Formula Acceleration topic

Gestart door Jehoentelaar, 19 september 2013 - 21:38:20

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Perton op 21 augustus 2014 - 00:36:38
Je moet juist zelf de eerste jaren investeren, dat is wat ze bij A1GP en Superleague zo goed deden.

Jaaaa .... die deden het echt goed. Zijn daar ook erg succesvol mee geweest en hebben 'n hoop verdiend ook in al die jaren. :D

Perton

Ik zeg niet dat ze het verder goed aan hebben gepakt, maar het leggen van een fundament hebben ze prima gedaan. A1GP ging vervolgens veel te snel veel te dure auto's inkopen, wat hun doodssteek is geweest en Superleague ging veel te snel races buiten Europa houden, wat hun doodssteek is geweest. Dat ze het in hun vierde, vijfde of zesde seizoen verkloot hebben, wil niet zeggen dat het eerste seizoen verkeerd is aangepakt. En daar ging het mij om.

Franky R.

Citaat van: Perton op 21 augustus 2014 - 16:55:20
Ik zeg niet dat ze het verder goed aan hebben gepakt, maar het leggen van een fundament hebben ze prima gedaan. A1GP ging vervolgens veel te snel veel te dure auto's inkopen, wat hun doodssteek is geweest en Superleague ging veel te snel races buiten Europa houden, wat hun doodssteek is geweest. Dat ze het in hun vierde, vijfde of zesde seizoen verkloot hebben, wil niet zeggen dat het eerste seizoen verkeerd is aangepakt. En daar ging het mij om.


Goed verwoord...kortom, na een klein succesje gingen de heren al rap zweven...en dat krijg je inderdaad dit soort strategische missers...

Perton

Exact, mijn punt was dan ook (even ter verduidelijking) dat Formula Acceleration nu al is begonnen te zweven.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 21 augustus 2014 - 16:55:20
Ik zeg niet dat ze het verder goed aan hebben gepakt, maar het leggen van een fundament hebben ze prima gedaan. A1GP ging vervolgens veel te snel veel te dure auto's inkopen, wat hun doodssteek is geweest en Superleague ging veel te snel races buiten Europa houden, wat hun doodssteek is geweest. Dat ze het in hun vierde, vijfde of zesde seizoen verkloot hebben, wil niet zeggen dat het eerste seizoen verkeerd is aangepakt. En daar ging het mij om.

Nah de sjeik die A1GP mee financierde stapte er na 1 seizoen al uit...
Hij had toen waarschijnlijk al gezien dat het niet ging lukken.

Ze hadden aardige races en in sommige landen leefde het wel (waaronder Nederland) alleen in de grote racelanden (USA, Duitsland, Italie, Frankrijk, Spanje etc) sloeg het niet aan.

Superleague is nooit echt wat geweest...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Perton op 21 augustus 2014 - 18:29:27
Exact, mijn punt was dan ook (even ter verduidelijking) dat Formula Acceleration nu al is begonnen te zweven.


Da's knap want ik heb ze geen enkel succes zien boeken...ze staan nu alleen bekend om hun muziekfestival en de afgelaste races. Zo haal je ook geen coureurs binnen.


Of je moet toestaan dat de Vadim Kogay's van deze wereld mogen instappen. :P

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 21 augustus 2014 - 19:01:04
Nah de sjeik die A1GP mee financierde stapte er na 1 seizoen al uit...
Hij had toen waarschijnlijk al gezien dat het niet ging lukken.
Meningen van sjeiks zijn zo veranderlijk als het weer. Zie je ook in de voetballerij. Zegt weinig.

CitaatSuperleague is nooit echt wat geweest...
Heeft wat mij betreft nooit echt een kans gehad om wat te worden, omdat de boel ook weer te snel wilde gaan.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 22 augustus 2014 - 16:20:29
Citaat van: gloudiesaurus op 21 augustus 2014 - 19:01:04
Nah de sjeik die A1GP mee financierde stapte er na 1 seizoen al uit...
Hij had toen waarschijnlijk al gezien dat het niet ging lukken.
Meningen van sjeiks zijn zo veranderlijk als het weer. Zie je ook in de voetballerij. Zegt weinig.

CitaatSuperleague is nooit echt wat geweest...
Heeft wat mij betreft nooit echt een kans gehad om wat te worden, omdat de boel ook weer te snel wilde gaan.

Klopt, daarom is Superleague ook een grote mislukking geweest.
Sowiezo werkt het niet, voetbalfans keken niet.
En wat had Robert Doornbos met Ac Milan en Yelmer Buurman met PSV? Helemaal niets...
Het concept sloeg gewoon niet aan  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Bij acceleration slaan de feesten wel aan maar het racen nog niet.
Ben benieuwd hoe het op Assen wordt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ik ben ook benieuwd hoe het in Assen wordt, want mijn Facebook staat vol met mensen die naar The Hoff zijn feestje zijn gegaan, maar ik ken werkelijk 0 mensen die ook maar enige interesse in de race hebben.

Wat ook jammer is, maar dat zal denk ik niet de schuld van de organisatie zijn, is dat Bortolotti dit weekend schijnbaar niet meedoet. Beetje anti-climax voor het kampioenschap. Zoals ik zei, niet hun schuld, maar stel ik had wel kaartjes gekocht, dan zou ik me toch een beetje bestolen voelen na maanden uitkijken naar de titelstrijd.

Edwin90

Ik was vandaag en ben morgen op het circuit voor deze site. Details bewaar ik dus voor het verslag, maar ik vind het tot nu toe een erg leuk evenement! De bezoekersaantallen tot nu toe doen het geen recht. Even morgen afwachtende dan uiteraard.

gloudiesaurus

Het feest gisteren zag er vol uit.
Moet wel zeggen dat het evenement nauwelijks media-aandacht krijgt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Tja, feesten zijn er genoeg en autosport is niet iets waarmee je drommen kijkers/lezers trekt.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 19 oktober 2014 - 15:47:46
Tja, feesten zijn er genoeg en autosport is niet iets waarmee je drommen kijkers/lezers trekt.

De combinatie is juist het idee van de hele serie...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Kan zijn, maar twee lastig populair te maken zaken vormen samen niet ineens een doorslaand succes.