Formula Acceleration topic

Gestart door Jehoentelaar, 19 september 2013 - 21:38:20

« vorige - volgende »

Perton

Ja, maar wat ik al eerder zei, wat is dan het complete nut van het racen? Het racen is nu iets compleet inwisselbaars. Het gaat om de muziek en men kan dan tussendoor ook wat autootjes zien. Het maakt dus niet uit welke sport daar zit. Misschien is dat hun tactiek om op deze manier nieuwe fans aan te trekken, en dat is prima, maar waarom zou ik op racen verliefd worden als ik 4 auto's en twee paardenwagens op het circuit zie? Die nieuwe fans overtuig je niet met een zwak raceprogramma. Als ik iemand voetbalfan wil maken, neem ik die toch ook niet mee naar Chelsea?

Jehoentelaar

Het evenement op de Nürburgring, 23-25 mei, wordt vergezeld door de Supercar Challenge.

gloudiesaurus

Jep ik zag het... het wordt vooral een Nederlands feestje zo.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Zolder en Paul Ricard gecancelled (evenals Kroatië, maar daar reed de FA1 niet)

http://www.autosport.com/news/report.php/id/114674

Gaat dus nog sneller mis dan ik van tevoren had gedacht.

"Besides that, we are facing difficulties with finding drivers with sufficient budget.

Goh, coureurs met budget kiezen eerder voor een klasse waarmee je daadwerkelijk richting de Formule 1 gaat dan een zijtraject? Wow, dat de organisatie ZO wereldvreemd was, is zelfs voor mij een grote verrassing. Hoe denk je zo'n raceklasse levend te kunnen houden als je afhankelijk wilt zijn van betalende coureurs ??? Die kiezen dan toch wel voor Formule 3, Formule Renault of GP2/GP3? Of een andere competitieve raceklasse als WTCC of WEC.

Ik ben vanaf het begin al kritisch geweest op deze klasse, dat weten jullie, maar als dit puntje als een verrassing voor ze komt, hebben ze écht totaal geen idee wat ze nou precies aan het doen zijn. Allejezus.

Franky R.

Dit idd. niet goed Perton... :(

gloudiesaurus

De organisatie zegt zelf meer tijd nodig te hebben om de lokale evenementen te organiseren.

Ik heb het idee dat de 90's parties wel lopen, alleen het racen nog niet.
Overigens zegt Bodelier dat de serie in 2015 beter en groter voor de dag komt.

Ja en dat ze niet genoeg coureurs kunnen vinden met budget is begrijpelijk.
Accelaration staat zelfs nog nauwelijks op de kaart....

Ze moeten echt meer auto's/ coureurs vinden. Met een start van 12 red je het niet.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Een uitverkocht huis in Slowakije (lees 13.000 betaalde bezoekers voor het muziekspectacul op vrijdag en zaterdag). Verder lees je er weinig over. Ben benieuwd of ze zo uit de kosten kunnen komen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Perton op 27 juni 2014 - 20:01:08
Zolder en Paul Ricard gecancelled (evenals Kroatië, maar daar reed de FA1 niet)

http://www.autosport.com/news/report.php/id/114674

Gaat dus nog sneller mis dan ik van tevoren had gedacht.

Ik ben juist verbaasd dat dit nog bestaat. :P

gloudiesaurus

De race in Hongarije is afgeblazen vanwege een gebrek aan betalende coureurs...
Het feest in Hongarije gaat wel door.

In Assen gaat Acceleration wel gewoon door.

CitaatSEIZOENSFINALE ACCELERATION 2014 OP TT CIRCUIT ASSEN

Op 17, 18 en 19 oktober beleeft ACCELERATION 2014 haar finale op het TT circuit in Assen. Dit internationale race- en muziekfestival heeft daarmee zeven rondes gehad in haar eerste seizoen. Gericht op families, brengt ACCELERATION drie dagen van spannende races en muziekoptredens, met de Amerikaanse acteur David Hasselhoff als presentator van de vrijdagavond. ACCELERATION is een compleet nieuwe benadering van races en hoe deze aan haar fans gepresenteerd wordt. Getalenteerde rijders laten in verschillende raceklassen zien wat ze waard zijn, waardoor er een groot spektakel ontstaat op het circuit. De combinatie met andere activiteiten op de paddock maken ACCELERATION 2014  het perfecte evenement om te bezoeken met het gezin.

Raceprogramma
De koningsklasse van ACCELERATION is de FA1, kort voor Formule Acceleration 1. Deze 550 pk sterke formulewagens vormen de hoofdact van het raceprogramma en zijn bekend van de voormalige A1GP. Daarnaast rijden de MW-V6 Pickup Series, de Legend SuperCup en de bekende Supercar Challenge op het circuit in Assen. Ook 600 & 1000 cc motorraces sluiten aan bij ACCELERATION Holland.

80's & 90's met David Hasselhoff
De 80's en 90's staan bekend om Knight Rider en Baywatch. Daarom is de gastheer van de avond niemand minder dan David Hasselhoff, die topartiesten uit die periode live op het podium heeft. Op vrijdagavond 17 oktober staan de volgende artiesten in de TT Hall van het circuit: 2 Unlimited, Rick Astley, Samantha Fox, Vengaboys, Turbo B / Snap, DJ Sash! en Twenty4Seven. De zaterdagavond heeft het thema 'Das foute bierfest', waar de Duitse gemütlichkeit de Hollandse gezelligheid ontmoet. Gerard Joling is één van de hoofdacts van de avond. De complete line-up wordt in de komende periode bekend gemaakt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ho wacht eens even, ze wilden dus oprecht dit kampioenschap succesvol laten zijn met het geld van coureurs? No shit dat het niet heeft gewerkt. Je moet juist zelf de eerste jaren investeren, dat is wat ze bij A1GP en Superleague zo goed deden.

Nu ja, één voordeel, ik mag hopen dat Melker voor eigen publiek zijn voorsprong in het kampioenschap kan vasthouden ;)

Jozef

Ja, wat een business model. Een nieuwe klasse oprichten die dus nog niet bekend is, en dan hopen dat er coureurs gaan zijn met sponsoren die de hele boel willen betalen. Sponsoren investeren ergens waar ze publiciteit kunnen krijgen, maar het is een nieuw evenement dus die publiciteit is niet gegarandeerd (het publiek kan namelijk wegblijven).

Paul Ricard afgelast, Zolder afgelast, Hungaroring afgelast. Niet zo'n best eerste seizoen...

gloudiesaurus

Aan de andere kant lopen de 90's parties wel.
Aan het racen moet dus nog gesleuteld worden. Met alleen betaalde coureurs red je het niet.
Media aandacht is nodig, de klasse komt nu te weinig in het nieuws.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Dat de parties zouden lopen is niet zo'n verrassing, die dingen zijn zo populair als de pest. Maar het doel was nieuwe racefans te creëren door ze een ander programma te bieden dan alleen wat races op zondagmiddag. En dat is vooralsnog compleet gefaald. Bovendien heeft het gebrek aan betalende coureurs daar ook verder vrij weinig mee te maken. Uiteraard wel voor een flink deel, om de redenen die Jozef heeft genoemd, maar als het verder een goede raceklasse zou zijn, zouden er echt wel genoeg coureurs zijn.

En je laatste zin, volgens mij riep ik dat voorafgaand aan de eerste race al. ;)

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 21 augustus 2014 - 13:34:18
Aan de andere kant lopen de 90's parties wel.

Sorry maar een feestje organiseren kan iedereen...

Matthijs

Er is iets structureel mis met het business model van deze raceklasse. In die zin is het juist 'goed' als/dat het flopt.