Formula Acceleration topic

Gestart door Jehoentelaar, 19 september 2013 - 21:38:20

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 19 oktober 2014 - 15:54:43
Citaat van: Jehoentelaar op 19 oktober 2014 - 15:47:46
Tja, feesten zijn er genoeg en autosport is niet iets waarmee je drommen kijkers/lezers trekt.

De combinatie is juist het idee van de hele serie...
Dat klopt, en da's dus niet gelukt. Het idee was nieuwe autosportfans aan te trekken door ze een ander programma te gunnen. Maar dat is simpelweg niet gelukt. Je kan twintig keer blijven herhalen dat het zo'n ontzettend interessant concept is, maar het werkt niet. Misschien verandert dat volgend jaar, maar ik denk ergens dat het na dit jaar wel klaar is.


Perton

Opvallend (en misschien ook verwarrend) aan de FA1 is dat het klassement niet wordt opgemaakt op basis van het aantal punten gescoord door land, maar door de coureur. Zo was het niet Team Nederland dat de titel won, maar Nigel Melker met een wagen van Team Nederland. Het landen concept komt daarom erg slecht uit de verf. Verder hoeft de coureur ook niet voor het team uit het 'vaderland' te rijden. Zo kwam de Italiaanse Sergio Campana dit seizoen in actie voor Frankrijk, Portugal en Italië. Wat dat betreft kan de FA1 sportief gezien nog veel leren van haar voorganger, de A1GP.


En da's precies wat ik tegen FA1 heb. Plus dat je allemaal verschillende Team Nederlanden hebt, met verschillende teams achter zich. Ik snap als fan niet wat nou als teamgenoten moet worden gerekend, of in ieder geval als samenwerkingsverband. Was Jeroen Mul nou een concurrent van Melker dit weekend, of niet? Nu weet ik het antwoord wel, maar zoals ik vaker zei: het doel hiervan was nieuwe autosportfans aantrekken. Weten die het antwoord wel, vraag ik mij dan af. Ik denk het niet.

gloudiesaurus

Denk het ook niet, en zo maak je het onnodige verwarrend.
Ben bang dat het niet gaat werken zo.

Al lopen de feesten wel steeds vol...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Tja, feesten zijn net even wat anders als races. Zijn ook zat mensen die naar dat TT-festivalgebeuren gaan en geen idee hebben wat er in die periode staat te gebeuren op het circuit zelf.

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 21 oktober 2014 - 00:53:27
Denk het ook niet, en zo maak je het onnodige verwarrend.
Ben bang dat het niet gaat werken zo.

Al lopen de feesten wel steeds vol...
Ja je blijft het elke keer over die feesten hebben, maar reageert niet echt op wat andere mensen daarover te zeggen. Dus ik zal het maar herhalen: mijn Facebook stond vol met mensen die naar dat feest gingen, maar ik heb nul mensen gehoord die naar de races zijn gegaan. Het idee om nieuwe autosportfans te creëren door een ander programma te bieden is mislukt. Punt. Prima dat dat alternatieve programma wél werkt. Het is alleen zo dat die feesten een middel waren om mensen aan te trekken - niet een doel op zich. Al kwamen er een miljoen mensen op die feesten af, het feit dat ze niet vervolgens op zondag op het circuit te vinden zijn, geeft aan dat het plan niet geslaagd is.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 21 oktober 2014 - 12:25:54
Citaat van: gloudiesaurus op 21 oktober 2014 - 00:53:27
Denk het ook niet, en zo maak je het onnodige verwarrend.
Ben bang dat het niet gaat werken zo.

