de bandensamenstelling: overmatige camber, verwisseling van linker- en rechterbanden, en ietwat hoge en scherpe curbstones. Iets meer geduld en iets minder paniekvoetbal hadden de keuze sterk kunnen beïnvloeden, en daarmee ook het verloop van het seizoen.

ja men had voor de race in silverstone al de banden moeten aanpassen op aanvraag van redbull en fia. Dus dan waren ze verplicht om die weer aan te passen, wat natuurlijk wel terecht was