Round 13: Singapore Grand Prix, Marina Bay Street Circuit

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 13:10:15

« vorige - volgende »

Wie zal de straten van Singapore temmen?

Vettel
9 (56.3%)
Webber
0 (0%)
Alonso
2 (12.5%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
1 (6.3%)
Grosjean
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
4 (25%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Franky R.

Citaat van: Arthur op 23 september 2013 - 23:11:21
Citaat van: Franky R. op 23 september 2013 - 23:04:47
Citaat van: Wings op 23 september 2013 - 21:41:12
Franky, waarom het niet tot een deal is gekomen met Kimi, weten we niet. Dus ga ik niet doen alsof ik dat wel weet. Verder geloof ik best dat Red Bull een eerste- en tweede rijder strategie hanteert maar je tweede rijder voorzien van minder materiaal vind ik wel een drastische regel. Vettel is niet eerste rijder omdat Webber met gelijk materiaal sneller is en je rijders belemmeren in prestatie in een sport waar honderden miljoenen worden geïnvesteerd vind ik simpelweg onlogisch. Zoals eerder gezegd heeft Red Bull baat bij een presterende en bufferende Webber en bovendien zit er nog meer dan genoeg marge naar Vettel. Ik vind het echt lariekoek. Vroeger al toen men riep dat Ferrari Schumacher voorzag van beter materiaal. Ik denk wel dat Red Bull de auto bouwt naar Vettels wens en Webber zich daar aan moet conformeren. Maar groter dan dat wordt het niet.
Nogmaals. Als men evenveel aandacht besteed aan beide auto's, dan heeft Webber of een hoop pech of hij gaat te ruw om met het materiaal of het materiaal is niet gelijkwaardig.

Vettel blijft buiten de gevechten die Webber wel heeft. Wellicht dat Vettel daardoor het materiaal wat minder hoeft te belasten dan Webber?


Het invloed van het vuile lucht? Dat kan inderdaad! Newey's ontwerpen doen het doorgaan heel goed in 'free air', dus is inderdaad een goed argument van je, Arthur!


Maar het verklaart helaas nog steeds niet het snelheidsverschil [per ronde] tussen Webber en Vettel, tenzij Webber sinds Monza is veranderd in een uitgebluste pannekoek... :P

Arthur

Citaat van: Franky R. op 23 september 2013 - 23:16:23
Citaat van: Arthur op 23 september 2013 - 23:11:21
Citaat van: Franky R. op 23 september 2013 - 23:04:47
Citaat van: Wings op 23 september 2013 - 21:41:12
Franky, waarom het niet tot een deal is gekomen met Kimi, weten we niet. Dus ga ik niet doen alsof ik dat wel weet. Verder geloof ik best dat Red Bull een eerste- en tweede rijder strategie hanteert maar je tweede rijder voorzien van minder materiaal vind ik wel een drastische regel. Vettel is niet eerste rijder omdat Webber met gelijk materiaal sneller is en je rijders belemmeren in prestatie in een sport waar honderden miljoenen worden geïnvesteerd vind ik simpelweg onlogisch. Zoals eerder gezegd heeft Red Bull baat bij een presterende en bufferende Webber en bovendien zit er nog meer dan genoeg marge naar Vettel. Ik vind het echt lariekoek. Vroeger al toen men riep dat Ferrari Schumacher voorzag van beter materiaal. Ik denk wel dat Red Bull de auto bouwt naar Vettels wens en Webber zich daar aan moet conformeren. Maar groter dan dat wordt het niet.
Nogmaals. Als men evenveel aandacht besteed aan beide auto's, dan heeft Webber of een hoop pech of hij gaat te ruw om met het materiaal of het materiaal is niet gelijkwaardig.

Vettel blijft buiten de gevechten die Webber wel heeft. Wellicht dat Vettel daardoor het materiaal wat minder hoeft te belasten dan Webber?


Het invloed van het vuile lucht? Dat kan inderdaad! Newey's ontwerpen doen het doorgaan heel goed in 'free air', dus is inderdaad een goed argument van je, Arthur!


Maar het verklaart helaas nog steeds niet het snelheidsverschil [per ronde] tussen Webber en Vettel, tenzij Webber sinds Monza is veranderd in een uitgebluste pannekoek... :P

In Monza kreeg Webber bakproblemen. En als je wel sneller bent dan je voorganger maar er niet voorbij kunt en dus geen vrije baan hebt kan het snel gaan met het verschil in rondetijden. En omdat Webber zijn starts vaak belabberd zijn loopt ie al snel achter de feiten aan...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Ja, daar noemt Arthur wel zomaar wat. En dat Vettel over een rondje een klap beter is dan Webber zal ik niet ontkennen. Goed punt. :)

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 23 september 2013 - 23:32:09
Ja, daar noemt Arthur wel zomaar wat. En dat Vettel over een rondje een klap beter is dan Webber zal ik niet ontkennen. Goed punt. :)

Ik heb de statistieken niet in mijn hoofd maar hoevaak is Webber uitgevallen in leidende positie als gevolg van materiaalpech?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Webber in leidende positie is sowieso alweer even geleden. :(

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 23 september 2013 - 23:50:53
Webber in leidende positie is sowieso alweer even geleden. :(

De laatste keer had ie hem gepakt ware het niet dat....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: Arthur op 23 september 2013 - 23:52:01
Citaat van: Jehoentelaar op 23 september 2013 - 23:50:53
Webber in leidende positie is sowieso alweer even geleden. :(

De laatste keer had ie hem gepakt ware het niet dat....

multi 21 ;D  En waarom moet je daarna nog moeite doen als je teammaat toch voor je wil rijden

rafael25


Jehoentelaar

Echte racer zoals hij dat zegt. Then again, ik geloof ook best dat Vettel zelf het liefst doldwaze gevechten levert naar zijn zeges.