Al lopen de feesten wel steeds vol...
Ja je blijft het elke keer over die feesten hebben, maar reageert niet echt op wat andere mensen daarover te zeggen. Dus ik zal het maar herhalen: mijn Facebook stond vol met mensen die naar dat feest gingen, maar ik heb nul mensen gehoord die naar de races zijn gegaan. Het idee om nieuwe autosportfans te creëren door een ander programma te bieden is mislukt. Punt. Prima dat dat alternatieve programma wél werkt. Het is alleen zo dat die feesten een middel waren om mensen aan te trekken - niet een doel op zich. Al kwamen er een miljoen mensen op die feesten af, het feit dat ze niet vervolgens op zondag op het circuit te vinden zijn, geeft aan dat het plan niet geslaagd is.

Je hebt helemaal gelijk en daarom werkt de formule ook niet... Het racen loopt niet (geen belangstelling + kleine startvelden) maar aan de andere kant lopen de feesten wel vol. Het idee was dit elkaar zou versterken, maar dit is dus blijkbaar niet zo...

Als men nu aan de formule sleutelt zou het misschien nog wat kunnen worden. Dus geen vage landen/ coureurs puntentelling. Meer auto's met meer namen... dat zou al helpen  :)
De auto's zijn mooi om te zien, zeker het geluid. Daar ligt het niet aan...

Aan de andere kant hoorde ik ook het gerucht dat dit misschien wel de eerste en laatste keer was dat Acceleration naar Assen kwam.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Tsja meer auto's en coureurs is leuk, maar daar heb ik het ook vaker over gehad: zij rekenen blijkbaar op betalende coureurs - maar die komen amper, want het is geen aansprekende klasse. Zo kom je in een vicieuze cirkel terecht. Men had dit jaar veel meer moeten investeren om de klasse op de kaart te zetten.

Jehoentelaar

En de markt voor autosport is nou eenmaal een stuk kleiner dan de markt voor muziekfestivals. Je moet dus wel een enorme klapper maken met die muziek én een absoluut topsportevenement neerzetten willen de races uiteindelijk succesvol worden.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 21 oktober 2014 - 15:42:54
Tsja meer auto's en coureurs is leuk, maar daar heb ik het ook vaker over gehad: zij rekenen blijkbaar op betalende coureurs - maar die komen amper, want het is geen aansprekende klasse. Zo kom je in een vicieuze cirkel terecht. Men had dit jaar veel meer moeten investeren om de klasse op de kaart te zetten.

True, daarom word het ook een lastig verhaal...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Perton op 21 oktober 2014 - 15:42:54
Tsja meer auto's en coureurs is leuk, maar daar heb ik het ook vaker over gehad: zij rekenen blijkbaar op betalende coureurs - maar die komen amper, want het is geen aansprekende klasse. Zo kom je in een vicieuze cirkel terecht. Men had dit jaar veel meer moeten investeren om de klasse op de kaart te zetten.


Hadden ze ook gedaan, want mij/de pits uitgenodigd voor de launch. Alleen hadden ze ons wat meer en vaker kaartjes moeten geven... :P


;) ;) ;)

Perton

Maar om daar wel even serieus op te reageren. Volgens mij is dat het ook. Ze hebben de klasse met veel bombarie aangekondigd (stonden zelfs artikelen op Autosport.com toen ze net begonnen), maar daarna was het gewoon stil vanuit hun kant. Alsof het publiek vanzelf wel zou komen. Nu woon ik zelf in Groningen, Assen ligt hier dus praktisch naast de deur, maar ik heb werkelijk niks meegekregen van het race-evenement. Wél van het 80's feestje, dat werd wel gepromoot. Heel. Erg. Veel. Als er reclame voorbij kwam op Radio Noord, dan ging het over David Hasselhoff en co. Ik heb letterlijk nul keer iets voorbij horen komen over dat er iets van racen zou zijn dit weekend.

Ik vind dat de organisatie zich gigantisch mag schamen.

gloudiesaurus

Ben benieuwd wat er nu gebeurd.
Komt er een tweede seizoen? Proberen ze te leren van het 1e jaar?

Of was dit het gewoon al?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

En wat levert dit Melker nu precies op, buiten een mooie beker om in de kast bij te zetten?

Perton

Een striptease van Stéphane Kox. Tenzij het uit is, dan niet.